هفتمین استقلالِ ۶۰ امتیازی تاریخ لیگ برتر؛ تکرار سرگذشت مظلومی و سا پینتو برای نکونام! | آوای استقلال
0

هفتمین استقلالِ ۶۰ امتیازی تاریخ لیگ برتر؛ تکرار سرگذشت مظلومی و سا پینتو برای نکونام!

  • کد خبر : 39644
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
هفتمین استقلالِ ۶۰ امتیازی تاریخ لیگ برتر؛ تکرار سرگذشت مظلومی و سا پینتو برای نکونام!
برای هفتمین‌بار در تاریخ لیگ برتر آبی‌پوشان پایتخت فصل را با کسب بیش از 60 امتیاز به پایان بردند اما برای چهارمین‌بار دست‌شان از رسیدن به جام کوتاه ماند.

به گزارش آوای استقلال، استقلال تهران بدون‌شک یکی از پرتنش‌ترین و البته پرماجراترین فصول دوران حضورش در لیگ برتر را پشت سر گذاشت و حواشی پرشماری پیش از آنکه فعالیت آبی‌پوشان در لیگ بیست‌وسوم آغاز شود، برای این تیم ایجاد شد و حتی تا روزهای پایانی فصل هم حواشی همچنان گریبان‌گیر آبی‌ها بود. با این وجود، شاگردان جواد نکونام توانستند تا روز پایانی در کورس قهرمانی بمانند و در فاصله ۵ دقیقه تا رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، گلزنی گیورگی گولسیانی معادلات را علیه استقلالی‌ها تغییر داد.

شاگردان جواد نکونام در شرایطی دست‌شان از رسیدن به جام قهرمانی لیگ بیست‌وسوم کوتاه ماند که آبی‌پوشان پایتخت موفق شدند یک عنوان تاریخی را از آن خود کنند؛ عنوان بهترین نایب‌قهرمان در تاریخ لیگ برتر! هیچ‌گاه در ادوار لیگ برتر، تیمی با ۶۷ امتیاز به مقام نایب‌قهرمانی نرسیده بود که این اتفاق برای استقلالِ نکونام رخ داد تا با وجود ثبت میانگین امتیازی ۲٫۲۳، آبی‌ها نتوانند فصل را با عنوان قهرمانی به اتمام برسانند که اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود.

خاطرات تلخ‌وشیرین قلعه‌نویی و مظلومی
استقلال برای اولین‌بار در هشتمین دوره لیگ برتر بود که توانست شمار امتیازات خود را از عدد ۶۰ عبور بدهد. آن فصل که مسابقات با حضور ۱۸ تیم برگزار می‌شد، شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند از ۳۴ مسابقه، ۶۶ امتیاز به‌دست آورند و به شکلی دراماتیک در روز پایانی فصل عنوان قهرمانی لیگ هشتم را از آن خود کردند. بعد از قهرمانی در لیگ هشتم، شرایط در لیگ‌های دهم و یازدهم با هدایت پرویز مظلومی متفاوت پیش رفت و آبی‌ها در کسب دوباره عنوان قهرمانی ناکام بودند.

آبی‌پوشان پایتخت با هدایت پرویز مظلومی در لیگ دهم موفق به کسب ۶۵ امتیاز شدند و در فاصله یک امتیازی با سپاهانِ صدرنشین، عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کردند. استقلالی‌ها در لیگ یازدهم هم با یک امتیاز فاصله نسبت به سپاهانِ صدرنشین و به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر در مقایسه با تراکتور، فصل را با ۶۶ امتیاز در رتبه سوم به پایان بردند تا حسرت کسب عنوان قهرمانی با استقلال در لیگ برتر به دلِ پرویز مظلومی بماند! در لیگ دوازدهم و با حضور مجدد امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال، آبی‌ها موفق به کسب ۶۷ امتیاز شدند و بالاتر از تراکتور و سپاهان عنوان قهرمانی را از آن خود کردند تا در فاصله ۴ فصل، ۲ قهرمانی در لیگ برتر با هدایت قلعه‌نویی به ویترین افتخارات باشگاه استقلال اضافه شود.

به یاد دستاورد تاریخی فرهاد
شاگردان فرهاد مجیدی در استقلالِ لیگ بیست‌ویکم در حالی توانستند با تاریخ‌سازی و بدون شکست عنوان قهرمانی را کسب کنند که این تیم، برای اولین‌بار در دوران ۱۶ تیمی‌شدن لیگ برتر موفق به عبور از امتیاز ۶۰ شد و تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی با رکوردشکنی و کسب ۶۸ امتیاز، قاطعانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را رقم زد! میانگین ۲٫۲۶ امتیاز از هر مسابقه و شکست‌ناپذیری آبی‌ها باعث شد تا بیش از پیش قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم به مذاق هواداران استقلال خوش آید.

تکرار سناریو سا پینتو برای نکونام!
استقلالی‌ها فصل گذشته برای دومین‌بار پیاپی در دوران ۱۶ تیمی‌شدن لیگ برتر فوتبال ایران موفق به عبور از حد ۶۰ امتیاز شدند اما شاگردان ریکاردو سا پینتو تنها ۶۲ امتیاز به‌دست آوردند و در رتبه سوم جدول و در فاصله ۴ امتیاز تا پرسپولیسِ صدرنشین کار خود را به پایان بردند. در فصل اخیر هم شاگردان جواد نکونام در حالی از حد امتیازی ۶۰ گذر کردند که ناکام در کسب عنوان قهرمانی بودند و فصل را با ۶۷ امتیاز به پایان بردند تا برای دومین فصل پیاپی، استقلالی‌ها با وجود گذر از حدنصاب ۶۰ امتیاز، ناکام در کسب عنوان قهرمانی باشند. پرویز مظلومی، ریکاردو سا پینتو و جواد نکونام، ۳ سرمربی تاریخ استقلال هستند که با وجود کسب بیش از ۶۰ امتیاز در یک فصل نتوانسته‌اند همراه آبی‌ها در لیگ برتر به مقام قهرمانی برسند!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39644

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.