ملی‌پوشان فوتبال ایران به دنبال حفظ رکورد ۴۳۴۸ روزه؛ طلسم ۱۲ ساله ازبک‌ها می‌شکند؟ | آوای استقلال
0

ملی‌پوشان فوتبال ایران به دنبال حفظ رکورد ۴۳۴۸ روزه؛ طلسم ۱۲ ساله ازبک‌ها می‌شکند؟

  • کد خبر : 43348
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
ملی‌پوشان فوتبال ایران به دنبال حفظ رکورد ۴۳۴۸ روزه؛ طلسم ۱۲ ساله ازبک‌ها می‌شکند؟
تیم ملی ایران در 9 رویارویی اخیر خود با ازبکستان شکست‌ناپذیر بوده و به دنبال تمدید این روند است.

به گزارش آوای استقلال، تیم‌های ملی ایران و ازبکستان طی سالیان گذشته در قالب بازی‌های دوستانه، مسابقات کافا و البته رقابت‌هایی چون انتخابی جام جهانی همواره دوئل‌های جذاب و نزدیکی را با یکدیگر داشته‌اند. البته از حیث نتیجه شرایط کاملاً به سود تیم ملی ایران بوده اما با این وجود نمی‌توان از عملکرد نزدیک دو تیم در سالیان گذشته به‌ویژه در طول ۳-۲ سال اخیر چشم‌پوشی کرد و جالب آنکه در فاصله ۱۶ ماه اخیر، ۳ بار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان رودرروی هم قرار گرفته‌اند!

ازبک‌ها جان‌سخت‌تر از همیشه!
تیم ملی ازبکستان که ستاره‌های سرشناسی چون اوتکیر یوسوپوف، جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون اورونوف را دارد که هر ۳ بازیکن در فوتبال باشگاهی ایران و تیم‌های فولاد، استقلال و پرسپولیس شاغل هستند، در فاصله کمتر از یک‌سال اخیر توانسته دست به کار مهمی بزند؛ به‌طوری‌که ازبک‌ها موفق شدند برای اولین‌بار در تاریخ هماوردی‌هایشان با تیم ملی ایران، در ۲ بازی پیاپی شکست‌ناپذیر باشند و مرور نتایج ۲ دیدار اخیر تیم‌های ملی ایران و ازبکستان که در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ بود، نشان می‌دهد که هر ۲ مسابقه با نتیجه تساوی پایان یافته است.

برتری مطلق ملی‌پوشان فوتبال ایران
دو تیم فوتبال ایران و ازبکستان در طول ۱۶ سال اخیر در آوردگاه‌های مختلفی از جمله بازی‌های آسیایی، جام ملت‌های آسیا، دیدارهای تدارکاتی و مقدماتی جام‌های جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۶ با یکدیگر ۱۴ پیکار داشته‌اند. از این ۱۴ مسابقه، ۱۰ دیدار با برتری تیم ملی ایران خاتمه یافته، ۳ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده و فقط یک برد در کارنامه ازبک‌ها دیده می‌شود که کسب ۱۰ برد در ۱۴ نبرد با ازبکستان نشان از برتری مطلق فوتبال ملی ایران در نبردهای رودررو با ازبکستان دارد.

۱۲ سال چشم‌انتظاری ازبک‌ها برای طلسم‌شکنی
تیم ملی ایران در ۴ رویارویی ابتدایی‌اش با ازبکستان، ۳ برد به‌دست آورد و یک‌بار هم با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد تا اینکه در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ شاگردان کارلوس کی‌روش در آبان‌ماه ۱۳۹۱ با یک گل برابر ازبکستان در تهران مغلوب شدند. از آن مسابقه به بعد، دو تیم ۹ رویارویی با یکدیگر داشته‌اند که همواره تیم ملی ایران توانسته برابر ازبک‌ها شکست‌ناپذیر باشد و حالا بعد از ۱۲ سال و ۴۳۴۸ روز، شاگردان سرچکو کاتانتس امیدوار به طلسم‌شکنی برابر ایران و کسب پیروزی هستند.

طارمی و آزمون به دنبال یک رکورد ویژه
ایران در طول ۱۴ رویارویی‌اش با تیم ملی ازبکستان موفق به‌ثبت ۱۸ گل شده که نام علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون در فهرست برترین گلزنان نبرد تیم‌های ملی ایران و ازبکستان به چشم می‌خورد؛ چرا که هر کدام از این ۳ بازیکن توانسته‌اند به تنهایی ۳ گل برابر ازبک‌ها به‌ثمر برسانند که طارمی و آزمون شانس آن را دارند تا در دوئل فردای ایران و ازبکستان که از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد، به شمار گل‌های ملی خود بیفزایند و برترین گلزن این نبرد حساس شوند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=43348

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها