وعده‌های شاپرکی وزیر ورزش برای نجات استقلال و پرسپولیس در آسیا | آوای استقلال
4

وعده‌های شاپرکی وزیر ورزش برای نجات استقلال و پرسپولیس در آسیا

  • کد خبر : 19438
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
وعده‌های شاپرکی وزیر ورزش برای نجات استقلال و پرسپولیس در آسیا
شاید حمید سجادی برای اینکه فضای حاکم بر جامعه فوتبال را با یک وعده توخالی موقتاً آرام کند، اما عمر این آرامش به اندازه عمر شاپرک است و خیلی زود این وعده رنگ می‌بازد.

به گزارش آوای استقلال، انتشار فیلم گفت‌وگوی حمید سجادی با وزاری دولت در حاشیه نشست هیئت دولت در ارتباط با ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و وعده آقای وزیر مبنی بر احتمال حل مشکل و بازگشت این دو تیم به همراه گل‌گهر سیرجان به این رقابت‌ها امیدواری فراوانی را در جامعه به ویژه هواداران فوتبال به وجود آورد.

به شکلی که در فاصله‌ای کوتاه سخنان وزیر ورزش و جوانان در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و وعده آقای وزیر به تیتر یک رسانه‌های خبری تبدیل شود، اما سوال بزرگ اینست آیا وعده سجادی واقعیت دارد یا اینکه تنها یک مانور خبری برای تزریق امیدواری به جامعه ملتهب فوتبال است.

وقتی به روند بررسی مدارک دو باشگاه نگاهی می‌اندازیم با این واقعیت رو به رو می‌شویم که امیدی برای بازگشت نمایندگان حذف شده از لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد، اما با این حال رئیس دستگاه ورزش این خبر را می‌دهد که مشکل ان‌شاءالله حل می‌شود.

مدل رفتار وزیر ورزش و جوانان شاید با واکنش آنی و آیده‌آل جامعه فوتبال رو به رو شود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد این موضوع سرفصل جدیدی برای نقد مدیریتی سجادی است، چون وی با اشراف بر اینکه هیچ اتفاق مثبتی در جریان تائید مدارک این دو باشگاه رخ نداده تنها یک وعده با کاربرد تبلیغاتی ارائه کرد تا شاید فشار ناشی از سوی نمایندگان مجلس و منتقدان را به این ترتیب کاهش دهد.

سجادی خود بهتر از هر کسی می‌داند که استقلال و پرسپولیس به دلیل ساختار معیوبی که در سال‌های اخیر پیرامون مدیریت آن‌ها وجود داشته به هیچ عنوان قادر نیستند تائیدیه نهاد‌های بالادستی فوتبال و مراجع بین‌المللی را به دست آورند. همین عوامل باعث شده مدارک ارسالی آن‌ها برگشت بخورد با این حال در کنار نقد سیستم مدیریتی گذشته در وزارت ورزش و جوانان، ترجیح می‌دهد دوباره از همان روش استفاده کند تا شاید بتواند به شکل مقطعی روی مشکلات موجود در ساختار این دو باشگاه سرپوش بگذارد.

فارغ از اینکه وزیر و متولیان حوزه فوتبال این واقعیت را درک کنند که باید مشکلات موجود در ساختار این دو باشگاه و سایر باشگاه‌های حاضر در لیگ حرفه‌ای فوتبال را برطرف کنند، مدیران دستگاه ورزش به جای درس گرفتن از شیوه غلط گذشته دوباره با همان فرمول در حال پیشروی هستند تا انتقادات وارده کاهش یابد، اما باید این حقیقت را به مردم گفت که مشکل فوتبال ایران با وعده و وعید حل نمی‌شود، باید یک بار همیشه این موضوع را برطرف کرد تا ساختار مدیریتی باشگاه‌های فوتبال ایران همانند بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا با اصول و قواعد حرفه‌ای مطابقت داشته باشد.

شاید امروز حمید سجادی برای اینکه فضای حاکم بر جامعه فوتبال را با یک وعده توخالی آرام کند، اما عمر این آرامش به اندازه عمر شاپرک است و خیلی زود این وعده رنگ می‌بازد و تنش به شکل وحشتناکی رشد پیدا می‌کند. با شرایط موجود توقع می‌رود وزیر ورزش و جوانان با انتخاب روشی اصولی و منطقی به جای رفتار‌های پوپولیستی واقعیت را به مردم بگوید و اجازه ندهد دوباره در بر همان پاشنه بچرخد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=19438

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.