وعده‌ای که احتمالاً بازهم محقق نمی‌شود؛ ۱۵ ورزشگاه و فقط ۷ دستگاه (VAR)! | آوای استقلال
2

وعده‌ای که احتمالاً بازهم محقق نمی‌شود؛ ۱۵ ورزشگاه و فقط ۷ دستگاه (VAR)!

  • کد خبر : 40159
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
وعده‌ای که احتمالاً بازهم محقق نمی‌شود؛ ۱۵ ورزشگاه و فقط ۷ دستگاه (VAR)!
به نظر می‌رسد وعده انجام تمامی مسابقات فصل آینده لیگ برتر با استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی محقق نمی‌شود.

به گزارش آوای استقلال، فدراسیون فوتبال روز گذشته رسماً اعلام کرد که مسابقات بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر ایران قرار است با استفاده از تکنولوژی (VAR) برگزار شود. البته که در فصول اخیر هم بارها بحث استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی مطرح بود اما به نظر می‌رسد که این پروژه در حال نهایی‌شدن است؛ با این وجود، بحث برگزاری تمامی مسابقات لیگ بیست‌وچهارم با استفاده از (VAR) مطرح است که با توجه به زیرساخت‌های موجود بعید به نظر می‌رسد.

مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران وزارت ورزش‌وجوانان با تخصیص بودجه‌ای ۱۱۰ میلیارد تومانی موفق شده‌اند ۷ دستگاه (VAR) وارد کنند و به این موضوع در خبر رسمی منتشره از سوی فدراسیون، اشاره شده بود؛ آن‌هم در حالی‌که از میان ۱۶ تیم شرکت‌کننده در فصل آتی رقابت‌های لیگ برتر، تنها استقلال و پرسپولیس در یک ورزشگاه مسابقات خود را برگزار می‌کنند و ۱۴ تیم دیگر، هر کدام ورزشگاهی مستقل را در اختیار دارند که این موضوع می‌تواند عملاً برگزاری تمامی رقابت‌های فصل با استفاده از (VAR) را غیرممکن کند.

ورزشگاه‌هایی که استاندارد نیستند
ورزشگاه آزادی تهران قرار است فردا شب برای سومین مسابقه در طول تاریخ رقابت‌های باشگاهی ایران، میزبان تکنولوژی (VAR) باشد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مسابقه فینال جام حذفی با استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی برگزار می‌شود. نکته مهم و جالب‌توجه اینکه در کنار ورزشگاه آزادی، ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز، شهدای فولاد اهواز و شهید سلیمانی سیرجان هم مجوز میزبانی از تکنولوژی (VAR) را دارند و در این ورزشگاه‌ها، زیرساخت‌های لازم تعبیه شده اما سایر ورزشگاه‌ها فعلاً در این زمینه نتوانسته‌اند استانداردهای لازم را فراهم آورند!

پیش به سوی (VAR) پرتابل؟
مسابقات لیگ بیست‌وچهارم احتمالاً از اواخر مردادماه آغاز می‌شود و یکی از تاکیدات مسئولان فدراسیون فوتبال، بحث رفع مشکلات زیرساختی ورزشگاه‌ها است. حتی در صورتی‌که استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات لیگ برتر در تمامی ورزشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی (VAR) هم فراهم شود، بحث عدم کافی بود شمار دستگاه‌های خریداری‌شده مطرح است و در این میان، احتمال استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی به صورت سیار بیش از پیش تقویت می‌شود.

در انتظار تحقق یک رویا
شهرهای تهران، اراک، قزوین، اصفهان، انزلی، رفسنجان، سیرجان، اهواز، تبریز، قائمشهر قرار است از مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در فصل آینده میزبانی کنند. در این میان، احتمال برگزاری ۲ مسابقه همزمان به میزبانی شهر تهران و یا ۲ بازی همزمان به میزبانی شهرهای اصفهان و اهواز هم وجود دارد. با این‌حال در صورتی‌که فدراسیون فوتبال نتواند شمار بیشتری از دستگاه (VAR) خریداری کند، ۲ احتمال مطرح است؛ اول بحث عدم برگزاری تمامی مسابقات لیگ بیست‌وچهارم با استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی و دوم استفاده از این تکنولوژی به صورت پرتابل. در این شرایط باید دید شرایط طی ۲ ماه آینده چگونه پیش می‌رود و سرانجام آیا رویای برگزاری تمامی مسابقات لیگ برتر با استفاده از تکنولوژی (VAR) محقق خواهد شد یا خیر.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=40159

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها