نیمکت استقلال جای مربیان کوچک نیست | آوای استقلال
0
جایگاه پورحیدری و حجازی حرمت دارد

نیمکت استقلال جای مربیان کوچک نیست

  • کد خبر : 42507
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
نیمکت استقلال جای مربیان کوچک نیست
در این روزهای حساس و سرنوشت ساز و در شرایطی که استقلال باید بدور از هر گونه حاشیه و تنش و اختلافات داخلی خود را برای شروع مقتدرانه لیگ نخبگان آسیا آماده کند متاسفانه شاهد اتفاقاتی تلخ و غیر قابل هضم پیرامون استقلال هستیم.

به گزارش آوای استقلال، توصیف وضعیت بُغرنج این روزهایق استقلال نیازی به بیان شرح آن و تفسیر و تحلیل آنچنانی ندارد.
حتی یک هوادار خردسال هم تشخیص می‌دهد ایراد کار کجاست و چه کسانی این شرایط خجالت آور را برای پرآوازه ترین باشگاه ایرانی خلق کرده اند.
در این میان فضای مسموم و تهوع آور مجازی هم به جولانگاهی تبدیل شده برای تاخت و تاز برخی افراد معلوم الحال که برای جذب فالوور و مخاطب بیشتر از انتشار خبر دروغ و تنش زا هم کوتاهی نمی‌کنند و خلاصه استقلال این تیم مظلوم چنان گرفتار بی تدبیری و خودخواهی برخی خودی‌ها و بی خودی‌ها شده که دل هواداران واقعی و دلسوز را به درد آورده است.
این مطلب قصد ندارد به دفاع از جواد نکونام و یا انتقاد از او بپردازد اما واقعا جای تأسف است که استقلال با چندین دهه سابقه و پیشینه طلایی در چنگال مدیرانی گرفتار شده که پس از گذشت سه هفته از لیگ برتر دچار تردید شده اند که سرمربی تیم را عوض کنند یا او را در سمت خود نگه دارند و این در حالی است که استقلال ۱۱ روز دیگر باید اولین بازی خود در رقابت‌های حساس لیگ نخبگان آسیا را در برابر تیم تا دندان مسلح الغرافه قطر برگزار کند و با توجه به شرایط تمام تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ نخبگان با قاطعیت می‌گوییم که هیچ تیمی شرایط جهنمی استقلال را ندارد و تا این حد بلاتکلیف و اسیر بی تدبیری نیست!
از یک طرف اختلافات و شکاف عمیق بین جواد نکونام و کادر مدیریتی باشگاه علنی شده و هر دو طرف برای حفظ منافع خود دست به اقداماتی می‌زنند که وقوع آن در این برهه حساس به هیچ وجه به صلاح استقلال نیست.
مدیریت باشگاه که مثأثر از برخی هجمه هایی که در فضای مجازی علیه نکونام شکل گرفته به صورت مخفیانه در حال مذاکره با چند گزینه برای جانشینی او هستند و نکونام هم که از این اتفاقات باخبر شده در یک اقدام تلافی جویانه زیلیکیچ بازیکن بوسنیایی را که در ابتدای فصل بدون نظر او توسط هلدینگ جذب شد از حضور در تمرینات منع کرده است و در همین اوضاع و احوال برخی دلالان و فرصت طلبان هم که صرفا به فکر منافع خود و پُر کردن جیب خودشان هستند مربیان مختلف را به مدیران استقلال لینک می‌کنند تا شاید تیری در تاریکی به هدف بخورد و پول بادآورده ای از این آب گل آلود به جیب بزنند!
بار دیگر تاکید می‌کنیم که هدف این مطلب تایید یا رد نکونام یا هیچ گزینه دیگری نیست اما حرف ما این است که تیمی در قواره استقلال که سابقه دو قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد باید حرفه ای تر و مدبرانه تر با این مسائل برخورد کند و اگر بنا بود مربی تیم عوض شود این اتفاق باید پیش از شروع فصل رخ می‌داد نه به فاصله چند روز تا شروع لیگ نخبگان!
مدیران هلدینگ خلیج فارس که قطعا در امور بازرگانی بین المللی تجربه و تبحر کافی دارند باید این کلام ما را آویزه گوش خود کنند که استقلال جای آزمون و خطا و تصمیمات حلق الساعه نیست.
استقلال نیازمند یک تشکیلات قدرتمند و حرفه ای است و مدیرانی که اکنون مسؤلیت خطیر مدیریت در باشگاه استقلال را پذیرفته اند باید بدانند که هر بازی استقلال در لیگ برتر و به خصوص در لیگ نخبگان آسیا یک بازی حیثیتی محسوب می‌شود و چنانچه به هر دلیلی نتایج نامطلوبی حاصل شود تمام مجموعه مدیریتی از مدیرعامل هلدینگ گرفته تا نماینده آنها در باشگاه(شهریاری) و همچنین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره استقلال باید پاسخگوی هواداران باشند و هیچ توجیه و بهانه ای پذیرفتنی نیست.
مدیران باشگاه استقلال از مدتها قبل از تقویم مسابقات داخلی و آسیایی و زمان برگزاری بازیها آگاهی کامل داشته اند و شرایطی که این روزها در استقلال می‌بینیم به هیچ وجه شایسته این باشگاه پرطرفدار و پرافتخار نیست.
همین نیمکتی که امروز بازیچه دست افراد کوته فکر شده و برخی دلالان پول پرست به خود اجازه می‌دهند که برای آن تعیین تکلیف کنند در روزگار نه چندان دور جایگاه بزرگانی چون منصور پورحیدری و ناصر حجازی بوده و هیچکس اجازه نداره این جایگاه ارزشمند و مقدس را صرفا به خاطر مناقشات داخلی و تسویه حساب شخصی به بازی بگیرد.
نیمکت استقلال حرمت دارد و ما با هیچکسی تعارف نداریم و در صورتیکه این جایگاه ارزشمند طی فرایند دلالی به مربیان کوچک واگذار شود چنان شما را رسوا میکنیم که شبانه استعفا دهید و حتی یک لحظه اطراف باشگاه استقلال رؤیت نشوید!
هواداران عزیز استقلال بی‌صبرانه در انتظار تصمیمات معقول و منطقی مدیران باشگاه هستند و امیدواریم این تصمیمات فقط بر اساس منافع استقلال اتخاذ شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=42507

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها