پنهان شدن در پشت نتایج تیم ملی/جام جهانی نزدیک است | آوای استقلال
4

پنهان شدن در پشت نتایج تیم ملی/جام جهانی نزدیک است

  • کد خبر : 21882
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲:۲۹
پنهان شدن در پشت نتایج تیم ملی/جام جهانی نزدیک است
تیم ملی فوتبال ایران در غیاب چند مهره تاثیرگذار و در حالی که با بدترین ترکیب خود وارد میدان شده بود نتیجه را به کره جنوبی که این تیم نیز چند بازیکن خود را در اختیار نداشت واگذار کرد.

به گزارش آوای استقلال، کره ای ها بعد از چند سال موفق به شکست رقیب دیرینه خود شدند و این را باید هدیه سرمربی ایران به آنان بدانیم.

هرچند این باخت تاثیری در صعود تیم ملی نداشت اما می تواند تبعات دیگری را در بر داشته باشد.

سیدبندی جام جهانی بر اساس رنگینک جهانی بوده و بعید نیست باخت اخیر، رتبه ایران را در رده بندی فیفا پایین آورده و در نهایت ایران در آستانه قرعه کشی در سید چهارم قرار بگیرد.

اسکوچیچ سرمربی ایران نشان داد که به هیچ عنوان توان استفاده درست از تمام مهره های خود را ندارد و با حذف و اضافه‌های بی دلیل، دست خود در حساس‌ترین مقطع خالی کرده است. توجیه استفاده از شجاع خلیل زاده در پست غیر تخصصی با وجود بازیکنان آماده‌ای چون حردانی و حتی رضاییان که به اردو تیم‌ملی دعوت نشدند، چه می‌تواند باشد، به این دو بازیکن باید وریا غفوری را هم اضافه کرد.

بی شک آوردگاه جام جهانی رویایی با تیم هایی چون امارات و لبنان و عراق نیست و اگر صعود ایران به جام جهانی قطعی شده است، یکی از دلایل را باید گروه آسانی تلقی کرد که ایران در آن حضور داشت، در حالی که اگر تیم ملی در گروه عربستان، ژاپن و استرالیا به هر دلیلی قرار می گرفت، معلوم نبود سرنوشت صعود به کجا منتهی می شد.

به هر حال صعود به جام جهانی در وضعیتی که سهیمه آسیا چهار به علاوه یک می‌باشد و قرعه مناسبی نصیب ایران شده بود، صرفا یک سوم مطالبه فوتبال دوستان ایران است و خواسته اصلی ایرانیان درخشش و حداقل صعود از مرحله گروهی است. اتفاقی که با در نظر گرفتن روند پیشرفت تیم ملی بعید به نظر می رسد.

نکته آخر اینکه دوستان رسانه‌ای و فدراسیون و وزرات نباید پشت نتایج تیم ملی پنهان شده و از مربی تیم ملی در مورد انتخاب بازیکنان و چگونگی حضور در جام جهانی توضیحات لازم را جویا شوند و از حمایت های رنگی بی دلیل اجتناب نمایند. زیرا جام جهانی قطر بیشتر از حد تصور نزدیک است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=21882

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.