یحیی بر خلاف نکونام مرد روزهای سخت نیست! | آوای استقلال
0
مقایسه مربیان استقلال و پرسپولیس در مواجهه با بحران؛

یحیی بر خلاف نکونام مرد روزهای سخت نیست!

  • کد خبر : 35317
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
یحیی بر خلاف نکونام مرد روزهای سخت نیست!
هفتمین استعفای یحیی گل محمدی در شرایطی رقم خورد که پرسپولیس با ارائه یک فوتبال ضعیف و بی برنامه در برابر مس رفسنجان متوقف شد تا بار دیگر هجمه سنگینی از انتقادات علیه سرمربی سرخپوشان فضای هواداری این تیم را فرا بگیرد.

به گزارش آوای استقلال، در همین حال برخی بازیکنان پرسپولیس نیز هم‌صدا با هوادارانشان از عملکرد فنی تیم اظهار نارضایتی کردند که بیش از همه صدای اعتراض بیرانوند به گوش رسید که به طور علنی بازی ضعیف پرسپولیس و نداشتن تاکتیک و برنامه برای خلق موقعیت و رسیدن به گل را با صراحت تایید کرد و به خبرنگاران گفت ما باید چهار بر یک به مس رفسنجان می‌باختیم!
از طرف دیگر استعفاهای متوالی و پرتکرار یحیی بر خشم و عصبانیت پرسپولیسی ها افزوده و بسیاری او را یک مربی ترسو و بهانه گیر خطاب می‌کنند که در مواجهه با کوچکترین مشکلی به تیمش پشت می‌کند و راه چاره را استعفا و رفتن می‌داند. هر چند اکثریت قریب به اتفاق اهالی فوتبال می‌دانند که استعفاهای یحیی بیش از آنکه جنبه جدی داشته باشد حربه ای است برای اجابت خواسته هایش و انعقاد قرارداد بلند مدت با باشگاه و دریافت پول بیشتر!
همین مسائل باعث شده که سرمربی پرسپولیس از چشم هواداران این تیم بیافتد و جایگاهش کاملا متزلزل باشد.
در این میان بسیاری هم یحیی را با جواد نکونام مقایسه می‌کنند و با اشاره به مشکلات حاد استقلال در هفته های آغازین لیگ برتر بر این باورند که نکونام با سماجت و ایستادگی برابر مشکلات موفق شد تیمش را به آرامش و ثبات برساند و بر خلاف یحیی که هفت بار استعفا داده و صرفا با وعده های مالی به نیمکت پرسپولیس برگشته اما نکونام محکم و استوار در مقابل ناملایمات ایستادگی کرده و هرگز تیمش را رها نکرده است.
مجموع این عوامل موقعیت یحیی را شدیدا به مخاطره انداخته و به فرض اینکه او با وعده های مالی و تمدید قراردادش به مدت دو فصل راضی به بازگشت شود اما اینبار در باشگاه پرسپولیس و همچنین در بین هواداران این تیم کمتر کسی پیدا می‌شود که ناز او را بخرد و مثل قبل پیش پایش فرش قرمز پهن کند!
لذا جدایی قریب الوقوع یحیی از پرسپولیس کاملا محتمل است و این مربی قهرو به خوبی می‌داند که ناز او دیگر خریداری ندارد و اندک اعتباری که بین اقلیت هواداران پرسپولیس داشته کاملا مخدوش و کمرنگ شده است.
در طرف مقابل اما جواد نکونام چنان پای تیمش ایستاد که دوست و دشمن روحیه مبارزه طلبی او را تحسین کردند و کمتر کسی است که نقش پررنگ جواد را در آرامش و ثبات استقلال و موفقیت آبی ها در نیم فصل اول کتمان کند.
هواداران استقلال نیز با رضایت کامل از جواد نکونام پررنگ تر از قبل حامی سرمربی محبوب استقلال هستند و قطعا در نیم فصل دوم همین حمایت‌ها و اتحاد و همدلی حاکم بر فضای استقلال می‌تواند منجر به اتفاقات بهتر و نهایتا فتح جام شود. موفقیت بزرگی که اگر حاصل شد مسلما سهم جواد نکونام در حصول آن سهم پررنگی است و هیچکس فراموش نخواهد کرد که او در نیم فصل اول چگونه با دست خالی به جنگ رقبا رفت و به جای اینکه قهر کند و تیمش را به اعتصاب وادارد با تلاش و پشتکار خود و درک شرایط آشفته مالی باشگاه حتی بازیکنان را راضی کرد که از مبلغ قراردادشان مبلغی را کسر کنند تا پر بودن سقف قرارداد مشکلی برای استقلال ایجاد نکند.
شاید هواداران پرسپولیس در دلشان حسرت داشتن یک مربی جسور و دلسوز و شجاع چون جواد نکونام را بخورند اما آنها عملا با یک مربی قهرو و مادی طرف هستند که اول حافظ منافع شخصی خودش است و بیش از آنکه به فکر باشگاهش باشد منفعت و مسائل مادی برایش اولویت دارد!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=35317

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها