موقعیت طلایی فرهاد؛ تاریخ ساز شو | آوای استقلال
5
نکاتی که باید سرمربی استقلال به آن توجه کند؛

موقعیت طلایی فرهاد؛ تاریخ ساز شو

  • کد خبر : 4287
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
موقعیت طلایی فرهاد؛ تاریخ ساز شو
برگ برنده استقلال در این بازی بر خلاف تصور خیلی از کارشناسان،بازیکن خاصی نیست بلکه عملکرد خوب تیمی تحت فشار حتی در گروه سخت آسیایی است که قطعا کفه ترازو فنی را در شهرآورد دوم فصل به نفعشان سنگینتر کرده.

به گزارش آوای استقلال، شهرآورد یک بازی معمولی نیست و لحظه، لحظه آن ثبت در تاریخ می شود.

فرهاد بازیهای خوب زیادی را با پیراهن باشگاه استقلال و تیم ملی انجام داد اما نقطه عطف همه آنها خلق لحظه های بزرگش در شهرآوردها بود.شهرآورد فقط بازی تاکتیک و راهبرد و استراتژی نیست بلکه دو معیار تمرکز و شجاعت تعیین کننده سرنوشت این پیکار است.

برای موفقیت در این بازی مهم باید صادقانه به شرایط نگاه کرد. در بازی پیش رو وزن تجربی (شهرآوردی)نیمکت پرسپولیس با یحیی گل محمدی،کریم باقری،افشین پیروانی،حمید مطهری و داود فنایی از استقلالی که فقط فرهاد را در کنار خود دارد بسیار بیشتر است پس حتما فرهاد مجیدی باید قبل از بازی پیش بینی اتفاقات خاصی که هر لحظه ممکنه اتفاق بیفتد و نیاز به تصمیم آنی دارد را در ذهن داشته باشد.

مثل گل زدن یا گل خوردن در دقایق آغازین یا موارد مشابهی مثل اسیب دیدگی های سریع،اخراج (طرفین) سریع و …تا در صورت مواجهه به تنهایی دچار مشکل نشود.

با توجه به گذشت بیش از بیست هفته از لیگ برتر،تیمها کاملا برای هم شناخته شده اند و قطعا اگر فرهاد بتواند به هر طریق منطقی تیمش را تا حدی(حتی کم) غیر قابل پیش بینی کند ،مطمئنا به روند مثبت استقلال کمک خواهد شد.

بعنوان مثال با توجه به بازی رفت دو تیم و درخشش آسیایی مهدی قائدی ،اگر تغییری در شکل بازی یا محل بازی یا شرح وظیفه قایدی ایجاد نشود،کادر فنی حریف قطعا برای مهارش برنامه ریزی راحت تری خواهد داشت.

نکته بعدی ،با نگاهی به شکل گل های زده پرسپولیس خواهیم دید که قالب گلهای آنها در بازیهای حساس با استفاده از ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده که حتما در طول تمرینات این هفته بارها به خطا و کرنر ندادن تاکید شده و پس از آن شرح وظیفه دفاعی بازیکنان تا آخرین لحظه حضور در زمین یادآوری خواهد شد .

در پرسپولیس غیر از حسین کنعانی زادگان ،سید جلال حسینی،شهریار مغانلو و حتی احمد نورالهی که سر زن های خوبی هستند،مهره زیرک ضربات ایستگاهی،کمال کامیابی نیاست که بیشتر به جای توجه به توپ،فضاهای خالی موثر را استفاده می کند.

برگ برنده استقلال در این بازی بر خلاف تصور خیلی از کارشناسان،بازیکن خاصی نیست بلکه عملکرد خوب تیمی تحت فشار حتی در گروه سخت آسیاییست که قطعا کفه ترازو فنی را در شهرآورد دوم فصل به نفعشان سنگینتر کرده.

فرهاد آنقدر باهوش هست که بداند ۲۷ امتیاز دیگر پس از این بازی پیش رو دارد و باید بدون استرس و با تمرکز همانگونه که در زمان بازی کردنش با عملکرد عالی در شهرآوردها به قلب هوادار جا باز کرد ،با ادامه این مسیر موفق ،این بار با ردای مربیگری،جای خود را در قلب هواداران آبی ها محکم تر کند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4287

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.