هم اخلاق را باختی هم انصاف را آقای مربی! | آوای استقلال
3
خود شکن! آینه شکستن خطاست

هم اخلاق را باختی هم انصاف را آقای مربی!

  • کد خبر : 21841
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
هم اخلاق را باختی هم انصاف را آقای مربی!
یحیی گل محمدی دیروز و در جریان شهرآورد سرخآبی ها رفتاری به دور از اخلاق و منش ورزشی بروز داد.

به گزارش آوای استقلال، جوان اما با تجربه پرسپولیس بعد از به ثمر رسیدن گل مساوی استقلال آنچنان از کوره در رفت که هیچ کس را یارای کنترل و مهارت نبود. او به داور بازی حمله کرده و وساطت هیچ کس حتی نفرات نیمکت خودی و بازیکنان حریف هم افاقه نکرد. سرمربی پرسپولیس حتی جلال مرادی ناظر مسابقه را هم بی‌نصیب نگذاشته و‌ برخوردی عجیب با او داشت. شاید تنها کسی که می‌‌توانست مانع از این افسار گسیختگی و هرج و مرج و طغیان گل محمدی شود کریم باقری بود که به علت کرونا این دیدار را از دست داده بود.
گل محمدی به این‌ معترض بود که چرا داور اجازه تعویض زودتر جلال حسینی با سعید آقایی مصدوم را نداده است که بر فرض درستی ، اعتراضی چنین سفت و سخت و سرشار از خشونت مصداق بارز هنجار شکنی و جو سازی علیه داور و عوامل مسابقه است. ضمن اینکه در این ماجرا بیشتر عوامل بیرونی مسابقه مثل داور چهارم و سرپرست پرسپولیس دخیل بودند تا داور مسابقه چرا که اصلا تابلوی تعویضی بالا نرفته بود که یحیی همه کاسه و کوزه گل خوردن تیمش را سر سید علی بشکند.
مربی پرسپولیس حتی بعد از پایان مسابقه نیز داور را با حملات شدید مورد خطاب قرار داده و با عنوان “خجالت بکشید” ، امروز را روز سیاه داوری خواند!
با مروری دوباره روی صحنه‌های بازی و دقیق شدن روی نظرات کارشناسان داوری می توان به داوری سید علی نمره قبولی داده و حتی طبق اظهار نظر برخی کارشناسان می‌شد استقلال را متضرر از اشتباهات داوری بازی دانست. بخصوص صحنه ابتدایی بازی که به زعم بعضی کارشناسان از جمله تورج حق وردی خطای پنالتی گوهری سنگربان پرسپولیس روی یامگا اعلام نشد که اگر شاگردان جوان و با انگیزه مجیدی در دقایق نخست به‌گل برتری می رسیدند شاید روز سیاه گلمحمدی و شاگردانش هم رقم می خورد. نوذر رود نیل هم معتقد به اخراج تمیروف ازبکستانی به خاطر ضربه شدید آرنج روی صورت دانشگر بود که این هم با اغماض داور همراه بود.اصولا در سطح اول فوتبال دنیا هم با وجود بهره گیری از تکنولوژی وی ای آر شاهد اشتباهات فاحش داوری هستیم اما کمتر دیده ایم عوامل فوتبال اعتراضاتی مشابه رفتار گل محمدی بروز داده باشند معلوم نیست طی این سالها چه اتفاقاتی افتاده است که کادر فنی پرسپولیس انتظار کوچکترین اشتباهات علیه تیم شان را هم ندارند؟!
گل محمدی که شایعاتی در خصوص توافق نهایی‌اش با سپاهان به گوش می‌رسد برای وداعی با شکوه با هواداران پرسپولیس به شدت نیازمند شکست رقیب سنتی بود اما گل ژستد همه رشته‌های او را پنبه کرد تا جایی که برای دور کردن ذهن هواداران از اشتباهات فنی و تاکتیکی تیم و تعویض‌هایی که برخلاف حریف جواب نداد دنبال یک قربانی بود که قرعه به نام داور مسابقه افتاد.اتفاقی که قبلا برای مهدی شیری افتاده و او را مجبور به ترک پرسپولیس کرده بود!
مقصر جلوه دادن داور آن هم با آن شور و شدت که نه فقط تماشاگران داخل استادیوم که بینندگان تلویزیونی را هم دچار اشتباهات محاسباتی در تعیین مقصر اتفاقات بازی کرد به سان نقطه ای تاریک در دوران مربیگری یحیی گل محمدی ثبت خواهد شد.او نه فقط نتیجه دلخواه و‌ مطلوب هواداران پرسپولیس را باخت که اخلاق و انصاف را هم زیر پا گذاشته و چهره‌ای زشت تر از همیشه به مهم‌ترین مسابقه ورزشی ایران بخشید.
او را که در گذشته افتخار معلمی در جنوب شهر تهران را داشته و همواره از مربیان موفق ، آرام و کم حاشیه فوتبال ایران بوده است به خویشتن داری و رعایت اخلاق حرفه ای و پایبندی به منش و مرام پهلوانی دعوت کرده و حفظ حرمت‌ها را به ایشان یادآور می‌شوم.
آیا همه جام ها و افتخارات ملی و باشگاهی به این می‌ارزد که میلیون ها نفر در فضای مجازی و واقعی با زشت‌ترین الفاظ از کسی که سهم خیلی کمتری از شخص یحیی گل محمدی در رقم خوردن نتیجه مسابقه شهر آورد داشته است استقبال کنند؟!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=21841

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.