چه کسی مقصر شکست استقلال است؟ | آوای استقلال
4

چه کسی مقصر شکست استقلال است؟

  • کد خبر : 12376
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
چه کسی مقصر شکست استقلال است؟
پس از شکست استقلال مقابل الهلال عربستان در خصوص مقصر شکست صحبت‌های زیادی به میدان آمد.

به گزارش آوای استقلال،شب گذشته تیم‌های فوتبال استقلال و الهلال عربستان در چارچوب رقابت‌های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی به سود نماینده عربستان به پایان رسید. با اینکه روی خرید‌ها و بودجه تیم عربستانی مانور زیادی داده شده بود، اما این تیم آنطور که باید نشان نداد.

اگر چه مجیدی در بخشی از نشست خبری اعلام کرد که مقصر شکست الهلال است؛ اما بعد از حذف آبی‌پوشان از لیگ قهرمانان آسیا، کادرفنی و مدیریت استقلال هر کدام به سهم خود تلاش کردند پای دیگری را به وسط بکشانند. مجیدی در آخرین بخش نشست خبری خود بازیکنان خارجی الهلال را عامل اصلی شکست خود خواند.

در طرف دیگر ناصر فریادشیران هم در پاسخ به سرمربی استقلال و منتقدان مدیریت فعلی اظهار داشت: باخت بدی داشتیم. همه بازی‌ها برد و باخت دارد، اما نباید بگوییم باشگاه شرایط بدی دارد. ما گابریل پین را آوردیم. ۹۸ درصد بازیکنان مورد نظر فرهاد مجیدی جذب شدند، اما به هرحال الهلال تیم ثروتمندی است. ما نمی‌توانیم مانند آن بازیکنان را جذب کنیم و همیشه مقابل الهلال شرایط سختی داشتیم.

شکست در فوتبال مسئله عجیب و غریبی نیست. حتی بزرگترین تیم‌های دنیا هم درکارنامه‌شان شکست ثبت می‌شود، اما برای تیمی مانند استقلال که در فینال جام حذفی شکست خورده و چندین فصل از عنوان قهرمانی به دور مانده بعد از لیگ بیستم اصلاً خوب نگذشت. تیمی که باید هرچه زودتر خود را آماده رقابت سخت با الهلال می‌کرد با ستاره‌های فصل قبل خود وارد چالش شد.

استقلال در نتیجه یک مصاحبه مدیریتی، مسعود ریگی را از دست داد. به خاطر عدم واریز مطالبات، رشید مظاهری قراردادش را فسخ کرد؛ محمد دانشگر و محمدحسین مرادمند هم همراه تیم راهی دبی نشدند تا چند روز دیرتر این دو مدافع استقلال به جمع هم تیمی‌های خود اضافه شوند.  فرشید اسماعیلی با وجود درخواست مجیدی فعلاً نمی‌تواند با تیمش ادامه بدهد. بازیکنان ملی‌پوش هم در اردوی تیم ملی بودند و فرصت تمرین زیادی نداشتند. کادر فنی استقلال با وجود اصرار کارشناسان تنها چند روزمانده به مسابقه یک مربی خارجی استخدام کرده است.

موضوع اینجاست که پیروزی در بازی گروهی در شب مسابقه حاصل نمی‌شود و فرایندی بلندمدت و منظم هست که هر گاه تیمی از آن دور شود احتمال شکستش افزایش می‌یابد. تیمی که در فاصله یک هفته مانده به بازی حساس یک عضو به کادرفنی کم تعداد خود اضافه کند شانس کمی برای پیروزی خواهد داشت.

الهلال از ماه‌ها قبل برای این بازی تدارک دیده بود و بازیکنان مدنظرش را خریداری کرد. واقعیت اینجاست که نماینده عربستان برای تقابل با استقلال اصولی‌تر و بهتر برنامه‌ریزی کرده بود؛ بنابراین برنده میدان شد. شاید الهلال در زمین عالی نبود؛ اما تلاشش را برای تدارک مناسب انجام داده بود.

مقصر شکست شب گذشته استقلال فرد نیست؛ بلکه فرآیند اشتباهی است که گریبان آبی‌پوشان را گرفته است و به قول فیروز کریمی سرمربی تراکتور، مشکل استقلال هم مثل تراکتور است. اگر مشت را نمونه خروار بدانیم خیلی از تیم‌های لیگ برتری ایران درگیر چنین مشکلاتی هستند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=12376

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.