نکونام و رویای بزرگ پیش از رسیدن به دربی | آوای استقلال
3

نکونام و رویای بزرگ پیش از رسیدن به دربی

  • کد خبر : 34296
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
نکونام و رویای بزرگ پیش از رسیدن به دربی
آبی‌پوشان پایتخت بعد از 2 بازی پیاپی ناکامی در دیدارهای بیرون از خانه، امیدوار به طلسم‌شکنی در جدال با فولاد خوزستان هستند.

به گزارش آوای استقلال، استقلال صدر جدول لیگ بیست‌وسوم را در اختیار خود دارد و با ۲۳ امتیاز نسبت به سایر رقبا، یکه‌تاز جدول رده‌بندی است. ملوان بندرانزلی با ۱۹ امتیاز در رتبه دوم است و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده شاگردان جواد نکونام است. آنچه در هفته‌های گذشته برای استقلال رخ داده، دور شدن آبی‌ها روند بردهای سریالی بوده؛ به‌طوری‌که شاگردان جواد نکونام در ۳ بازی اخیرشان تنها یک‌بار برنده شده‌اند و ۲ تساوی در کارنامه آن‌ها به چشم می‌آید تا فاصله‌شان با دیگر رقبا کمتر شود.

آبی‌پوشان پایتخت تا پایان نیم‌فصل نخست مسیر نسبتاً دشواری را در پیش‌روی خود دارند؛ از رویارویی با فولاد خوزستان و سپس حضور در دربی پایتخت مقابل پرسپولیس تا نبرد با تیم‌های نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران. شاگردان نکونام در اولین مسابقه حساس از ۵ دیدار پایانی‌شان در مسیر رسیدن به نقطه پایانی نیم‌فصل نخست، باید روز هجدهم آذرماه در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف فولاد خوزستان بروند؛ آن‌هم در حالی‌که فولاد، تیمِ فصل گذشته جواد نکونام محسوب می‌شود.

تعطیلی‌های سریالی، دردسر بزرگ نکونام
استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد و برگزاری اردوهای ملی و تعطیلات مسابقات لیگ برتر به‌واسطه برگزاری رقابت‌های آسیایی باعث شده تا شاگردان جواد نکونام با تعطیلات سریالی مواجه شوند؛ به‌طوری‌که در طول ۲ ماه گذشته تنها ۶ بار شاگردان جواد نکونام به میدان رفته‌اند که آمار قابل‌توجهی محسوب می‌شود و نشان از آن تعطیلی‌های سریالی دیدارهای استقلال دارد. نگاهی به برنامه مسابقات نشان می‌دهد که آبی‌ها بعد از رویارویی با ذوب‌آهن که روز چهارم آذرماه برگزار شد، باید هجدهم آذرماه به مصاف فولاد خوزستان بروند که تعطیلی ۱۴ روزه در این میان به چشم می‌آید.

شاگردان جواد نکونام هر چند مشغول گذراندن تمرینات آماده‌سازی هستند اما مطمئنا دوری ۲ هفته‌ای از شرایط مسابقات رسمی می‌تواند به کیفیت فنی آبی‌ها لطمه بزند؛ همان‌طور که آن‌ها به‌واسطه برنامه سبکی که در طول ماه‌های گذشته داشته‌اند، روزهای پرنوسانی را در هفته‌های اخیر تجربه کرده‌اند و همین مسئله باعث شده تا جایگاه‌شان در صدر جدول لیگ بیست‌وسوم به خطر بیفتد. آبی‌ها در حال حاضر با انجام یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان، ۵ امتیاز از طلایی‌پوشان جلوتر هستند و پرسپولیس هم با انجام یک بازی کمتر نسبت به حریف همشهری خود، در فاصله ۶ امتیازی با صدر جدول قرار دارد. البته که باید اشاره داشت که ۴ امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس کسر شده است.

طلسم نبردن‌ها دور از تهران به پایان می‌رسد؟
آبی‌پوشان پایتخت بزرگ‌ترین ناکامی‌شان در فصل جدید در دیدارهای بیرون از خانه است؛ به‌طوری‌که نگاهی به کارنامه استقلال در لیگ بیست‌وسوم نشان می‌دهد که آن‌ها هر ۵ مسابقه خانگی‌شان را برنده شده‌اند و صدرنشین جدول دیدارهای خانگی هستند اما در دیدارهای بیرون از خانه شرایط متفاوت است و آبی‌ها کارنامه قابل‌قبولی را از خود به جای نگذاشته‌اند. بعد از برد ۳گله هفته نخست مقابل صنعت‌نفت در آبادان، روزگار پرنوسان آبی‌ها دور از تهران آغاز شد و آن‌ها ۴ مسابقه بعدی تنها یک‌بار پیروز شدند!

شاگردان جواد نکونام در دومین بازی بیرون از خانه در فصل جدید مقابل سپاهان اصفهان شکست خوردند و بعد از آن در رفسنجان برابر مس به پیروزی رسیدند. آبی‌ها بعد از شکست دادن مس در رفسنجان، دیگر نتوانسته‌اند در بیرون از خانه به پیروزی برسند و در ۲ بازی اخیرشان مقابل شمس‌آذر قزوین و ذوب‌آهن اصفهان متوقف شده‌اند و حالا امیدوارند در ۲ بازی آینده که مقابل فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در خارج از خانه برگزار می‌شود، بتوانند جبران‌مافات کنند و رکورد خود در دیدارهای بیرون از خانه را بهبود بخشند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=34296

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها