نمایش تاریخی «قایدی» در استقلال | آوای استقلال
2

نمایش تاریخی «قایدی» در استقلال

  • کد خبر : 30268
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
نمایش تاریخی «قایدی» در استقلال
ستاره ریزنقش آبی‌ها با عملکردی خیره‌کننده توانست به دوران اوج خود در تیم استقلال ادامه بدهد.

به گزارش آوای استقلال، مهدی قایدی برای فاصله گرفتن از روزهای تیره و نزدیک‌شدن به فرم ایده‌آل خود حدود نیم‌فصل زمان می‌خواست تا در سیستم تهاجمی و مورد علاقه ریکاردو سا پینتو بتواند به مهره‌ای تبدیل شود که هم سرمربی پرتغالی از او رضایت داشته باشد و هم اینکه هواداران آبی‌پوش قایدی را مورد ستایش قرار بدهند. قایدی که در انتقالی پرماجرا به صورت قرضی به استقلال بازگشته، در نیم‌فصل نخست توانست فقط یک گل بزند و یک‌بار هم در نقش گل‌ساز درخشید و یک پنالتی هم به سود آبی‌ها گرفت.

قایدی بعد از آنکه از حضور در جام جهانی قطر بازماند، برای موفقیت در ترکیب استقلال مصمم‌تر شد و توانست با رسیدن به فرم ایده‌آل و روزهای اوج، شرایطی درخشان را هم برای خود و هم برای تیمش فراهم کند تا یکی از علل موفقیت آبی‌ها در لیگ بیست‌ودوم به‌ویژه در نیم‌فصل دوم، مهدی قایدی باشد که حالا استقلالی‌ها موازی با خوشحالی از درخشش ستاره تیم‌شان، نگران آینده همکاری او با استقلال هستند.

بدل «طارمی»؛ مردی از دیار بوشهر
ستارگان بوشهری فوتبال ایران ذاتاً پنالتی‌گیرهای خوبی هستند و این موضوع را در وهله اول مهدی طارمی توانست به خوبی به اثبات برساند و بعد از درخشش در لیگ ایران، در لیگ پرتغال هم توانایی ویژه خود در کسب پنالتی را نشان داد. حالا مهدی قایدی جا پای ستاره بوشهری پورتو پرتغال گذاشته و توانسته با استفاده از تکنیک بالای خود از مدافعان حریف پنالتی بگیرد و به سود تیمش عمل کند.

مهدی قایدی شب گذشته توانست در جریان برتری ۶ گله استقلال، ۲ پنالتی به سود تیمش بگیرد تا شمار پنالتی‌های گرفته شده قایدی در فصل جاری (در لیگ برتر و جام حذفی) به عدد ۶ برسد و او در نقش پنالتی‌گیرترین بازیکن فصل کارش را در اردوی استقلال دنبال کند. جالب آنکه از میان پنالتی‌هایی که قایدی برای استقلال در فصل جاری گرفته، به جز پنالتی که خودش در مصاف با نفت مسجدسلیمان هدر داد، سایر پنالتی‌ها حتی با ضربه حسین حسینی به گل تبدیل شده است تا مشخص شود که هر چقدر قایدی در پنالتی‌گیری مهارت دارد، پنالتی‌زن خوبی نیست.

اسم باشوی آبی‌ها وارد تاریخچه استقلال شد!
استقلال شب گذشته در یک بازی سراسر تهاجمی و جذاب توانست پرگل‌ترین بازی فصل را رقم بزند و آبی‌پوشان پایتخت در دیداری خانگی برابر هوادار تهران بردی قاطع را به‌دست آوردند و موفق شدند با نتیجه ۶ بر یک حریف هم‌استانی خود را شکست بدهند. شاگردان ریکاردو سا پینتو در شرایطی موفق شدند ۶ بار دروازه هوادار را باز کنند که نقش اصلی را در این جشنواره گل، مهدی قایدی برعهده داشت و توانست بهترین شب دوران فوتبالی خود را پشت سر بگذارد.

قایدی بعد از ساخت گل دوم تیمش برای محمد محبی، به سود همشهری خود یک پنالتی هم گرفت تا محبی دبل کند و در کارنامه باشوی آبی‌ها یک پاس گل و یک پنالتی به‌دست آمده به‌ثبت برسد اما این پنالتی فرجام کار مهدی قایدی در مسابقه دیشب نبود. ستاره استقلال که با تصمیم سا پینتو تا لحظه سوت پایان در زمین باقی ماند، در فاصله ۴ دقیقه کولاک کرد و ابتدا توانست با حرکت انفرادی دیدنی خود در نقش گلزن بدرخشد و سپس بازهم به سود تیمش پنالتی گرفت تا به اولین بازیکن تاریخ استقلال تبدیل شود که توانسته در یک بازی روی ۴ گل تیمش تاثیرگذار باشد!

ستاره بوشهری به دنبال آقای گلی
مهدی قایدی با درخششی که شب گذشته داشت توانست کارنامه خود در فصل جاری را پربارتر کند و حالا در کارنامه قایدی ۹ گل زده، ۲ پاس گل و ۶ کسب پنالتی به چشم می‌خورد تا در شرایطی فوق‌العاده او کارش را در ترکیب استقلال دنبال کند. نکته جالب‌توجه اینکه قایدی شب گذشته توانست رکورد ویژه خود را ارتقا بدهد و به اولین بازیکن لیگ بیست‌ودوم تبدیل شد که در ۴ بازی پیاپی توانسته برای تیمش گل بزند.

ستاره ۲۴ ساله استقلال با گلزنی در دیدار مقابل هوادار توانست شمار گل‌هایش را به عدد ۹ برساند و حالا در فاصله ۲ قدمیِ رضا اسدی به عنوان بهترین گلزن لیگ بیست‌ودوم قرار دارد. قایدی در کنار رکوردشکنی‌هایی که شب گذشته داشت، توانست با کسب نمره کامل ۱۰ از «متریکا» به عنوان برترین بازیکن هفته هم شناخته شود تا در آستانه دربی پایتخت، در بهترین فرم ممکن آماده حضور در این مسابقه حساس شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=30268

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.