مظفری:حضور خداداد افشاریان در کمیته داوران غیرقانونی است | آوای استقلال
3
فدراسیون فوتبال قانون را دور زده است

مظفری:حضور خداداد افشاریان در کمیته داوران غیرقانونی است

  • کد خبر : 5574
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
مظفری:حضور خداداد افشاریان در کمیته داوران غیرقانونی است
نوید مظفری می گوید انتصاب افشاریان در کمیته داوران غیر قانونی است و حکم سرپرستی او فقط برای دور زدن قانون است

به گزارش آوای استقلال، نوید مظفری، پیشکسوت داوری در خصوص انتصاب خداداد افشاریان به عنوان سرپرست ریاست کمیته داوران گفت:طبق آیین نامه فدراسیون فوتبال این انتصاب غیر قانونی است زیرا رییس کمیته داوران نباید هیچ وابستگی به سازمان های فوتبالی، داوری و یا عضویت در این نهادها را داشته باشد. ریاست هیات فوتبال شامل این سازمان ها می شود و این انتصاب غیرقانونی است. آن‌ها برای سرپوش گذاشتن روی این انتخاب و دور زدن قانون، کلمه سرپرست را در حکم او آورده‌اند. او نهایتا ۳ ماه این حکم را دارد و بعدش چه کاری می‌خواهد انجام می‌دهد؟ بالاخره یا باید از ریاست هیات فوتبال استان دست بکشد و یا بی‌خیال ریاست کمیته داوران شود.

مظفری ادامه داد:وقتی در کمیته داوران که با قوانین و دستورات سر و کار داریم، قانون رعایت نمی شود، پس چطور از بازیکنان و مربیان و سایرین انتظار داشته باشیم که قوانین را رعایت کنند؟ در آیین نامه قبلی، نوشته شده بود که رییس کمیته داوران باید حتما جزو هیات رییسه باشد اما در آیین نامه فعلی نوشته که رییس کمیته داوران “می‌تواند” عضو هیات رییسه باشد و این به این معنی است که روسای فدراسیون فوتبال می توانند یکی از داورانی که با سازمان فوتبالی یا داوری همکاری نداشته باشد و رییس هیات فوتبال استانی نباشد، را به سمت ریاست کمیته داوران منصوب کنند. همچنین نکته جالب تر این است که اعضای پیشنهادی خداداد افشاریان برای کمیته داوران هم رییس هیات های سایر استان ها هستند.

مظفری اضافه کرد:این جریان به همان زمان انتخابات فدراسیون فوتبال برمی گردد. آیا در آن زمان در قسمت هیات ها، کارشناس می توانست ثبت نام کند؟ اما در قسمت کارشناس ها، یکی از اعضای هیات ها در قسمت کارشناس ها ثبت نام کرد و رای آورد. وقتی هیات ها همه کاره باشند، طبیعتا آدم های خود را می‌آورند و مثل انتخابات امسال، حتی یک آدم اضافه تر را هم در هیات رییسه جای می دهند. این اتفاق ایراد آیین‌نامه‌ای است؛ مثل این که شما مربی باشید اما در قسمت بازیکنان حضور داشته باشید. آن وقت ما دنبال جه چیزی می گردیم؟ این راس فوتبال ایران است که چنین ایرادات بزرگی دارد و طبیعی است در قسمت های پایین‌تر، این تخلفات بیتشر باشد.

پیشکسوت داوری ایران افزود:در زمان اصفهانیان هم همین ماجرا بود. الآن هم که همین داستان است، پس چه فرقی کرد و می گذاشتند همان اصفهانیان بماند. چرا قبل از انتخابات تعداد داوران به صورت ناگهانی زیاد شد؟ به خاطر همین انتخابات و رای هیات ها بود که سرانجامش هم بشود این که رییس هیات فوتبال یک استان، رییس کمیته داوران هم بشود. همان اتفاق باعث شد تا داوری که یک بار در لیگ برتر سوت زده است، خود را صاحب  لیگ برتر بداند و جمع کردن این ها هم مکافات است و سبب می شود اگر افشاریان بخواهد این داوران را کم کند، رابطه‌اش با بعضی هیات‌ها خراب شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=5574

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.