مهران‌پور:نمی‌شود با عملکرد بد و نامناسب در صدر جدول باشید! | آوای استقلال
2
عملکرد فریادشیران؟ زمان نشان می‌دهد که آدم ها چه کار کرده اند

مهران‌پور:نمی‌شود با عملکرد بد و نامناسب در صدر جدول باشید!

  • کد خبر : 18326
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
مهران‌پور:نمی‌شود با عملکرد بد و نامناسب در صدر جدول باشید!

به گزارش آوای استقلال،تیم فوتبال استقلال در اولین دور رقابت‌های جام حذفی به سختی از پس حریف دسته دومی خود برآمده و به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌ها صعود کرد این در حالی است که محمدرضا مهرانپور مدیر آکادمی باشگاه استقلال و پیشکسوت این باشگاه اعتقاد دارد وقتی تیمی از ترکیب اصلی اش استفاده نمی […]

به گزارش آوای استقلال،تیم فوتبال استقلال در اولین دور رقابت‌های جام حذفی به سختی از پس حریف دسته دومی خود برآمده و به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت‌ها صعود کرد این در حالی است که محمدرضا مهرانپور مدیر آکادمی باشگاه استقلال و پیشکسوت این باشگاه اعتقاد دارد وقتی تیمی از ترکیب اصلی اش استفاده نمی کند در کل دنیا این اتفاقات می‌افتد و در هر صورت بازی استقلال مقابل نود ارومیه داشت گره می خورد که خوشبختانه مشکل حل شد.

به بهانه برگزاری این دیدار دقایقی با مهرانپور به صحبت پرداختیم این در حالی است که در این فرصت سوالاتی را هم درباره آکادمی باشگاه استقلال و مشکلات موجود پرسیدیم که گفت‌وگوی فرهیختگان با مهرانپور را در زیر می‌خوانید:

از رده‌های سنی استقلال چه خبر، آخرین وضعیت این تیمها چطور است؟

بازی های مان در حال برگزاری است و تیم‌های مان در مسابقات شرکت می‌کنند و داریم جلو می رویم، الحمدالله در چهار رده سنی بچه ها تلاش خود را می کنند، البته یک مقدار فصل را بد آغاز کردیم به خاطر آنکه مسابقات دیر آغاز شد و ما هم دیر شروع کردیم و این در حالی است که پنجره استقلال هم بسته بود و مشکلات عدیده ای در ابتدای فصل وجود داشت، به همین دلیل در شروع مسابقات یک مقدار نتایج خوبی نگرفتیم اما هرچه که پیش رفتیم خدا را شکر شرایط بهتر شد و الان هم همه تیم های مان در چهار رده سنی در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند و یک نیم‌فصل هم پیش روی مان باقی مانده است.

درباره این مشکلات به خصوص بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی بیشتر توضیح می‌دهید؟

در هر صورت پنجره بزرگسالان به خاطر مطالبات شیخ دیاباته و استراماچونی در ابتدای فصل بسته بود و دود این موضوع به چشم رده‌های سنی استقلال هم رفت و در آن مقطع از فصل که فصل نقل و انتقالات بود نتوانستیم بازیکنان لازم را جذب کرده این در حالی است که همه بازیکنان رده های پایه که در شرایط مناسب و خوبی بودند و می توانستند امسال به ما کمک کنند، به تیم‌های دیگر رفتند و چون ما دیرتر آغاز کردیم همه بازیکنان خوب جذب باشگاه‌های دیگر شدند البته به این موضوع بحث شیوع ویروس کرونا را هم اضافه کنید که به همین دلیل ما نمی‌توانستیم و هنوز هم نمی‌توانیم تست عمومی برای پیدا کردن استعداد های فوتبالی کشور را برگزار کنیم و در این مورد نمی‌توانیم اطلاع رسانی خاصی داشته باشیم همه جوان های مردم را ببینیم. خلاصه به هر شکلی که بود کار را جمع و جور کردیم و وارد مسابقات شدیم و خدا را شکر بازیکنان خیلی خوبی را برای آینده استقلال جذب و در حال ساختن آنها هستیم. در واقع اگرچه نتوانستیم از همه ظرفیت های مان استفاده کنیم اما الحمدالله با درایتی که کادر فنی تیم‌های پایه داشتند و با شناخت خوبی که از بازیکنان تستی وجود داشت آنها روی تجربه بالای خود بازیکنان خیلی خوبی را در همین فاصله کم جذب کردند که آنها می‌توانند در آینده نزدیک به سایر تیم‌های پایه و علی الخصوص تیم بزرگسالان کمک کنند.

مشکلاتی که در خصوص اعتراض تیم آکادمی کیا به وجود آمده بود حل و فصل شد؟ موضوع ربطی به ما نداشت و اتفاقاً ما معترض بودیم و نه آنها، با وجود آنکه آکادمی کیا کار را به استیناف کشانده اما در هر صورت حق با باشگاه استقلال بود و این موضوع کاملاً حل شد. آنها از بازیکن صغر سنی استفاده کرده بودند و وقتی که این موضوع ثابت شد دیگر مورد خاصی وجود نداشت.

سال گذشته درباره قرارداد بازیکن جوان خوش آتیه رده های سنی استقلال یعنی عرفان باقری صحبت های زیادی در رسانه‌ها به میان آمد و موضوع کمی جنجالی شد. در ادامه چه تدابیری دارید که بازیکنانی از این دست، زمانی که وقت ثمره آنهاست جذب باشگاه‌های دیگر نشوند؟

عرفان باقری خودش و خانواده‌اش همه استقلالی هستند و استقلال را دوست دارند. این ن بچه هم با اینکه در سال‌های گذشته در اینجا اذیت شده است اما هنوز مانده و کارش را میکند و الحمدلله الان هم آقای گل جوانان است و در رده سنی امید ها نیز ۵ گل به ثمر رسانده و خیلی برای مجموعه استقلال مثبت بوده و انشالله شرایطی پیش بیاید که بتواند در کنار بزرگسالان استقلال تمرین کند و بتواند به این تیم هم کمک کند.

دوست دارید دقایقی درباره شرایط آکادمی استقلال قبل از اینکه خودتان مدیر آکادمی شوید در زمان مدیریت ناصر فریادشیران صحبت کنید؟

خیر خیلی به این موضوع علاقه ندارم چون وقتی چیزی به من مربوط نیست و من نبودم نمی توانم درباره آن اظهار نظر کنم، در دورانی که اینجا قبول مسئولیت کردم هر سوالی بپرسید پاسخگو هستم اما درباره عملکرد گذشتگان و سایر عزیزان صحبتی ندارم، چه آقای فریادشیران چه آقای رجبی و سایر دوستان مثل آقای حاجیلو، مومنی، ورمزیار و همه عزیزانی که اینجا آمدند زحمت کشیدند و این طور نیست که تلاش نکرده باشند. بنابراین من درباره عملکرد آن‌ها هیچ نظری ندارم و درباره عملکرد خودم می توانم توضیحاتی که لازم باشد را بدهم.

در هر صورت در گذشته یکسری ها بیشتر از آن که کار کنند بیشتر در رسانه ها صحبت می کردند و دنبال جار و جنجال بودند.به هر حال زمان نشان می‌دهد که آدم ها چه کار کرده اند و نیاز به اظهار نظر من وجود ندارد.

بازی های استقلال را که قطعاً می بینید، در خصوص تیم بزرگسالان چه نظری دارید؟

بله همه بازیهای تیم را میبینم و خوشبختانه تیم در جدول جایگاه بسیار خوبی دارد. وقتی که شما خوب عمل کنید در جدول میتوانید جایگاه خوبی داشته باشید و نمی‌شود با عملکرد بد و نامناسب در صدر جدول باشید! اما در هر صورت یک جاهایی از تیم ایراد دارد که مطمئناً کادر فنی این را می داند و خودشان دارند روی این موضوع کار می‌کنند تا اصلاحات لازم را به وجود بیاورند، امسال یک حسن بزرگی که وجود دارد این است که استقلال بازیکنان خارجی خود را جذب کرده و جوانان خوبی را هم داریم و تلفیق خیلی خوبی از خارجی ها، با تجربه های خوب و جوانانی که آینده دار هستند در تیم به وجود آمده که فرهاد مجیدی با جسارت خیلی زیاد دارد از این نفرات استفاده می‌کند و امیدوارم که سرمربی استقلال یک نیم نگاهی هم به آکادمی داشته باشد چون بازیکنان خیلی خوبی را ما اینجا داریم که می‌توانند در رده سنی بزرگسالان به استقلال کمک کنند،  به هر صورت این جسارت فرهاد مجیدی مثال زدنی و قابل ستایش است کما اینکه در جام حذفی و در دیدار مقابل نود ارومیه هم دیدیم که او از بازیکنانی که کمتر در این فصل به میدان رفته بودند استفاده کرد این در حالی است که هر مربی این کار را نمی کند و من عقیده دارم که این جسارت فرهاد‌مجیدی، آفرین دارد.

اما بالاخره فرهاد مجیدی داشت چوب این کار را هم می خورد چرا که تا دقایق پایانی استقلال از جام حذفی حذف شده بود.

بالاخره شما وقتی که ترکیب اصلی را استفاده نمی کنید در کل دنیا این اتفاقات می‌افتد در هر صورت بازی داشت گره می خورد که خوشبختانه مشکل حل شد. من معتقدم اتفاقی که از آن صحبت می‌کنید دو دلیل عمده دارد، اول اینکه بازیکن اصلی باید استراحت کنند چون بازی ها فشرده و هر ۵ روز یکبار برگزار می شود و دوم اینکه بازیکنان دیگر که جذب تیم شده اند باید خودشان را در این طور بازی‌ها نشان بدهند و ثابت کنند که این قابلیت را دارند که در بازیهای مهم تر هم میتوان به آنها اطمینان و از آنها استفاده کرد. در هر صورت شرایط بدی نبود و همانطور که گفتم فقط کار گره خورد که خوشبختانه در نهایت حل شد.

به منظور صحبتی که کردید یعنی فرهاد مجیدی نیم نگاهی به تیم های رده های پایه سنی استقلال داشته باشد آیا با او در ارتباط هستید؟

بله، صددرصد با او در ارتباط هستم و این خواسته را مطرح کردم اما با همه این تفاسیر بازی های ما هر ۵ روز یکبار برگزار می شود این در حالی است که بازی های تیم بزرگسالان هم فشرده برگزار شده و فرصت خیلی کم است که بخواهیم از آکادمی افرادی را کنار تیم بزرگسالان برای تمرین در کنار آنها بفرستیم چون تداخل زمانی مسابقات وجود دارد و به همین دلیل به دنبال فرصت هستیم تا شرایطی به وجود بیاید تا بتوانیم چند نفر از بازیکنان رده ها را برای تمرین در کنار تیم بزرگسالان معرفی کنیم.

استقلال در فصل جاری نوسان زیادی داشته و از لحاظ عملکرد فنی همچنان بعد از سپری شدن ۱۰ هفته با مشکلات زیادی مواجه است، به عنوان یک پیشکسوت و فرد باتجربه چه راهکاری برای خروج از این مشکل ارائه می دهید؟

یک تعداد بازیکن جدید جذب استقلال شدند و به زمان برای هماهنگ شدن آنها نیاز است اما از همه مهمتر به شناخت مربی نسبت به توانایی بازیکنان مربوط می‌شود که فرهاد مجیدی دارد از این فرصت استفاده می کند تا نسبت به داشته های خود و توانایی های آن ها شناخت بیشتری پیدا کند و اگر بتواند ترکیب ثابت خود را پیدا کند همانطور که در هفته های اخیر تا حدودی به این منظور دست پیدا کرد چون می‌بینیم در هفته‌های گذشته به ترکیب تیم کمتر دست خورده است؛ مطمئناً اگر فرهاد به ترکیب دلخواه زودتر برسد در ادامه راه شرایط برای استقلال خیلی بهتر خواهد شد.

مجیدی گفت اگر خودم بمانم و تیم را ببندم استقلالی ره می‌بینید که همه از آن لذت خواهند برد آیا این امر تا الان محقق شده است؟

به نظر من خیلی زود است و نباید با توجه به جذب بازیکنان جدید و این موضوع که برای اولین بار است که فرهاد مجیدی از اول فصل خودش بالای سر تیم بوده این توقع را داشته باشیم و باید یک مقدار فرصت بدهیم و به عنوان پیشکسوت، هوادار و رسانه ها به او فرصت بدهیم و مطمئناً فرهاد مجیدی می تواند تیم را به آن شکلی که ایده آل مردم است برساند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=18326

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.