هدیه ۱۴ میلیاردی فدراسیون به سرخابی‌ها؛ راه تیمداری در فوتبال زنان هموار شد! | آوای استقلال
1

هدیه ۱۴ میلیاردی فدراسیون به سرخابی‌ها؛ راه تیمداری در فوتبال زنان هموار شد!

  • کد خبر : 40550
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
هدیه ۱۴ میلیاردی فدراسیون به سرخابی‌ها؛ راه تیمداری در فوتبال زنان هموار شد!
مصوبه تشویقی فدراسیون فوتبال در زمینه مسائل مالی، می‌تواند بیش از پیش تیم‌های فعال در فوتبال مردان را به سوی فوتبال زنان سوق بدهد.

به گزارش آوای استقلال،
هدیه ۱۴ میلیاردی فدراسیون به سرخابی‌ها؛ راه تیمداری در فوتبال زنان هموار شد!
logo دانلود اپلیکیشن اندرویدی فوتبال ۳۶۰
هدیه ۱۴ میلیاردی فدراسیون به سرخابی‌ها؛ راه تیمداری در فوتبال زنان هموار شد!
۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
۲۸ نظر
مصوبه تشویقی فدراسیون فوتبال در زمینه مسائل مالی، می‌تواند بیش از پیش تیم‌های فعال در فوتبال مردان را به سوی فوتبال زنان سوق بدهد.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، فوتبال زنان ایران در روزهای اخیر در کانون توجهات بوده و این موضوع هم به تلاش‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر توسعه فوتبال زنان در قاره کهن بر می‌گردد و البته پیرو فدراسیون فوتبال از منویات (AFC)؛ چرا که طبق آخرین مصوبه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، تیم‌های فعال در فوتبال مردان برای دریافت مجوز حرفه‌ای ملزم به تیمداری در فوتبال زنان هستند و این مسئله بدان معناست که در صورت عدم تیمداری در فوتبال زنان، مجوز حرفه‌ای آن‌ها صادر نخواهد شد!

تیم نساجی مازندران، اولین تیمی بود که بعد از تصویب این قانون، پا پیش گذاشت و در لیگ دسته دوم فوتبال زنان ایران قرار است تیمداری کند و حضور تیم فولاد خوزستان هم در فوتبال زنان قطعی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، آن‌ها در لیگ دسته اول حضور پیدا می‌کنند. در این میان، تب حضور استقلال و پرسپولیس هم در فوتبال زنان داغ است و هر چند هنوز هیچ نامه رسمی‌ای از سوی این دو باشگاه برای سازمان لیگ ارسال نشده اما پیگیری‌های در زمینه تیمداری سرخابی‌ها در فوتبال زنان در حال انجام است.

پرسپولیسی‌ها در مسیر تیمداری در فوتبال زنان از حریف سنتی‌شان پیش افتاده‌اند و قدم‌های بیشتری را در مسیر تحقق هدف‌شان برای رعایت یکی از الزامات دریافت مجوز حرفه‌ای برداشته‌اند. در این میان، نکته مهمی که از دید تیم‌های بزرگ فوتبال ایران مغفول مانده و توجه به آن می‌تواند بیش از پیش تیم‌ها را به فعالیت در حوزه فوتبال زنان سوق بدهد، موضوع معافیتی است که سازمان لیگ برای تیم‌های شرکت‌کننده در فوتبال زنان در نظر گرفته است.

تیم‌ها محکوم به پرداخت ۳ درصد حق عضویت
تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر فوتبال مردان ایران باید حق عضویت حضورشان در این رقابت‌ها را بپردازند که در ماده ۱۶ دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه آمده است: «در اجرای مقررات حاکم، باشگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات لیگ برتر باید ۳ درصد از کل مبلغ قرارداد را از دستمزد بازیکنان، کادرفنی و سایر عوامل طرف قرارداد، کسر و به عنوان حق عضویت به حساب فدراسیون فوتبال واریز نمایند. صدور کارت شرکت در مسابقات از سوی سازمان لیگ، منوط به تایید فدراسیون فوتبال مبنی بر واریز وجوه مزبور است». حق عضویت تیم‌ها تا فصل گذشته ۲٫۵ درصد بود که حالا برای فصل جدید به ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

از پرداخت ۳ درصد معاف می‌شوید اگر …
مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در شرایطی این بند را در دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه گنجانده‌اند که تیم‌هایی که در فوتبال زنان فعالیت کنند، از پرداخت این ۳ درصد معاف هستند! به طور مثال، استقلال و پرسپولیس با توجه به حضورشان در لیگ نخبگان آسیا تا سقف ۴۷۵ میلیارد تومان می‌توانند هزینه کنند که در صورت استفاده حداکثری از سقف بودجه‌شان، باید بیش از ۱۴ میلیارد تومان به حساب فدراسیون فوتبال حق عضویت واریز کنند اما در صورت تیمداری در فوتبال زنان، آن‌ها از پرداخت این مبلغ معاف می‌شوند.

رقمی که اکثریت بودجه تیم زنان را می‌تواند تامین کند!
فوتبال زنان ایران در سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته اما سقف دستمزدها در این رشته، حدود یک میلیارد تومان است که تعداد انگشت‌شماری از ستاره‌ها این مبلغ را دریافت می‌کنند. در واقع اگر سرخابی‌های پایتخت و دیگر تیم‌های متمول فوتبال ایران بخواهند در حوزه فوتبال زنان ورود کنند، اکثریت بودجه خود را می‌توانند از محل عدم پرداخت حق عضویت به فدراسیون و معافیت ایجاد شده، تامین کنند و با توجه به شرایط مالی فوتبال زنان، به نظر می‌رسد که با حدود ۲۵-۲۰ میلیارد تومان می‌توان تیمی در قواره کسب عنوان قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ساخت!

تسهیلات ویژه‌ای که تیم‌های فوتبال مردان را مجاب می‌کند؟
تیم‌های شرکت‌کننده در فوتبال زنان اگر بخواهند صرفاً در فوتبال زنان تیمداری کنند و در سودای کسب مقام و حضور در آوردگاه‌های آسیایی نباشند، بدون‌شک عدم پرداخت ۳ درصد حق عضویت به حساب فدراسیون فوتبال می‌تواند گره از کار آن‌ها باز کند و با شرایط مناسب وارد فوتبال باشگاهی زنان شوند. با توجه به این تسهیلات مهم ارائه شده از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و البته الزام ایجاد شده از سوی (AFC) برای تیمداری در فوتبال زنان، به نظر می‌رسد بهترین فرصت برای فعالیت در این حوزه از راه رسیده و باید دید کدامیک از تیم‌های فعال در فوتبال مردان از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره خواهند برد و با طلسم‌شکنی پا به عرصه رقابت‌های فوتبال زنان می‌گذارند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=40550

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.