وریا غفوری قربانی بزرگ اسکوچیچ! | آوای استقلال
3
مرد کروات از کاپیتان استقلال دل خوشی ندارد

وریا غفوری قربانی بزرگ اسکوچیچ!

  • کد خبر : 3998
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
وریا غفوری قربانی بزرگ اسکوچیچ!
شواهد و اتفاقات نشان می‌دهد دوران حضور وریا غفوری به پایان رسیده و کاپیتان استقلال تهران شانسی برای حضور در جام جهانی ندارد.

روز گذشته ۳۳ دوز از واکسن کرونا به اعضای تیم ملی فوتبال ایران تزریق شد و سهم تیم استقلال از این واکسن‌ها تنها سه دوز بود: محمد رشید مظاهری، عارف غلامی و مهدی قایدی.

به گزارش آوای استقلال، طبق اعلام برنامه جدید AFC از رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه غرب آسیا، تیم ملی فوتبال ایران باید در خردادماه به کشور بحرین سفر کند تا چهار بازی حساس برای تعیین تکلیف صعود به این مسابقات را مشخص کند.

در میان گمانه‌زنی‌های متفاوت از لیست جدید تیم ملی فوتبال زیر نظر دراگان اسکوچیچ همواره پست دفاع راست تیم ملی یکی از موضوعات مورد علاقه اهالی فوتبال است که با واکسیناسیون کرونا پیش از برپایی اردوی آماده سازی در کیش، دوباره این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

در دوران کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس، وریا غفوری و رامین رضاییان، دو بازیکن استقلالی و پرسپولیسی در این پست بسیار مورد توجه کادرفنی تیم ملی بوده و اکثرا شاهد این دو در اردوهای آماده سازی و مسابقات بودیم، هرچند کی روش برای جام جهانی روسیه غفوری را در لیست نهایی‌اش قرار نداده بود.

از زمان حضور دراگان اسکوچیچ سه اردوی آماده سازی برای شرکت در مسابقات تدارکاتی برپا شده که غفوری یک اردو را به دلیل مصدومیت و دیگری را با نظر کادرفنی تیم ملی از دست داد؛ غیبت این بازیکن کلیدی در واکسیناسیون روز گذشته مشخص کرد که او در سومین اردوی زیر نظر سرمربی کروات که در واقع نفرات اصلی برای شرکت در مسابقات خردادماه در بحرین هستند، حضور ندارد تا عملا شانسی برای شرکت در این بازی‌ها و صعود به جام جهانی نداشته باشد.

غیبت غفوری که در مسابقات اخیر تیم استقلال به خصوص در بازی‌های فشرده دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برخلاف ماه‌های پایانی سال گذشته نشان داد او از نظر فنی آمادگی بسیار بالایی دارد که عدم دعوت او به تیم ملی از سوی اسکوچیچ نمی‌تواند ارتباط بسیار زیادی به تفکرات فنی داشته باشد. عدم حضور او در تیم ملی دوران اسکوچیچ با یک مصدومیت شروع شد.

هفتم مهرماه ۹۹ / اعلام اولین لیست اسکوچیچ

اولین لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی با حضور سرمربی سابق صنعت نفت آبادان روی نیمکت تیم ملی، با سورپرایز در پست مدافع راست همراه بود. مجتبی نجاریان، مدافع فولاد خوزستان و بازیکن تیم ملی امید به فهرست تیم ملی راه یافت. سیامک نعمتی و صادق محرمی دو بازیکن دیگر این پست بودند و غفوری غیبت داشت. غیبت غفوری به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ او در مسابقه الاهلی عربستان در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بود که به او اجازه حضور در مسابقه یک هشتم نهایی برابر پاختاکور را نداد. او همینطور پیش از آن آسیب دیدگی، از ناحیه زانوی راست دچار مصدومیت بود و شرایطش به گونه‌ای نبود که در لیست مورد نظر اسکوچیچ قرار داشته باشد.

هفتم آبان ۹۹ / استارت با شادی گل جنجالی

کاپیتان استقلال در ترکیب مورد هدایت محمود فکری از اولین بازی لیگ بیستم مقابل مس رفسنجان فیکس بود و در ورزشگاه آزادی مقابل چشمان اسکوچیچ که شخصا برای آنالیز بازی به ورزشگاه رفته بود، بازی کرد. غفوری در آن دیدار اولین گل تیمش را به ثمر رساند و شاد گل عجیبی انجام داد؛ شادی که به نظر می‌رسد مخاطب ویژه‌ای داشت.

غفوری پس از گلزنی، با انگشتانش را به نوعی عینک بر چشم زد و شادی‌ای را انجام داد و پس از آن، به سوی نیمکت تیم و سپس به سمتی که دراگان اسکوچیچ نشسته بود رفت و به نوعی خواستار دیده شدنش برای حضور در تیم ملی شد. او با این شادی گل به نوعی خواستار توجه بیشتر از سوی کادرفنی تیم ملی بود که نفر اصلی‌اش روی سکوهای آزادی حضور داشت؛ شادی که بعدها دردسرساز شد.

هفدهم آبان ۹۹/ اسکوچیچ لج کرد؟

لیست تیم ملی برای بازی دوستانه با بوسنی در سارایوو در حالی انتخاب شد که این بار هم خبری از نام وریا غفوری نبود و همچنین رامین رضاییان هم در لیست قرار نداشت. در این اردو صادق محرمی و مجتبی نجاریان مجددا در پست مدافع راست انتخاب شده بودند. این انتخاب درحالیکه غفوری آمادگی مناسبی داشت و این بار مشکلی از سوی مصدومیتش وجود نداشت، به نوعی می‌توانست لجبازی اسکوچیچ با کاپیتان آبی‌ها و شادی گل جنجالی‌اش باشد اگرچه برچسب جوان‌گرایی روی آن وجود داشت و البته توضیح شفافی از سوی اسکوچیچ در این باره وجود نداشت.

یکم فروردین ماه ۱۴۰۰ / هت‌تریک

لیست تیم ملی فوتبال در حالی از سوی اسکوچیچ اعلام شد که در میان بازیکنان نامی از رامین رضاییان و وریا غفوری دیده نمی‌شد. این در حالی بود که صادق محرمی دیگر گزینه دفاع راست تیم ملی هم به دلیل مصدومیت دعوت نشد. انتخاب اسکوچیچ برای این پست در اردوی جدید تیم ملی مهدی تیکدری مدافع راست تراکتور و جعفر سلمانی، بازیکن سابق صنعت نفت و فعلی تیم پورتیموننزه بود. این انتخاب اسکوچیچ در واقع هت‌تریک در عدم نیاز به وریا غفوری در خط دفاعی تیم ملی بود و همچنین رامین رضاییان با این انتخاب متوجه شد که دیگر با حضور این سرمربی شانسی برای دعوت به اردوی تیم ملی ندارد.

هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ / موضع اسکوچیچ در قبال غفوری چیست؟

اسکوچیچ در برنامه فوتبال برتر حضور پیدا کرد و از عدم دلایل دعوت وریا غفوری و رضاییان به تیم ملی توضیح داد اما تمام دلایلی که او از سوی دیدگاه فنی بیان کرد دست کم در مورد غفوری صدق نمی‌کرد و یا اگر پیش از مسابقات فصل جاری دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مورد غفوری چنین مشکلی وجود داشت اما عملکرد او در بازی‌های جده نشان داد که کاملا برای پیراهن تیم ملی یک گزینه لایق است.

اسکوچیچ گفته بود:« من توضیح داده‌ام، من به دنبال یک دفاع راست هستم؛ دفاع راستی که بتواند در زمین بازی گل بزند، البته که خیلی خوب است و من خوشحال می‌شوم یک دفاع راست گل بزند اما وظیفه دفاع راست چیز دیگری است. یا هم این اتفاق می‌افتد که دفاع راست ۲۰ تا ۳۰ متر با دفاع وسط‌ها فاصله دارد و متوجه این فاصله نیست، خیلی وقت‌ها در بحث انتقال از حمله به دفاع خیلی وقت‌ها دفاع راست‌ها توپ را که از دست می‌دهند، بر نمی‌گردند؛ وقتی توپ‌های قطری از سمت مقابل می‌آید بازیکنان کناری‌مان نمی‌روند تیرک دروازه را بگیرند و این مشکلاتی است که وجود دارد. احترام کامل من برای تمام بازیکنان است، انتخاب اول برای دفاع راست بازیکنی است که در دفاع شرکت کند؛ اگر در حمله هم شرکت کند، موفق و خوب باشد اما اگر در میانه راه سردرگم باشد و نه در دفاع خوب باشد و نه در حمله، خوب نیست.

توضیح هاشمیان؛ امیدی هست؟

وحید هاشمیان روز گذشته پس از واکسیناسیون ملی پوشان اعلام کرد که تزریق واکسن دلیلی برای حضور این بازیکنان در «لیست نهایی» مسافران اردوی کیش و سپس بحرین نیست. او اعلام کرد که این واکسیناسیون بر اساس «لیست کلی» و یا به عبارتی اولیه انجام شده است. این مشخص کرد در حال حاضر بعید است که غفوری در لیست اسکوچیچ حضور داشته باشد چرا که حداقل او باید برای شرکت در مسابقات پیش رو واکسن دریافت می‌کرد و عدم حضور در این اردو، یعنی عدم حضور در بازی‌های بحرین و عدم حضور در بازی‌های بحرین با احتمال عدم مصدومیت شدید برای بازیکنان هم پست غفوری یعنی خداحافظی با جام جهانی قطر. در واقع غفوری که برای حضور در جام جهانی برزیل هیچ شانسی نداشت، بعد از جام جهانی روسیه که در آماده‌ترین حالت ممکن نتوانست در لیست کی روش باشد این شانس را داشت که زیر ذره بین اسکوچیچ قرار بگیرد اما وضعیت فعلی نشان می‌دهد او دیگر جایی در تیم ملی ندارد

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=3998

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.