پیتسو موسیمانه سرمربی استقلال شد؛ پایان روزهای بلاتکلیفی | آوای استقلال
2

پیتسو موسیمانه سرمربی استقلال شد؛ پایان روزهای بلاتکلیفی

  • کد خبر : 43520
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
پیتسو موسیمانه سرمربی استقلال شد؛ پایان روزهای بلاتکلیفی
سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرمربی استقلال انتخاب شد و پیتسو موسیمانه در دیدار با النصر روی نیمکت آبی‌ها خواهد نشست.

به گزارش آوای استقلال، جواد نکونام پس از شکست برابر السد از سمت خود استعفا کرد و مدیران استقلال پس از بررسی‌های متوالی، سهراب بختیاری‌زاده را موقتا به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان پایتخت معرفی کردند. سهراب در دو دیدار مقابل هوادار و ذوب‌آهن روی نیمکت آبی‌ها نشست و حاصل این دو مسابقه، یک پیروزی شیرین مقابل بنفش‌ها و یک شکست تلخ در مصاف با ذوب‌آهن بود. مدیران استقلال در این مدت به‌دنبال یک سرمربی کارنامه‌دار و باتجربه بودند که درنهایت با پیتسو موسیمانه به‌ توافق نهایی رسیدند. فوتبال ۳۶۰ به‌عنوان اولین رسانه در ایران از مذاکرات استقلال با سرمربی آفریقایی خبر داد اما در کمال تعجب، طی چند روز اخیر شاهد جوسازی برخی رسانه‌ها در مورد موسیمانه بودیم و اکنون در جهان‌های موازی، آبی‌ها با گزینه‌هایی مانند ولاسکوئز، لوگن، سا پینتو، گراسیا و… به توافق رسیده‌اند. به هر روی رسانه رسمی باشگاه استقلال اکنون از سرمربی جدید این تیم رونمایی کرده و او کسی نیست جز پیتسو موسیمانه!

خوش‌آمدی پیتسو
موسیمانه سابقه حضور در لیگ امارات را دارد و در تیم‌های مطرحی مانند آفریقای جنوبی و الاهلی مصر هم مربیگری کرده است. پیتسو ۶۰ ساله، تاکنون ۱۷ جام کسب کرده و سرمربی پرافتخاری محسوب می‌شود. افتخارات این سرمربی به قدری زیاد است که او اکنون پرافتخارترین سرمربی حاضر در لیگ برتر ایران است.

سه قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا؛ ۲ بار با الاهلی مصر (۲۰۲۰ و ۲۰۲۱) و یک‌بار با ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی (۲۰۱۶)، یک قهرمانی لیگ مصر با الاهلی (۲۰۲۰)، یک قهرمانی جام حذفی مصر با الاهلی (۲۰۲۰)، ۲ قهرمانی سوپرجام آفریقا با الاهلی (۲۰۲۱ و ۲۰۲۲) و یک‌بار با ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی (۲۰۱۷)، ۴ بار قهرمانی لیگ آفریقای جنوبی، ۲ قهرمانی جام حذفی آفریقای جنوبی، دو قهرمانی جام ندبانک آفریقای جنوبی همگی با ماملودی سانداونزو و قهرمانی در لیگ دسته اول عربستان با الاهلی در سال ۲۰۲۳ و بازگشت این تیم به لیگ حرفه‌ای عربستان از جمله افتخارات موسیمانه است. این سرمربی در سال ۲۰۲۰ جز لیست ۱۰ نفره برترین مربیان جهان بود و از این حیث، حضور چنین سرمربی در لیگ ایران بی‌سابقه است.

مذاکرات فشرده
استقلالی‌ها چندین بار با پیتسو موسیمانه بر سر میز مذاکره نشستند و اگر توافق روی برخی جزییات باقی نمانده بود، این سرمربی پیش از بازی با ذوب‌آهن معارفه می‌شد. موسیمانه برای دور نهایی مذاکرات راهی ترکیه شد و درنهایت امروز قرارداد رسمی خود با آبی‌ها را امضا کرد. رقم قرارداد پیتسو برای یک سال، ۱.۲ میلیون دلار است که برای سرمربی با کارنامه او رقم منطقی محسوب می‌شود. موسیمانه روی قرارداد خود، ۲۰ درصد آپشن هم دارد و برخی دستیاران او هم برای همراهی با پیتسو به ایران سفر خواهند کرد. موسیمانه در مصاف با النصر روی نیمکت آبی‌ها خواهد بود و باید دید استقلال با این سرمربی آفریقایی رنگ روزهای خوب را می‌بیند یا نه.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=43520

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها