کمیته داوران سدی در این راه… | آوای استقلال
2
فدراسیون و تلاش برای استفاده از "وار" در دربی!

کمیته داوران سدی در این راه…

  • کد خبر : 34614
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کمیته داوران سدی در این راه…
گفته می شود رایزنی فدراسیون فوتبال با فیفا برای استفاده از VAR در دربی آغاز شده و مهدی تاج تلاش دارد شرایط استفاده از وار برای دربی را فراهم کند تا شاید قضاوت نسبتا عادلانه تر و با اشتباهات کمتری را شاهد باشیم.

به گزارش آوای استقلال، اما این اتفاقی نیست که پرسپولیس و حامیانش دوست داشته باشند و منتظر انجام آن باشند، بر خلاف استقلال که سراپا اشتیاق است و بی صبرانه منتظر آن، که خبر استفاده از وار در دربی ۱۰۲ به طور رسمی اعلام شود.
اما از آنجا که سازمان لیگ و کمیته داوران هیچ تمایلی به استفاده از کمک داور ویدئویی ندارند تا دست شان برای حمایت از پرسپولیس به طور نامحدودی باز باشد هر چقدر که بتوانند در مسیر استفاده از وار سنگ اندازی می کنند.
در روزهای اخیر از سوی برخی مسئولان از جمله خداداد افشاریان، رئیس پرسپولیسی کمیته داوران گفته شده بود که در این بازی امکان استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی وجود ندارد، علی خسروی هم که بارهای بار مخالفتش با استفاده از وار را اعلام‌کرده و ما بارها نظر وی در این خصوص را شنیده و خوانده ایم و البته همه خیلی خوب می دانیم دلیل مخالفت بوقچی پرسپولیس در کمیته داوران برای استفاده از کمک داور ویدئویی چیست!
با این حال اما گویا واقعا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از دو هفته پیش در حال رایزنی با فیفاست تا مجوز استفاده از این سیستم در دربی را بگیرد.
در صورتی که فیفا مجوز استفاده از VAR را بدهد، تنها ۶ داور ایرانی که دوره آموزش استفاده از این سیستم را دیده‌اند امکان قضاوت دربی را خواهند داشت. بیژن حیدری، وحید کاظمی، پیام حیدری، حسن اکرمی، مرتضی منصوریان و امیر عرب براقی ۶ داوری هستند که آموزش استفاده از VAR را پشت سر گذاشته‌اند.
داورانی که البته سمت و سوی نگاه و علاقه شخصی شان به رنگی خاص کاملا مشخص است و بنابراین نمی توان چندان امیدوار بود که در راستای اجرای عدالت اتفاق خاصی رخ بدهد.
تاج به خاطر اعتبار خود و فدراسیون تحت اختیارش هم که شده باید با تمام تلاش و توان اقدامات لازم جهت استفاده از وار در فوتبال ایران را فراهم کند.
اولویت اول استقلالی ها استفاده از این سیستم در بازی شهرآورد صد و دوم است اما واقعیت این است که کلیه مسابقات لیگ نیاز به استفاده از این تکنولوژی را دارد. در لیگی که همه تیم ها قربانی بی عدالتی داوران تحت حمایت و هدایت کمیته داوری و اعضای به شدت پرسپولیسی آن هستند، رئیس فدراسیون فوتبال اگر واقعا هم سفره و همسو با اهداف کمیته داوران و سازمان لیگ برای به قهرمانی رساندن یک تیم خاص نیست باید تلاش کند فوتبال ایران را به وار مجهز کند تا درصد اشتباهات عمدی و تبانی ها کمتر شود. اگر چه البته تبانی نه تنها از سوی صرفا برخی داوران بلکه از جانب برخی بازیکنان نیز شکل می گیرد و نمونه زشتی دیگر از این کار کثیف را در صحنه گل پرسپولیس به هوادار دیدیم که دروازبان هوادار، چطور خود را از جریان بازی خارج کرد تا توپ وارد دروازه اش شود اما تبانی چند بازیکن آسیب کلی به همه تیم ها نمی زند و باشگاه ها می توانند بازیکن متخلف خود را با جریمه و کنار گذاشتن بازیکن خاطی تنبیه کنند و مانع از بروز و تکرار آن شوند ولی برخورد با داوران متخلف کاری نیست که از عهده باشگاه ها بربیاید و فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته ورزشی موظف است برای حفظ و رعایت حقوق همه تیم ها به طور یکسان، هر آنچه در توان دارد را با قدرت و جدیت به کار گیرد تا فوتبال را از این لجنزار تبانی خارج کند و برای این منظور قدم اول حذف مهره هایی است که پرسپولیسی بودن شان محرز و مهندسی شان در داوری ها کاملا مشهود است و قدم بعدی استفاده از سیستم و تکنولوژی وار است که حالا فدراسیون تصمیم دارد قدم دوم را اول بردارد(!!)مسکن برای کمتر کردن درد نه جراحی برای برداشتن غده سرطانی!
با این حال ما فعلا به همین درمان موقت هم راضی هستیم…
باید ببینیم زور تاج به کمیته داوران و سازمان لیگ می‌رسد یا آنها از هر راهی که می دانند و می توانند، مانع از استفاده وار در دربی می شوند!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=34614

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها