چالش پنهان جواد نکونام؛ با حضور بازیکنان خارجی، چه کسانی از ترکیب استقلال خارج می‌شوند؟ | آوای استقلال
2

چالش پنهان جواد نکونام؛ با حضور بازیکنان خارجی، چه کسانی از ترکیب استقلال خارج می‌شوند؟

  • کد خبر : 42093
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
چالش پنهان جواد نکونام؛ با حضور بازیکنان خارجی، چه کسانی از ترکیب استقلال خارج می‌شوند؟
در صورت حل مشکل بازیکنان خارجی استقلال و حضور آن‌ها در ترکیب این تیم، چه نفراتی باید به نیمکت تبعید شوند و با حضور فیکس در زمین خداحافظی کنند.

به گزارش آوای استقلال،
چالش پنهان جواد نکونام؛ با حضور بازیکنان خارجی، چه کسانی از ترکیب استقلال خارج می‌شوند؟
logo دانلود اپلیکیشن اندرویدی فوتبال ۳۶۰
چالش پنهان جواد نکونام؛ با حضور بازیکنان خارجی، چه کسانی از ترکیب استقلال خارج می‌شوند؟
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
۲۸ نظر
استقلال
استقلال
۳۰ : ۱۹
ملوان
ملوان
در صورت حل مشکل بازیکنان خارجی استقلال و حضور آن‌ها در ترکیب این تیم، چه نفراتی باید به نیمکت تبعید شوند و با حضور فیکس در زمین خداحافظی کنند.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، استقلال پس از برد لحظه‌آخری برابر شمس‌آذر، شروع خود در لیگ بیست‌وچهارم را با سه امتیاز جشن گرفت تا همین ابتدای کار از رقیب سنتی خود ۲ امتیاز پیشی بگیرد. آن‌ها باید در هفته دوم در مکانی نامعلوم پذیرای ملوان بندرانزلی باشند. دیداری دشوار برابر تیمی که همانند آبی‌پوشان کارش در این فصل را با پیروزی آغاز کرده و انگیزه‌های فراوانی برای دوئل پیش رو دارد.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جواد نکونام در هفته نخست عدم استفاده از تمام بازیکنان خارجی‌اش بود. رافائل سیلوا و جلال‌الدین ماشاریپوف مقابل شمس‌آذر به میدان رفتند اما خبری از گائل کاکوتا، دیدیه اندونگ، گوستاوو بلانکو و آلمدین زیلیکیچ نبود. هرکدام از این چهار بازیکن به دلیلی فنی یا غیرفنی امکان حضور در چمن ورزشگاه سردار آزادگان نصیب‌شان نشد. حالا اما سوال این است که با حضور چهار بازیکن مذکور، چه نفراتی ممکن است از ترکیب اصلی خارج شوند.

گوستاوو بلانکو: خود آرمان هم می‌داند!
هنوز مشکل الحاقیه موجود در قرارداد این بازیکن آرژانتینی حل نشده و به همین خاطر نامش در سازمان لیگ به عنوان بازیکن استقلال ثبت نشده است. مدیران باشگاه در تلاش هستند تا بلانکو را به بازی با ملوان در هفته دوم برسانند. او مهره مهمی برای تیم جواد نکونام است و این را در فصل قبل به همگان اثبات کرد. گرچه در نبود گوستاوو، جانشینش آرمان رمضانی، ماموریت خود را به عنوان مهاجم تیم انجام داد و یکی از ۲ گل استقلال را با فرصت‌طلبی وارد دروازه شمس‌آذر کرد اما مهاجم باتجربه آرژانتینی برای جواد نکونام یک بازیکن خاص و بدون رقیب است. بدون‌شک با حل مشکل بلانکو، او جانشین آرمان رمضانی در نوک خط حمله استقلال خواهد شد.

گائل کاکوتا: چند بازیکن در خطر خروج از ترکیب اصلی
جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار برابر شمس‌آذر خبر داد که کاکوتا هنوز به اوج آمادگی نرسیده و کمی دیرتر به ترکیب استقلال اضافه می‌شود. با این حال اگر تعللی صورت نمی‌گرفت، او حداقل برای ثانیه‌هایی می‌توانست در همان بازی اول به کار گرفته شود. این وینگر باتجربه فرانسوی-کنگویی، قابلیت بازی در هر ۲ سمت زمین را دارد و می‌تواند به عنوان وینگر چپ یا راست به تیمش کمک کند. در جدال با شمس‌آذر جلال‌الدین ماشاریپوف و محمدحسین اسلامی به ترتیب وینگر چپ و راست استقلال بودند و کاکوتا در صورت حضور در زمین باید جای یکی از این ۲ نفر را بگیرد. البته ممکن است با حضور بازیکن اسبق چلسی، ماشاریپوف تبدیل به هافبک هجومی شود و یا آرش رضاوند ترکیب اصلی را ترک کند و یا او کمی عقب‌تر تبدیل به زوج روزبه چشمی در مرکز میدان شود و محمدزبیر نیک‌نفس از ترکیب ۱۱ نفره بیرون برود.

دیدیه اندونگ: همه‌ی نگاه‌ها به زبیر
دیگر بازیکن خارجی استقلال که مقابل شمس‌آذر فرصت بازی پیدا نکرد، دیدیه اندونگ بود. هافبک میانی و ۳۰ ساله‌ای که آبی‌ها به دنبال دریافت (ITC)اش از باشگاه الریاض عربستان هستند. به نظر می‌رسد پیش از دیدار هفته دوم، مشکل این بازیکن گابنی حل‌وفصل شود و او مشکلی بابت همراهی تیمش نداشته باشد. اندونگ قابلیت بازی در پست هافبک میانی را دارد و مطابق انتظار باید به جای روزبه چشمی و یا محمدزبیر نیک‌نفس در ترکیب قرار بگیرد. با توجه به نقش مهم چشمی در ترکیب استقلال، نیک‌نفس بازیکنی است که جای خود را به هافبک اسبق ساندرلند خواهد داد.

آلمدین زیلیکیچ: نکونام او را دوست ندارد!
وینگر بوسنیایی و ۲۸ ساله‌ای که با نظر جواد نکونام به خدمت گرفته نشد و کادرفنی استقلال هم تمایل چندانی به استفاده از او ندارد. زیلیکیچ توانایی بازی در پست وینگر را دارد و همانند کاکوتا می‌تواند در هر ۲ سمت به میدان برود اما بیش‌تر این بازیکن را متمایل به سمت چپ دیده‌ایم و این یعنی او باید برای حضور در ترکیب جای جلال‌الدین ماشاریپوف را بگیرد. اتفاقی که احتمال رخ دادنش بسیار پایین است. زیلیکچ فعلا باید صبر کند و منتظر فرصتی از سوی جواد نکونام باشد تا بتواند با حضورش در میدان خودش را اثبات کند. فعلا او کم‌ترین شانس را برای بازی کردن دارد.

باید دید چه زمانی این چهار بازیکن امکان بازی برای استقلال را پیدا خواهند کرد. طبق شواهد و قرائن در هفته دوم حداقل از یکی از این آن‌ها رونمایی می‌شود و به زودی با در دسترس بودن تمامی این نفرات، کادرفنی استقلال با چالشی دشوار برای انتخاب ترکیب ۱۱ نفره مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=42093

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها