کارنامه درخشان ستاره شماره ۷ استقلال | آوای استقلال
0

کارنامه درخشان ستاره شماره ۷ استقلال

  • کد خبر : 39620
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
کارنامه درخشان ستاره شماره ۷ استقلال
مهرداد محمدی در اولین فصل حضورش در ترکیب استقلال توانست کارنامه قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد.

به گزارش آوای استقلال، استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه و پیش از آنکه لیگ بیست‌وسوم آغاز شود، در جذب ستاره‌های بزرگ عملکردی چندان‌موفقی نداشت اما با این وجود، ۲ خرید آبی‌ها بیش از پیش جلب‌توجه کرد که یکی از آن‌ها گوستاوو بلانکو، مهاجمی باسابقه بازی در لالیگا اسپانیا بود و دیگری هم، مهرداد محمدی بود؛ ستاره‌ای که در سالیان گذشته در در لیگ ستارگان قطر و لیگ برتر پرتغال توانسته بود کارنامه موفقی را از خود به جای بگذارد.

محمدی که پیشتر در برنامه نود از علاقه‌اش به تیم پرسپولیس گفته بود، سرانجام با استقلالی‌ها قرارداد ۲ساله‌اش را به امضا رساند و به جمع شاگردان جواد نکونام اضافه شد. اتفاق مهم اینکه مهرداد محمدی شماره ۷ استقلال را به تن کرد؛ شماره‌ای که در سالیان گذشته بر تن بازیکنانی مختلف از جمله سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته، مارکوس نیومایر، بختیار رحمانی و حسن بیت‌سعید بوده و جالب آنکه بعد از فرهاد مجیدی، ستاره‌های نام‌آشنا نتوانسته‌اند عملکرد چشمگیری با پیراهن شماره ۷ در ترکیب استقلال داشته باشند و مهرداد محمدی به دنبال طلسم‌شکنی بود.

از شروعی خاطره‌انگیز تا کامبک رویایی
ستاره شماره ۷ آبی‌ها در طول ۳ بازی ابتدایی فصل در نقش یار جانشین در ترکیب این تیم به میدان می‌رفت اما از هفته چهارم توانست شانس حضور در ترکیب اولیه استقلال را به‌دست آورد. مهرداد محمدی در اولین حضورش در ترکیب اصلی استقلال موفق به گلزنی شد و توانست دروازه استقلال خوزستان را باز کند تا آبی‌ها با تک گل او در تهران برابر آبی‌پوشان اهوازی به پیروزی برسند و ۳ امتیاز ارزشمند را به‌دست آورند. اوج درخشش محمدی در نبرد با هوادار بود؛ جایی‌که استقلال با ۲ گل از حریف خود عقب افتاده بود اما شاهکار شماره ۷ استقلال زمینه‌ساز کامبک شاگردان جواد نکونام شد.

مهرداد محمدی ابتدا برای تیمش پنالتی به‌دست آورد تا کوین یامگا اختلاف را به حداقل برساند و سپس در ادامه، موفق شد ۲ بار در قامت گلزن در ترکیب استقلال بدرخشد تا آبی‌پوشان پایتخت شکست ۲ بر صفر را به پیروزی ۳ بر ۲ تبدیل کنند. محمدی که د فصل جاری در پستی متفاوت در نقش مهاجم سایه در ترکیب استقلال به کار گرفته می‌شد، ۶ هفته پیاپی نتوانست برای آبی‌ها گل بزند تا اینکه در جریان برد ۴گله مقابل نساجی، هم گل زد و هم گل ساخت و نقش پررنگی در پیروزی آبی‌پوشان داشت.

شوک مثبت نکونام به مهرداد!
محمدی بعد از گلزنی و گل‌سازی برابر نساجی، نتوانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد و رفته‌رفته به نیمکت منتقل شد و حتی ۳ بازی پیاپی از جمله مسابقه داربی، شانس انجام یک دقیقه حضور در ترکیب آبی‌ها را هم به‌دست نیاورد تا اینکه این طلسم در جدال برابر مس رفسنجان شکسته شد. مهرداد محمدی در جدال با مس هم ناکام در گلزنی بود و برابر آلومینیوم هم نتوانست خودنمایی کند تا اینکه سرانجام بعد از ۸ بازی ناکامی در گلزنی، طلسم او در تهران برابر شمس‌آذر شکست و ۲ بار برای آبی‌پوشان پایتخت گل زد.

ستاره استقلال بعد از آنکه مقابل شمس‌آذر درخشید و ۲ بار دروازه این تیم را باز کرد و در مسیر برتری ۳ بر ۲ آبی‌ها مقابل حریف قزوینی نقش پررنگی داشت، مجدداً ۵ بازی برای گلزنی چشم‌انتظار ماند تا اینکه در آخرین بازی فصل، درخششی چشمگیر داشت و توانست ۲ بار دروازه پیکان را باز کند و زننده هر ۲ گل آبی‌پوشان برابر حریف تهرانی بود تا شاگردان نکونام فصل را با کسب پیروزی به پایان ببرند. او حتی این فرصت را داشت تا گل قهرمانی استقلال را به‌ثبت برساند اما برتری پرسپولیس در بازی همزمان، معادلات را علیه محمدی تغییر داد!

محمدی، متخصص دبل گلزنی
مهرداد محمدی در فصلی که گذشت، در فاصله ۸ گله با شهریار مغانلویِ آقای گل، در قامت بهترین گلزن استقلال در فصل ۰۳-۱۴۰۲ کارش را به پایان ببرد؛ آن‌هم در حالی‌که او در فصل جاری تنها در ۵ مسابقه موفق به گلزنی شد! با این وجود، محمدی برابر تیم‌های هوادار تهران، شمس‌آذر قزوین و پیکان تهران موفق به دبل گلزنی شد تا به لطف این درخشش چشمگیر برابر ۳ تیم، عنوان برترین گلزن استقلال در فصل اخیر به ستاره شماره ۷ این تیم برسد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39620

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.