وضعیت نگران‌کننده تیم ملی فوتسال در آستانه جام جهانی؛ آسمان ناگهان ابری شد | آوای استقلال
0

وضعیت نگران‌کننده تیم ملی فوتسال در آستانه جام جهانی؛ آسمان ناگهان ابری شد

  • کد خبر : 42476
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
وضعیت نگران‌کننده تیم ملی فوتسال در آستانه جام جهانی؛ آسمان ناگهان ابری شد
در آستانه حضور در جام جهانی فوتسال، تیم ملی ایران برابر قزاقستان، دو نمایش ناامیدکننده داشت و همین مسئله نگرانی‌ها درباره عملکرد شاگردان وحید شمسایی در جام جهانی را افزایش داده است.

به گزارش آوای استقلال، تیم ملی فوتسال ایران با اختلاف چشمگیر نسبت به سایر رقبا با کسب ۱۳ قهرمانی در ۱۷ دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، پرافتخارترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود و ملی‌پوشان برای نهمین دوره حضور در جام جهانی فوتسال خود را آماده می‌کنند؛ آن‌هم در حالی‌که شاگردان وحید شمسایی بعد از کسب سیزدهمین قهرمانی در قاره آسیا، روزهای پرماجرایی را پشت سر گذاشتند و در حال مهیا شدن برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ هستند!

شاگردان شمسایی در جام ملت‌های آسیا با کسب بردهای سریالی مقابل تیم‌های ملی افغانستان، بحرین، کویت، قرقیزستان، ازبکستان و تایلند، توانستند فاتح هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا شوند. بعد از کسب این عنوان قهرمانی، مسئولان فدراسیون فوتبال وعده دادند که قرار است تیم ملی با انجام بازی‌های دوستانه برابر حریفان نام‌آشنا خود را برای حضور در جام جهانی آماده کند. با این وجود، بازخوانی کارنامه شاگردان وحید شمسایی در طول ۴ ماه اخیر نشان می‌دهد که وعده‌های مطرح‌شده در مسیر برگزاری مسابقات دوستانه تیم ملی محقق نشده است!

از لغو دوئل با کرواسی تا نمایش‌های ناامیدکننده برابر قزاق‌ها
ملی‌پوشان فوتسال ایران قرار بود در شهریورماه، ۲ بازی تدارکاتی برابر تیم ملی کرواسی داشته باشند که با وجود رایزنی‌های انجام شده در زمینه سفر این تیم به تهران، سرانجام این دوئل دوستانه لغو شد! بعد از عدم برگزاری ۲ دیدار مهم تدارکاتی برابر کرواسی، نوبت به سفر شاگردان وحید شمسایی به آستانه قزاقستان رسید تا آن‌ها در ۲ دیدار تدارکاتی برابر تیم ملی این کشور قرار گیرند که ملی‌پوشان فوتسال ایران در بازی نخست با نتیجه ۴ بر یک مغلوب قزاق‌ها شدند و در بازی دوم هم به تساوی ۱-۱ رضایت دادند تا در شرایطی ویژه آماده سفر به ازبکستان (محل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۴) شوند.

پاسخ منفی جنجالی به حضور در تورنمنت تایلند
شاگردان وحید شمسایی در شرایطی بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا فقط در ۲ بازی دوستانه برابر قزاقستان به میدان رفته‌اند که پیشنهاد حضور در تورنمنت تایلند هم به تیم ملی فوتسال ایران شد اما با این وجود پیشنهاد واصله مورد پذیرش قرار نگرفت؛ آن‌هم در حالی‌که در این رقابت‌ها تیم‌های ملی تایلند (میزبان)، نیوزیلند، کویت، گواتمالا و افغانستان حضور داشتند که با توجه به شرایط دیدارهای دوستانه تیم ملی، حضور در این تورنمنت تدارکاتی با شرکت ۴ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۴ می‌توانست در مسیر محک‌خوردن تیم ملی مثمرثمر باشد. جالب آنکه دیگر رقبای تیم ملی ایران در جام جهانی (ونزوئلا و فرانسه) در ماه‌های اخیر دیدارهای تدارکاتی خود را برابر تیم‌های ملی اسپانیا و مراکش که جزو برترین تیم‌های دنیا هستند، برگزار کرده‌اند تا با آمادگی مناسبی مهیای حضور در جام جهانی شوند.

(۳+۱) بازی سرنوشت‌ساز در انتظار تیمِ شمسایی
ملی‌پوشان بعد از سفر به ازبکستان که روز بیستم شهریورماه انجام خواهد شد، قرار بیست‌ویکم شهریورماه آخرین بازی دوستانه‌شان پیش از شروع جام جهانی را برابر تایلند برگزار کنند که این دیدار پشت درهای بسته خواهد بود. بدون‌شک با توجه به عملکرد ناامیدکننده برابر قزاقستان، سرنوشت دوئل دوستانه با تایلند می‌تواند از حیث روحی‌وروانی برای بازیکنان تیم ملی حائزاهمیت باشد. بعد از نبرد تدارکاتی با تایلند، ایران روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ونزوئلا، روز پنجشنبه ۲۹ شهریور با گواتمالا و روز یکشنبه اول مهر با فرانسه در مرحله گروهی جام جهانی دیدار خواهد کرد.

امیدوار به تکرار خاطره جام جهانی ۲۰۱۶
تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی با تیم‌های ملی ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه همگروه است که مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود و در کنار ۲ تیم برتر هر گروه، ۴ تیم برتر سوم هم می‌توانند به مرحله حذفی راه پیدا کنند. در جام جهانی ۲۰۱۶، ملی‌پوشان فوتسال ایران به مقام سوم رسیدند که بهترین جایگاه ایران در تاریخ جام جهانی است و حالا باید دید بعد از ۸ سال چشم‌انتظاری، مجدداً ملی‌پوشان فوتسال ایران می‌توانند روی سکو بروند یا روند ضعیف آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در آوردگاه جام جهانی، روی عملکرد شاگردان شمسایی در مسابقات پیش‌رو تاثیرگذار خواهد بود. گفتنی است که وحید شمسایی برای نخستین‌بار در قامت سرمربی قرار است در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران حضور پیدا کند و باید دید شاگردان او در رقابت‌های پیش‌رو چه عملکردی از خود به جای می‌گذارند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=42476

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها