جانشین‌های مهدی‌پور و رضاوند چه کسانی هستند؟ | آوای استقلال
2

جانشین‌های مهدی‌پور و رضاوند چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 36800
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
جانشین‌های مهدی‌پور و رضاوند چه کسانی هستند؟
مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند به دلیل محرومیت امکان بازی کردن برابر ملوان بندرانزلی در هفته هفدهم لیگ برتر را ندارند.

به گزارش آوای استقلال، یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، رویارویی بین ملوان و استقلال خواهد بود. پنج‌شنبه سوم اسفندماه انزلی‌چی‌ها در ورزشگاه سیروس قایقران میزبان صدرنشین لیگ هستند. جدالی که یکی از بزرگ‌ترین و دشوارترین دیدارهای تیم تحت هدایت جواد نکونام تا پایان فصل و در مسیر قهرمانی خواهد بود. استقلال در این مسابقه ۲ غایب سرشناس دارد و پیدا کردن جانشین برای آن‌ها کار بسیار دشواری به حساب می‌آید.

مهدی‌پور و رضاوند، ۲ غایب مهم استقلال برابر ملوان
آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور ۲تا از پنج اخطاری آبی‌پوشان در مصاف با صنعت نفت بودند و کارت زردهایی که این ۲ هافبک دریافت کردند منجر به محرومیت‌شان برای مصاف با ملوان شد. هر ۲ بازیکن از عناصر اصلی تیم نکونام در میانه میدان هستند و نقشی مهم در پایه‌ریزی حملات ایفا می‌کنند. هم رضاوند و هم مهدی‌پور روی گلی که استقلال به نماینده آبادان زد، تاثیرگذار بودند و شماره ۹ اصفهانی تیم تهرانی فارغ از نقشی که در جریان مسابقه دارد، مسئول ارسال ضربات ایستگاهی به حساب می‌آید و در نبود او بدون شک معضلی بزرگ متوجه کادرفنی استقلال خواهد بود. او در بازی رفت هم پاس منجر به تنها گل آبی‌پوشان را برای محمدحسین مرامند ارسال کرد. آرش رضاوند نیز به نوعی تنها هافبک میانی تیم پایتخت‌نشین با تفکرات تهاجمی است و فعلا جایگزینی ندارد.

جایگزین ۲ هافبک تاثیرگذار استقلال چه کسانی خواهند بود؟
حال در نبود رضاوند و مهدی‌پور و با بازگشت روزبه چشمی به پست هافبک تدافعی، امید حامدی‌فر و زبیر نیک‌نفس تنها گزینه‌های خط میانی به حساب می‌آیند. البته در کنار این نفرات بازیکنی چون جلال‌الدین ماشاریپوف نیز سابقه بازی به عنوان هافبک تهاجمی را دارد و شاید جزو گزینه‌های جواد نکونام برای جانشینی ۲ هافبک میانی باشد. نباید فراموش کنیم که حامدی‌فر به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر اعتصاب کرده و در تمرینات حاضر نشده است.

استفاده هم‌زمان از زبیر، امید و چشمی، خلاقیت خط میانی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد و در صورت استفاده از این بازیکنان، مهره‌ای چون مهرداد محمدی می‌تواند به جای یکی از ۲ مهاجم فیکس استقلال مقابل صنعت نفت (آرمان رمضانی یا گوستاوو بلانکو) به میدان بیاید و نقش یک مهاجم سایه را ایفا کند. احتمال بازی دادن به ستاره ازبکستانی و تازه‌وارد را نباید منتفی دانست ولی شاید استفاده از او در میانه میدان، آن هم در دیدار پرفشار برابر ملوان به صورت فیکس، کمی بعید به نظر می‌رسد.

تغییر سیستم؟ بعید است اما منتفی نیست!
البته که ممکن است جواد نکونام برای مصاف با ملوان دست به تغییر سیستم هم بزند و شرایطی را فراهم کند که تیمش با آرایش ۲-۵-۳ وارد زمین شود. با این وجود احتمال وقوع این اتفاق بسیار ضعیف است و سرمربی آبی‌پوشان تهرانی پیش از این هم نشان داده به سیستم کنونی آبی‌پوشان کاملا وفادار است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=36800

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها