پشت پرده حاشیه سازی علیه استقلال چیست؟ | آوای استقلال
2
از خبر دروغ ترانسفر قایدی تا تزریق ترس به هواداران آبی

پشت پرده حاشیه سازی علیه استقلال چیست؟

  • کد خبر : 1253
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
پشت پرده حاشیه سازی علیه استقلال چیست؟
چرا جریان رسانه ای طرفدار تیم خاص دوست دارند کام هواداران فوتبال ایران و هواداران استقلال را با این خبرسازی های کذب و غیر واقعی تلخ کنند؟

به محض موفقیت خیره کننده استقلال در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا رسانه های حاشیه ساز برای بر هم زدن تمرکز بازیکنان تیم به نوعی اخبار غیر واقعی را منتشر کردند تا به این شکل آرامش بازیکنان فرهاد مجیدی را مختل کنند.

گردانندگان پشت پرده این سناریو پیش از انجام بازی، معتقد بودند استقلال برابر الاهلی متوقف خواهد شد به همین دلیل این فرصت مناسبی است تا فرهاد مجیدی را به واسطه ناکامی در گام اول زیر سنگین ترین حملات انتقادی قرار دهند تا به این ترتیب مقدمه ناکامی های بعدی او فراهم شود، اما برخلاف پیش بینی این طبف رسانه ای نه تنها استقلال ناکام میدان لقب نگرفت بلکه با یک پیروزی دلچسب و مقتدرانه حریف سعودی خود را شکست داد.

با وجود پیروزی خیره کننده استقلالی ها در این بازی پلن دوم این جریان عملیاتی شد و آنها با انتشار اخبار غیر واقعی تلاش کردند ابتدا تمرکز تیم و در ادامه نگرانی را به کانون های هواداری تزریق کنند تا به این ترتیب مسیر مورد نظر خود را دنبال کنند به همین دلیل موضوع مصدومیت شدید محمد نادری و احتمال غیبت وی در بازی های بعدی مطرح شد،اما این خبر تنها جریان سازی کاذب آنها نبود، بلکه آنها مدعی شدند مهدی قایدی پس از این رقابت ها بر اساس توافق صورت گرفته ترانسفر خواهد شد.

بهترین راه برای اثبات این دروغ پردازی رسانه ای توئیت یک خبرنگار ترک تبار بود که وی مدعی شده بود قایدی مسافر لیگ هلند خواهد شد در حالی که نه قایدی در جریان این ماجرا بود نه مسوولان باشگاه، اما از آنجا که قرار است استقلال به سمت حاشیه و بحران سوق داده شود این خبر در چشم بر هم زدنی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود تا موجی از نگرانی در میان هواداران شکل گیرذ.

همزمان با طرح این دو خبر، رسانه های منتسب به رقیب سنتی شروع به نظریه پردازی های مختلف کردند تا اینگونه قلمداد کنند که برخی ستاره های بازی برابر الاهلی در خدمت تیم نبودند در شرایطی که به اذعان بسیاری از کارشناسان استقلال در بازی برابر الاهلی از نظم و انضباط خوبی برخوردار بود و مطمئنا با رفع برخی نقاط ضعف می تواند در بازی های بعدی موفق ظاهر شود.

در کنار طرح این موضوعات هدفدار، یکی از خبرگزاری های رسمی کشور در اوج ناباوری صبح جمعه مصاحبه ای از فرزاد حاتمی منتشر کرد و از قول وی نوشت اگر استقلالی ها پولم را پرداخت نکنند قطعا با مشکلات بزرگی رو به رو خواهند شد، حاتمی که فقط صد میلیون تومان از استقلال طلبکار است چنان با آب و تاب استقلال را تهدید کرد که گویی وی  طلب چند صد میلیون یورویی از استقلال دارد! هرچند که حق طبیعی این بازیکن است که پیگیر دریافت مطالباتش باشد اما به راستی چرا دقیقا کمتر از چند ساعت پس از پیروزی خیره کننده نماینده کشورمان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بایستی این تیم به این ترتیب زیر بمباران رسانه ای رسانه های سرخ قرار گیرند؟

انگار آنها از موفقیت استقلال به شدت عصبانی شدند، آیا از نظر سردبیر آن سایت ورزشی یا سردبیر ورزشی آن خبرگزاری استقلال نماینده ایران نیست؟ آیا آنها از شکست سعودی ها ناراحت هستند که به این ترتیب استقلال را با هجمه رسانه ای خطاب قرار می دهند؟ برهم زدن آرامش استقلال چه سودی برای ورزشی نویسان سرخ پوش دارد؟ آیا مقصر اینکه فدراسیون فوتبال هند از باشگاه رقیب شکایت کرده است بازیکنان و کادر فنی استقلال هستند که آنها به این شکل می خواهند از آبی ها انتقام بگیرند.

چرا جریان رسانه ای طرفدار تیم خاص دوست دارند کام هواداران فوتبال ایران و هواداران استقلال را با این خبرسازی های کذب و غیر واقعی تلخ کنند؟ پشت پرده چه خبر است که باید هواداران استقلال در هر حالتی شاهد رفتارهای تخریب گر این جریان ناسالم رسانه ای باشند؟

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=1253

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.