قضاوت جهت دار داور چینی فی سبیل الله بود؟! | آوای استقلال
0
داوری مشکوک و شائبه برانگیز به نفع پرسپولیس؛

قضاوت جهت دار داور چینی فی سبیل الله بود؟!

  • کد خبر : 34248
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
قضاوت جهت دار داور چینی فی سبیل الله بود؟!
پیشینه قضاوتهای جهت دار مانینگ داور چینی مسابقه النصر و پرسپوليس شائبه هایی را در خصوص عملکرد مشکوک این داور ایجاد می‌کند.

به گزارش آوای استقلال، این داور چینی تا پیش از بازی اخیر النصر و پرسپولیس هفت بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های پرسپولیس را سوت زده بود که از آن هفت مسابقه پنج بازی به نفع پرسپولیس تمام شده بود!
مانینگ جزو داوران پراشتباهی است که قضاوت مشکوک او حتی با وجود var روی نتایج بازی‌هایی که داوری کرده تاثیرگذار بوده است.
او در بازی اخیر النصر و پرسپولیس نیز در تمام صحنه های پنجاه پنجاه به نفع پرسپولیس سوت زد تا جاییکه بارها سرمربی و نیمکت نشینان النصر برآشفته شدند و با واکنش های شدید اعتراض خود را به عملکرد این داور نشان دادند.
البته فساد داوری از آن موضوعاتی است که به سادگی قابل اثبات نیست اما چطور ممکن است که یک داور در تمام بازی‌هایی که برای پرسپولیس سوت زده قضاوتش به سود این تیم بوده و نتایج هم به نفع تیم ایرانی تمام شده است؟
آیا این موضوع هم مثل داوری‌های جهت دار داوران ایرانی در لیگ برتر کاملا سهوی و حاصل خطای دید و بدون غرض ورزی است؟
چگونه ممکن است که هر وقت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرم به امتیاز دارد و شکستش می‌تواند منجر به حذف و بحران برای این تیم شود این داور همچون فرشته نجات از راه می‌رسد و قضاوت بازی پرسپولیس را به او می‌سپارند؟!
این پازل وقتی پیچیده تر میشود که می‌بینیم پرسپولیس بواسطه نفوذ رئیس فدراسیون فوتبال ایران در afc همواره زیر یک چتر حمایتی پنهان و نامریی بوده و هر کجا لازم بوده مورد حمایت امدادهای غیبی قرار گرفته است. حتی در جریان حذف استقلال از آسیا نیز تا حدود زیادی اثبات شد که تمام ارکان فدراسیون فوتبال با سند سازی و کمک های پشت پرده پرسپولیس را با وجود چند پرونده مسئله دار و ایرادهایی که در مجوز حرفه ای وجود داشت به آسیا فرستادند اما استقلال را که شرایطی مشابه پرسپولیس داشت از آسیا حذف کردند!
مجموع این اتفاقات شائبه های فراوانی در خصوص مانینگ داور چینی ایجاد می‌کند. به خصوص اینکه afc یک نهاد با عملکرد سلیقه ای است که اگر لازم باشد حتی قوانین و مقررات را به خاطر ملاحظات پشت پرده دور می‌زند!
و نکته دیگر اینکه در بین داوران شرق آسیا تعداد زیادی اهل رشوه و زد و بندهای پشت پرده و حتی ارتباط با بنگاههای شرط بندی هستند و این موضوع نیز دلالت بر عدم سلامت شخصیتی داوران شرق آسیا دارد و هیچ بعید نیست که برای خوش خدمتی به یک تیم خاص شرافت خود را حراج کنند!
و در آخر اینکه با توجه به حساسیت بازی‌های هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و شرایط پیچیده تیم‌های دوم صعود کننده منتظر انتخاب داور پرسپولیس و الدحیل هم هستیم و به شما توصیه می‌کنیم که داور آن بازی را به دقت زیر ذره بین داشته باشید و فراموش نکنید که با وجود var تصمیم گیرنده نهایی در صحنه های بحث برانگیز شخص داور است و هیچکسی جز داور وسط نمی‌تواند در مورد یک صحنه تصمیم نهایی را اتخاذ کند!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=34248

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها