نگاهی به کم‌وکاستی‌های فهرست استقلال | آوای استقلال
2

نگاهی به کم‌وکاستی‌های فهرست استقلال

  • کد خبر : 36252
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
نگاهی به کم‌وکاستی‌های فهرست استقلال
با جدایی سعید مهری و مصدومیت شدید کوین یامگا، شرایط ویژه‌ای برای فهرست استقلال به وجود آمده است.

به گزارش آوای استقلال، آبی‌پوشان پایتخت به مانند روزهای آغازین فعالیت پنجره نقل‌وانتقالات تابستانه و پیش از آنکه لیگ بیست‌وسوم آغاز شود، درگیر اختلافات درون تیمی شده‌اند و همین مسئله باعث شده تا استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات عملکرد کم‌فروغی را از خود به جای بگذارند. در حالی‌که مدیران باشگاه سپاهان با علی‌اصغر اعرابی به توافق رسیده‌اند و زمزمه‌هایی مبنی بر جذب یک مدافع خارجی، رحمان جعفری و علی جاسم به گوش می‌رسد و پرسپولیسی‌ها هم توانسته‌اند عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر را به خدمت بگیرند، رافائل سیلوا تنها خرید زمستانی استقلالی‌ها محسوب می‌شود.

علی خطیر و جواد نکونام در طول هفته گذشته با یکدیگر در چند نوبت ملاقات داشتند اما به نظر می‌رسد که این دیدارهای رودررو هم باعث کاهش تنش‌ها میان کادر مدیریت و کادرفنی استقلال نشده است؛ به‌طوری‌که بعد از بیانیه باشگاه استقلال مبنی بر لغو اردوی خارجی با تصمیم نکونام، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت علیه مدیریت باشگاه موضع تندی گرفت و در مصاحبه‌ای جنجالی مدعی شد که مدیران فعلی باشگاه نمی‌خواهند استقلال با هدایت او نتیجه بگیرد و به دنبال برکناری‌اش هستند!

استقلالی‌ها در شرایطی درگیر اختلافات درون تیمی شده‌اند که در نیم‌فصل نخست عملکردی بهتر از سپاهان و پرسپولیس داشتند و توانستند در قامت تیم صدرنشین به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهند. جالب آنکه در مقایسه با استقلالِ نیم‌فصل نخست، تنها فهرست آبی‌ها با جذب رافائل سیلوا تقویت نشده بلکه در نقطه مقابل، جدایی سعید مهری و مصدومیت شدید کوین یامگا که تا پایان فصل شانس بازی برای آبی‌ها را نخواهد داشت باعث شده تا تعداد بازیکنان بزرگسال حاضر در فهرست آبی‌ها کاهش پیدا کند!

خیال آسوده نکونام از خط دفاع
حسین حسینی، محمدرضا خالدآبادی و محمدجواد کیا ۳ دروازه‌بان استقلال در نیم‌فصل نخست بودند که هر ۳ گزینه برای نیم‌فصل دوم هم در دسترس کادرفنی هستند تا خیال نکونام از خط دروازه آسوده شود. در قلب خط دفاع هم با توجه به جذب رافائل سیلوا و حفظ ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان، کادرفنی آبی‌ها دغدغه کمبود بازیکن ندارد. ضمن آنکه روزبه چشمی و صالح حردانی هم می‌توانند در قامت مدافع میانی برای استقلال در صورت صلاحدید کادرفنی به میدان بروند.

چالش انتخاب جانشین برای یامگا
استقلالی‌ها در نیم‌فصل نخست در سمت راست خط دفاع، صالح حردانی، کوین یامگا و سامان تورانیان را در لیست خود داشتند و جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی هم ۲ مدافع چپ استقلال بودند که البته با توجه به آرایش بازی آبی‌ها، در پست وینگ‌بک به میدان می‌رفتند. حالا با توجه به مصدومیت یامگا، بزرگ‌ترین دغدغه نکونام، خرید بازیکنی جدید برای جانشینی او است که نزدیک‌ترین گزینه، مهدی تیکدری‌نژاد است. در سمت چپ هم گفته می‌شود جواد نکونام درخواست جذب حسین گودرزی را داده و در صورت خرید این مدافع جوان از باشگاه شمس‌آذر، امکان فروش و یا معاوضه جعفر سلمانی فراهم خواهد شد!

نکونام به دنبال انقلاب در خط هافبک
زبیر نیک‌نفس، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، آرش رضاوند و محمدحسین زواری هافبک‌های استقلال در نیم‌فصل نخست بودند که از جمع این بازیکنان، مهری جدا شده است. در این‌باره گفته می‌شود که جواد نکونام برای تقویت خط میانی آبی‌ها به دنبال جذب فرشید اسماعیلی و فرشید باقری است و این ۲ بازیکن برای پر کردن جای مهری در فهرست استقلال، از سوی کادرفنی به مدیریت باشگاه معرفی داده شده‌اند. البته که بزرگ‌ترین دغدغه نکونام، جذب وینگر است تا فهرست تیمش را پرستاره کند.

سرمربی استقلال در پست وینگر به دنبال جذب محمدحسین اسلامی و روبرتو تورس است؛ آن‌هم در حالی‌که چهره‌هایی مانند مهرداد محمدی، پیمان بابایی، کوین یامگا و امیرعلی صادقی در پست وینگر در نیم‌فصل نخست در فهرست استقلال بوده‌اند. فعلاً مذاکرات با اسلامی و تورس به بن‌بست رسیده و همین مسئله باعث شده تا آبی‌ها در پست وینگر با بحران کمبود بازیکن مواجه شوند و به نظر می‌رسد که در صورت عدم جذب بازیکن جدید، شرایط ویژه‌ای فهرست استقلال در پست وینگر در نیم‌فصل دوم خواهد داشت.

ترکیب خط حمله آبی‌ها تغییر نمی‌کند؟
جواد نکونام به دنبال جذب جواد آقایی‌پور برای تقویت خط حمله تیمش بود اما گفته می‌شود بعد از پاسخ منفی مدیران باشگاه استقلال خوزستان، پروژه جذب مهاجم جدید منتفی شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، فهرست مهاجمان استقلال برای نیم‌فصل دوم تغییری نمی‌کند. در این‌صورت، گوستاوو بلانکو در کنار آرمان رمضانی، پیمان بابایی و امیرارسلان مطهری مهاجمان استقلال در نیم‌‌فصل دوم خواهند بود. البته که در صورت تغییر روند نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها، احتمال دارد تصمیم نکونام هم تغییر کند و آبی‌ها مهاجم جدید جذب کنند. با توجه به این شرایط، فعلاً مهم‌ترین اولویت کادرفنی استقلال، جذب جانشینی مناسب برای یامگا و تقویت خط هافبک آبی‌ها است که باید دید آیا کم‌وکاستی‌های فهرست استقلال در بازار زمستانه برطرف می‌شود یا صدرنشین نیم‌فصل نخست با فهرستی کم‌ستاره‌تر نسبت به نیم‌فصل اول، پا به رقابت‌های نیم‌فصل دوم می‌گذارد!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=36252

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها