گل نشدن پنالتی گولسیانی پسِ گردنی خدا به پرسپولیس بود! | آوای استقلال
0
گفت و گوی صریح و بی پرده آوای استقلال با وحید قلیچ:

گل نشدن پنالتی گولسیانی پسِ گردنی خدا به پرسپولیس بود!

  • کد خبر : 34629
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
گل نشدن پنالتی گولسیانی پسِ گردنی خدا به پرسپولیس بود!
در رودخانه ای خروشان که همه در حال موج سواری و حرکت همسو با دیگران هستند خلاف جریان آب شنا کردن می‌تواند تاوان سنگینی داشته باشد.

به گزارش آوای استقلال، در این سرزمین تا بوده همین بوده و هر کسی حرف حق می‌زند به انزوا می‌رود و فقط فحش نثارش می‌شود.

نمونه بارز شنا کردن بر خلاف جریان آب در رودخانه خروشان زندگی امروز معدود افرادی هستند که بی تردید یکی از آنها وحید قلیچ است.
یک انسان بی غل و غش که حرفهایش را بی پرده و با صراحت بیان می‌کند و برایش هم مهم نیست که کلام و گفتارش به مذاق چه کسانی خوش بیاید و چه کسانی از او کینه شتری یه دل بگیرند.
در آستانه دربی پای حرفهای وحید قلیچ می‌نشینیم و با او از حاشیه ها و اتفاقات این روزهای فوتبال ایران و به طور خاص حواشی باشگاه پرسپولیس می‌گوییم.
وحید قلیچ که سالهای زیادی سنگربان شماره یک پرسپولیس بوده حالا با سینه ای پُر از بغض و گلایه حرفهایی می‌زند که گفتنش برای بسیاری از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس قفل است و اغلب آنها و یا شاید بهتر باشد بگوییم هیچکدام جرأت و شهامت قلیچ را ندارند که واقعیت‌ها را آنطور که هست بگویند نه آنطور که باشگاه خوشش بیاید!
*در آستانه دربی حساس پایتخت اولین سوال من در خصوص داوری‌های شائبه برانگیزی است که در این فصل شاهد بوده ایم و تازه ترین شاهکار داوری هم به همین بازی اخیر پرسپولیس و هوادار مربوط می‌شود که به گواه همه کارشناسان داوری گل مهدی ترابی صددرصد آفساید بود و پرسپولیس بعد از ۶ بازی ناکامی موقتا با یک گل مردود از بحران خارج شد. به نظر شما که یک پیشکسوت پرسپولیس هستید چنین نتایجی که با اشتباهات شائبه برانگیز داوری حاصل می‌شود دلچسب و ارزشمند است؟
من قبلا هم در این باره خیلی صحبت کرده ام و اعتقاد قلبی من این است که چنین بردهایی که بخواهد با اشتباه داوری حاصل شود اصلا دلنشین نیست و ارزش و اعتباری ندارد. در زمان ما فوتبال پاک و سالم بود و چون چنین فضایی در زمان ما وجود نداشت الان خیلی برایم عجیب و غیر قابل هضم است که چرا تشکیلات فوتبال به این حال و روز افتاده و می‌خواهند جذابیت و زیبایی فوتبال را کمرنگ کنند و با پایمال کردن حق تیم‌های دیگر یک تیم را بالا بکشند و به قیمت ناراحت شدن تعداد زیادی از مردم قضاوتهای مسئله دار و تاثیرگذار به نفع یک تیم خاص رقم بخورد.

*به نظر شما چه تحولی باید رخ بدهد و بهتر بگویم چه اتفاقی باید بیافتد که ما دیگر شاهد داوری‌های مسئله دار نباشیم و فوتبال به مسیر پاک و درست خودش بگردد؟
به نظر من تنها راهکار اصلاح وضعیت موجود ورود VAR به فوتبال ایران است و اگر این سیستم وارد فوتبال ما شود درصد اشتباهات داوری بسیار کاهش خواهد یافت و حق تیم‌ها پایمال نمی‌شود.

*ولی آقای افشاریان که می‌گوید خودم حکم VAR دارم و خودم تایید می‌کنم که کدام صحنه ها درست بوده!
شما ببینید این آقای افشاریان را اصلا کسی قبول دارد یا نه؟

ظاهرا باشگاه پرسپولیس و هوادارانش از عملکرد افشاریان راضی هستند و ایشان را قبول دارند!

یکی از دوستان من حرف خوبی زد و گفت با این شرایط بهتر است از اول فصل یک جام به یک تیم بدهند و یک جام هم برای تیم‌های دیگر در نظر بگیرند چون با این وضعیت لذت و زیبایی فوتبال از بین رفته است.
شما ببینید در فوتبال اروپا مثلا رئال مادرید یا بارسلونا در خیلی بازیهایشان گلهای زیبایی می‌زنند که در نگاه اول هیچکس متوجه مردود بودن گل نمی‌شود اما وقتی به VAR مراجعه می‌کنند می‌فهمند که گل مردود بوده و نباید گل را پذیرفت و زیبایی فوتبال به همین است که عدالت برای همه تیم‌ها یکسان باشد.
یک زمانی در فوتبال ما داوران شریف و باغیرتی مثل آقایان بهلولی و زمانی و صالحی و نامدار و… سوت می‌زدند و روی کارشان تعصب و غیرت داشتند و طرفدار هیچ تیمی هم نبودند و جالب بود که آن زمان داوران با کمترین حقوق و دستمزد داوری می‌کردند و به کارشان عشق داشتند اما الان که که دستمزد داورها زیاد هست و خدا را شکر نان خوبی از این کار در میارن عملکردشان نسبت به گذشته خیلی ضعیف شده ولی خب لابد کار داوری خیلی صرف دارد و از درآمدشان راضی هستن که اینقدر داور زیاد شده اند!
البته این حرفهایی که من می‌زنم تاوان دارد و من سالهاست تاوان گفتن حرف حق را می‌دهم چون اگر حرف حق بزنی خیلی‌ها با تو دشمن می‌شوند ولی من دنبال منفعت و منافع شخصی نیستم و حرفم رل می‌زنم. هر کسی هم خوشش نیاید مهم نیست.

*به موضوع درآمد داوران اشاره کردید. در زمان شما درآمد خود فوتبالیستها هم مثل امروز نبود. مثلا خود شما سال‌های زیادی با کمترین میزان درآمد برای پرسپولیس زحمت کشیدید اما چرا الان در این باشگاه کمترین توجهی به شما نمی‌شود و هیچ جایگاهی ندارید؟
علت اصلی این است که من حرف حق می‌زنم و باشگاه نمی‌تواند چنین موضوعی را تحمل کند و به تمام بازیکنان و اعضای باشگاه گفتند که حق ندارید به هیچ شکلی با وحید قلیچ ارتباط داشته باشید و حتی یک عکس کنارش بگیرید.
چون حرفهای من به نفع باشگاه و کادر فنی نیست. مثلا من درباره همین بازی اخیر پرسپولیس و هوادار صحبت کردم و گفتم خداوکیلی این گلی که زدید آفساید بود و به این شکل برنده شدن دلنشین نیست. خب من حرف حق زدم اما آن‌ها انتظار دارند که من بگویم به به به عجب گلی زدید و چه زیبا بازی کردید تا از حرف من خوششان بیاید و بگویند وحید قلیچ آدم خوبی است!
فعلا به خاطر همین حرفها من تبدیل شدم به آدم بدِ داستان و مورد انواع فحاشی ها و حرفهای رکیک قرار می‌گیرم اما چیزی که برای خودم مهم است، گفتن حرف حق است.
من ۱۲ سال برای پرسپولیس زحمت کشیدم و از دروازه این تیم دفاع کردم و پرسپولیسی تر از من وجود ندارد اما واقعا دلم می‌سوزد که یک تیمی مثل هوادار که دستش به هیچ جا بند نیست خیلی راحت قربانی اشتباهات داوری می‌شود و حقش را پایمال می‌کنند…

*البته خودتان هم اشاره کردید به این موضوع که چنین رویکردی قطعا برای شما تاوان و تبعات سنگینی دارد و به نظر می‌رسد کلا شما را از گردونه فوتبال حذف کردند
بله قطعا همینطور است. شما ببینید حتی به تلویزیون گفتند اصلا با قلیچ مصاحبه نکنید و عکسش را هم هیچ جا نشان ندهید. جالب است که دوستان قدیمی خودم و پیشکسوتانی که سالها کنار هم بازی می‌کردیم امروز وقتی من را جایی می‌بینند فرار می‌کنند و انگار از بودن در کنار من و حرف زدن با من می‌ترسند چون به آن‌ها گفتند اگه با قلیچ همکلام و همراه بشید برای همیشه از فضای فوتبال حذف خواهید شد. ولی خدا را شکر می‌کنم که من دنبال پست و مقام و فعالیت در باشگاه نیستم و خدای وحید قلیچ بزرگ است و تا وقتی عزت و ذلت دست خداست هیچ نیازی به باشگاه و آدم‌های باشگاه ندارم و توکلم فقط به خداست

*بر خلاف شما برخی از پیشکسوتان پرسپولیس که پیشینه جالبی هم ندارند و به خاطر مسائل اخلاقی و رسوایی هایی که اثبات شد نام و نشان خوبی هم در جامعه ندارند، الان از عملکرد باشگاه و کادر فنی تعریف و تمجید می‌کنند تا شاید در باشگاه صاحب پست و مقامی بشوند

متاسفانه همینطور است. شما بینید منی که ۱۲ سال سابقه بازی دارم و ۱۸۰ بازی برای پرسپولیس انجام دادم و همیشه در دربی ها و مسابقات حساس دروازه بان پرسپولیس بودم حالا در این باشگاه نه تنها جایگاهی ندارم بلکه حتی در آرشیو و بولتن باشگاه و هر جایی که سوابق و تاریخچه ای از پرسپولیس موجود است اسم و عکس من را حذف کردند تا بلکه با این روش فراموش بشم و نسل جوان نداند وحید قلیچ چه کسی بوده و از این زشت تر اینکه در مورد من این شایعات را درست کردند که وحید قلیچ معتاد است!
یعنی اینقدر اینا بی تقوا هستند و اصلا از خدا نمی‌ترسند که برای خفه کردن صدای منتقدان و مخالفان خودشان به دروغ و تهمت ناروا هم متوسل می‌شوند و می‌خواهند با این دروغ ها و شایعات وجهه و اعتبار من را خدشه دار کنند و البته شاید یک سری هوادار جوان و نوجوان و نااهل هم چنین خزعبلاتی را باور کنند چون شناختی از من ندارند و تحت تاثیر فضای مجازی و دروغ های اینچنینی قرار می‌گیرند. من اما باز هم می‌گویم تا وقتی خدا را دارم هیچ ترسی از کسی نخواهم داشت و مردم هم بالاخره تشخیص می‌دهند حق با چه کسی هست و چه کسی دروغ می‌گوید.

*واقعا جای تاسف دارد که یک پیشکسوت به خاطر گفتن حرف حق باید تا این حد تحت فشار قرار بگیرد و چنین تهمت هایی بشوند.
من وقتی گذشته خودم را به یاد می‌آورم غبطه می‌خورم که چقدر برای پرسپولیس فداکاری کردم و حالا برخورد باشگاه با من چطور است.
نوجوانان و جوانان امروزی نمی‌دانند که وحید قلیچ یک زمانی با کمترین میزان دریافتی به عشق پرسپولیس با تمام وجودش دروازه بانی می‌کرد. کسی شاید یادش نیاد که وقتی پای سعید عزیزیان شکست من کارم برای رفتن به ژاپن اوکی شده بود و کلی هم هزینه کرده بودم اما به خاطر اینکه پرسپولیس گلر نداشت قید رفتن به ژاپن را زدم و در پرسپولیس ماندم. من اگر آن زمان به ژاپن می‌رفتم کلا سرنوشتم عوض می‌شد.
من پرسابقه ترین دروازه بان پرسپولیس هستم اما چرا علیه من فضایی ایجاد کرده اند که یک کانال هواداری می آید اسم من را در بین گلرهای بدردنخور تاریخ پرسپولیس قرار می‌دهد؟
خب این رفتارها به خاطر رویکرد باشگاه در قبال من است. وقتی آنها احترام وحید قلیچ رو که پیشکسوت پرسپولیس هست نگه نمی‌دارند. یک کانال هواداری و چند هوادار کم و سن و سال هم به خودشان اجازه می‌دهند به من توهین کنند.
من واقعا در سن و سالی نیستم که بخواهم به خاطر اینکه کسی از حرفم خوشش بیاید دروغ بگویم و چاپلوسی کنم. وقتی می‌بینم که یک مربی جوان مثل فرهاد مجیدی یا جواد نکونام با دست خالی و با وجود همه مشکلات نتیجه می‌گیرد وظیفه دارم از آن‌ها حمایت کنم و اگه هم قبلا حرفی زدم که اشتباه بوده شهامت دارم که عذرخواهی کنم و بگم آقای مجیدی و نکونام من در مورد شما اشتباه کردم و به خاطر همین رویکرد درست و حق گویی است که تعداد زیادی از هواداران استقلال من را فالو کردند چون می‌دانند که وحید قلیچ اگرچه پرسپولیسی است ولی حرف ناحق نمی‌زند.

من اگر بخواهم در این سن و سال مثل بچه های نوجوان و جوان هیجانی و احساسی رفتار کنم و به خاطر خوشایند باشگاه به ناحق حرفی بزنم مصداق بارز حق الناس است و خدا مرا نخواهد بخشید.
من وقتی می‌بینم که نکونام با دست خالی مثل گلادیاتور داره اون وسط می‌جنگد و تیمش هم صدر جدول است نمی‌توانم ازش تعریف نکنم. اگر واقعیت‌ها رو ببینم و خلاف آن حرفی بزنم برای خودم ناله و نفرین می‌خرم و عاقبت خوبی نخواهم داشت.

شما در دوره مربیگری ساپینتو هم ارتباط خوبی با او داشتید و خیلی از ساپینتو حمایت می‌کردید

بله وقتی من می‌بینم که یک مربی خارجی مثل ساپینتو یه انسان واقعی است و با رفتار و برخورد محترمانه حس خوبی به من منتقل می‌کند چرا بخواهم بر خلاف چیزی که می‌بینم حرف بزنم. من از ساپینتو انسانیت و نوع دوستی و احترام دیدم. حالا شاید خیلی از پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس و کارشناسان فوتبال از ساپینتو و رفتار او خوششان نیاید و به او انتقاداتی داشته باشند اما رفتار ساپینتو به خودش مربوط است و چیزی که برای من مهم است انسانیت اوست.
در مورد جواد نکونام هم وقتی می‌بینم عملکردش به این خوبی بوده وجدانم حکم می‌کند که از او حمایت کنم. نکونام ۱۲ سال در سطح اول فوتبال اسپانیا بازی کرد و زحمت کشید و کاپیتان تیم ملی ما هم بوده و حالا که مربی استقلال است و خوب هم نتیجه می‌گیرد منه پیشکسوت فوتبال وظیفه دارم از او حمایت کنم.
در همین بازی اخیر استقلال و فولاد هم تیم نکونام در نیمه دوم عالی بود و جوری فولاد رو تحت فشار گذاشته بود که گلر آن‌ها در ورزشگاه خانگی خودشان داشت وقت‌کشی می‌کرد.

*به بازی استقلال و فولاد اشاره کردید. آن بازی حواشی زیادی داشت و بین دو نیمه و آخر بازی درگیری‌هایی بین غبیشاوی مربی گلرهای فولاد و هاشمی نسب رخ داد و مربی گلرهای فولاد رفتارش غیر طبیعی بود و حرفهای رکیکی به هاشمی نسب زده بود.
غبیشاوی چه کسی است؟
فوتبالیست بوده قبلا؟

*الان که مربی دروازه بانان فولاد است
والا چرا دروغ بگویم من اصلا غبیشاوی را نمی‌شناسم. قبلا یک غبیشاوی می‌شناختم خدا رحمتش کند شهید شد اما به جز اون فوتبالیست یا گلری بنام غبیشاوی نمی‌شناسم.
البته وقتی که در باشگاههای ما شایسته سالاری نیست و به خاطر روابط و رفیق بازی به هر کسی در تیم‌ها پست و مقامی می‌دهند عاقبتش هم همین می‌شود.
متاسفانه پیشکسوتان اسم و رسم دار بیرون گود هستند و یک شخصی که ما اصلا اسمش را هم نشنیده ایم در یک باشگاه مطرح لیگ برتری صاحب مسؤلیت و پُستی شده!
در همین باشگاه پرسپولیس هم با وجود این همه پیشکسوت دروازه بانی و گلر خوب رفتند از خارج کسی را آوردند و پولی که حق هموطن خودشان هست می‌گذارند سر سفره یک خارجی!
یک عکس هم از آن‌ها دیدم که در استادیوم آزادی داشتند دلار می شمردند که واقعا زشت است به خدا…
البته من این حرفها را فقط در مورد پرسپولیس نمی‌گویم و اگر استقلال یا هر تیم دیگری هم ایرادی داشته باشد بدون ملاحظه حرفم را می‌زنم و با کسی رودربایستی ندارم. اگر یادتان باشد بعد از جام جهانی گفتم حسین حسینی فعلا آماده نیست و ایراداتی دارد و به صلاح خودش نیست در استقلال بماند اما هم حسینی از من ناراحت شد و هم برخی هواداران استقلال به من بد و بیراه گفتند و روزی هم که برای دیدار با ساپینتو سر تمرین استقلال رفتم غلامپور و حسینی اصلا سمت من نیامدند و سلام هم نکردند.

*آقای قلیچ بهتر است کمی هم درباره مدیریت و کادر فنی پرسپولیس صحبت کنیم. مدیریت چندی قبل اعلام کرد که تمام مطالبات فصل قبل بازیکنان و کادر فنی پرداخت شده و فقط بخشی از آپشن ها و پاداش ها باقی مانده و بخش قابل توجهی از قرارداد فصل جاری هم پرداخت شده اما با این حال شاهد بودیم که گل محمدی در این فصل چندین بار قهر کرده و قهر او باعث تحریک بازیکنان هم می‌شود و آنها هم اعتصاب می‌کنند. به نظر شما این رفتار حرفه ای و منطقی است؟

چه عرض کنم والا.
این رفتارها برای منی که به عشق پرسپولیس سالها با کمترین دریافتی و قرارداد گلری کرده ام اصلا قابل هضم نیست.
یحیی یک بار که قهر کرده بود می‌گفت باشگاه به بچه های من ناهار نداده بخورند و من با این شرایط نمی‌توانم ادامه بدهم!
خب بچه ها که هر کدام چندین میلیارد پول گرفته اند در خانه خودشان ناهار بخورند. مگر دنیا به آخر می‌رسد؟
شما که تمام و کمال پول قرارداد و پاداش و همه مطالبتتان را گرفته اید پس این بهانه ها دیگر چه دلیلی دارد؟

گل محمدی به این معترض بود که بچه های من نان و تخم مرغ می‌خورند و این موضوع بازتاب وسیعی هم در فضای مجازی داشت و خیلی‌ها به تمسخر نسبت به آن واکنش نشان دادند!

‌مگر مردم دیوانه اند که این حرفها را باور کنند؟ بازیکنی که ادکلن ۱۲ میلیونی می‌خرد چطور ممکن است نان و تخم مرغ بخورد؟
بازیکن اگر نسبت به تیم عشق داشته باشد اصلا صبحانه و ناهارش را یکی می‌کند و به این مسائل هیچ اعتراضی نشان نمی‌دهد. این حرفها فقط بهانه هست، بهانه….
البته یک سری هواداران پرسپولیس هستند که به خاطر سن و سال کم و هیجانات و دروغ هایی که به آنها منتقل می‌شود این حرفها را باور میکنن و به منی که واقعیت می‌گویم حرفهای زشت می‌زنند. من واقعا از آنها دلخور و ناراحتم.
شما ببینید در پیج من الان تمام کامنتها آبی آبی است و هواداران استقلال خیلی به من لطف دارند. البته من که برای استقلال و هوادارانش کاری نکرده ام اما دمشان گرم که معرف دارند و از من حمایت می‌کنند. آنها چون می‌بینند من از حق و حقیقت دفاع می‌کنند از من حمایت می‌کنند و این برای من ارزشمند است. من حتی زمانی هم که دروازه بان پرسپولیس بودم با هواداران استقلال هیچ مشکلی نداشتم و در دربی ها هم اصلا به من توهین نمی‌کردند و نهایت شعارهایشان علیه من این بود که می‌گفتند قلیچ باید برقصد و من اینقدر با هواداران استقلال حال می‌کردم که داخل زمین با شعارهایشان یک رقصی هم نشان می‌دادم و خلاصه با هم خوب بودیم.
حالا شما هواداران استقلال را با هواداران پرسپولیس مقایسه کنید که عده ای سابقه من و زحمات من را از یاد برده اند و به خاطر این فوتبال که سر و ته آن هیچی هم نیست و یک روزی برای همه ما تمام می‌شود به من فحش ناموسی می‌دهند و تهدید به مرگ می‌شوم!
مگر این فوتبال چه ارزشی دارد که آدم با هموطن خودش چنین رفتاری کند آنهم به خاطر اینکه من حرف حق میزنم و به جز آن هیچ جُرمی ندارم.
من یک حرف دیگر هم دارم.
شما می‌دانید چرا گولسیانی که این همه پنالتی گل کرده بود در مقابل الدحیل آن پنالتی حساس را نتوانست گل کند؟
چون خدا جای حق نشسته و به موقع به این تیمی که به ناحق به جای استقلال به آسیا فرستاده بودند پس گردنی زد وگرنه در آن فضا که آن همه هوادار پرسپولیس حاضر بودند این تیم نباید مقابل الدحیل در تهران بازنده می‌شد اما چون حق استقلال را خوردند و تیمی را که بدون باخت قهرمان ایران شده بود به ناحق از آسیا حذف کردند خدا هم این بلا را سرشان آورد و حذف شدند.
حالا به خاطر اینکه وحید قلیچ حرف حق می‌زند و این حرفها به مذاق خیلی‌ها خوش نمی آید به من و خانواده ام حرفهای رکیک می‌زنند. حتی به نوه من فحش ناموسی می‌دهند. شما ببینید اینها چه جماعتی هستند!

*ولی این حق شما نیست که بعد از این همه سال زحمت برای پرسپولیس حالا از هوادارانش فحش بخورید.
من همه را به خدا واگذار می‌کنم و نگران هیچ چیزی نیستم.
آنها هم با همین بردها خوش باشند.
ترابی گل آفساید می‌زند و می‌رود یحیی را بغل می‌کند و داور و کمک داور هم چشمهایشان را روی گل آفساید می‌بندند. این واقعا چه ارزشی دارد؟
مدتهاست یک برد دلچسب و درست و نداشته اند و یک گل واقعی نزده اند!

*آقای قلیچ شما چه پیامی برای داورانی دارید که از تیمی خاص جانبداری می‌کنند و به ناحق سوت می‌زنند؟
من می‌گویم چنین داورانی روزی که از دنیا بروند در ابدیت بدترین و کثیف ترین مکان قسمت آنها خواهد شد چون به ناحق قضاوت کردند و چشمشان را بر حقایق بستند و امیدوارم خدا هم هرگز آنها را نبخشد و حلال نکند. والا آتش جهنم برای چنین افرادی که حق را ناحق می‌کنند کم است. اینها را باید در چاه توالت جهنم آویزان کنند!
من دعا می‌کنم که داوران مسئله دار به راه راست هدایت شوند هر چند بعید می‌دانم اینها درست شوند چون بنای این امارت داوری کج نهاده شده و اگر قرار به اصلاح آن باشد باید از اول این بنا ساخته شود.

*آقای قلیچ چه صحبتی با هواداران استقلال دارید؟
هواداران استقلال جزو پاک ترین و نجیب ترین هواداران فوتبال در دنیا هستند و این را ثابت کرده اند.
من خودم به عینه دیدم که هر کجا به آنها حرف بدی هم زدم یا انتقادی کردم من را بخشیدند و اگر انتقادم در مورد تیمشان سازنده بود حرفم را پذیرفتند.
استقلال باید به خود ببالد که چنین هواداران فهیم و خوبی دارد. من هر کجا در کوچه و خیابان هواداران استقلال را می‌بینم به گرمی و صمیمیت با آنها برخورد می‌کنم و احترام متقابل هم می‌بینم.

*و آخرین سوال ما در خصوص دربی است. پیش بینی شما از دربی پنجشنبه چیست؟

خیلی‌ها می‌گویند این بازی ۶ امتیاز دارد اما نه این حرفها فقط در حد حرف است. دربی هم سه امتیاز دارد. یک زمانی علی آقا پروین به ما می‌گفت همه بازی‌ها را ببازید اما دربی را ببرید خدا با ماست!
اما این تفکر غلط است
خدا با استقلال هم هست با سپاهان هم هست. تراکتور هم خدا را دارد و در واقع همه تیم‌ها به خدا توکل می‌کنند.
من فقط امیدوارم که بازی پنجشنبه مهیج و جذاب باشد و هر تیمی بهتر بازی کرد و حقش بود برنده شود و در ضمن امیدوارم که نتیجه بازی حاصل تلاش همان تیمی باشد که بیشتر تلاش می‌کند نه اینکه داور در حصول نتیجه تاثیرگذار باشد.
من نظرم این است که برای این بازی باید داور خارجی بیاورند چون داوران خارجی از هیچ تیمی جانبداری نمی‌کنند و عادلانه سوت می‌زنند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=34629

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.