نگاهی به دیدار ایران – قرقیزستان؛ آغاز با پیروزی؟ | آوای استقلال
0

نگاهی به دیدار ایران – قرقیزستان؛ آغاز با پیروزی؟

  • کد خبر : 42513
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
نگاهی به دیدار ایران – قرقیزستان؛ آغاز با پیروزی؟
دور سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا از امروز (پنجشنبه) آغاز خواهد شد.

به گزارش آوای استقلال، مسابقات انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا وارد جدی‌ترین مرحله خود شده است و تیم‌ها می‌توانند از این دور رقابت‌ها به جام جهانی صعود کنند. تیم ملی ایران در گروه (A) مسابقات قرار دارد و در گام نخست باید برابر تیم ملی قرقیزستان قرار گیرد. این مسابقه امروز (۱۵ شهریور) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

روزهای دور از آزادی
تیم ملی در شرایطی پا به دیدارهای حساس مرحله مقدماتی می‌گذارد که همچنان ورزشگاه بزرگ آزادی شرایط برگزاری مسابقات را ندارد و تیم ملی از اسلحه بزرگ خود یعنی حمایت پرتعداد تماشاگران بی‌بهره است. این برای نخستین‌بار نیست که تیم ملی در ورزشگاهی به جز آزادی از تیمی میزبانی می‌کند ولی بدون‌شک مهم‌ترین بازی است که در ۵۰ سال گذشته به میزبانی ایران خارج از ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. تیم ملی آخرین‌بار در یک بازی رسمی در شرایطی که صعودش به جام جهانی مسجل شده بود، در ورزشگاه امام رضا مشهد پذیرای تیم ملی لبنان بود که با آن حواشی دردناکی همراه شد.

رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی برای ایران
قرقیزستان در طول تاریخ حریف سختی برای ایران نبوده و تیم ملی در هر ۴ دیداری که برابر این تیم قرار گرفته به پیروزی رسیده است. آخرین تقابل دو تیم به سال گذشته و تورنمنت کافا برمی‌گردد که تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی با نتیجه ۵ بر یک بر حریف پیروز شد. ایران در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش هم یک‌بار در دیداری دوستانه برابر قرقیزستان قرار گرفت که به پیروزی ۶ بر صفر دست یافت. این دو تیم تنها در یک دوره و در جام جهانی ۱۹۹۸ در مرحله مقدماتی با هم هم‌گروه بودند که تیم ملی برابر این تیم به پیروزی ۷ بر صفر و ۳ بر یک دست یافت.

تجربه‌ای جدید برای قرقیزستان
با توجه به افزایش تیم‌های صعودکننده به جام‌جهانی و تغییر فرمت مسابقات، تیم ملی قرقیزستان این شانس را پیدا کرد که برای نخستین‌بار به این مرحله از رقابت‌ها صعود کند. این تیم در رده صدودوم جهان و هفدهم آسیا جای دارد. تیم ملی ایران تیم بیستم جهان و دوم آسیا است. قرقیزستان در ۵ بازی قبلی خود شکست نخورده و گل زده است. قرقیزستان در مرحله قبلی انتخابی پس از عمان در گروه خود دوم شد و به این مرحله راه یافت. تیم ملی ایران در ۳ دوره قبلی که موفق به صعود به جام جهانی شده، این مرحله را با برد آغاز کرده و حالا به دنبال تکرار این تجربه برای چهارمین‌بار است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=42513

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها