مصدومیت های بی موقع ستاره های آبی | آوای استقلال
3
ضربه های سخت و کاری به سرنوشت استقلال

مصدومیت های بی موقع ستاره های آبی

  • کد خبر : 2735
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
مصدومیت های بی موقع ستاره های آبی
مصدومیت هم جزیی از ورزش است و هر لحظه می‌تواند برای بزرگ‌ترین ستارگان نیز رخ بدهد. استقلال طی ۳۰ سال گذشته از بابت آسیب‌دیدگی نابه هنگام چهره‌های سرشناس خود خاطرات بسیار تلخی دارد.

مصدومیت شیخ دیاباته و محمد نادری موجب شد برنامه‌های تاکتیکی کادر فنی استقلال در دو دیدار پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تا حد قابل ملاحظه‌ای دستخوش تغییر شود. اتفاقی تلخ که بدون شک فرهاد مجیدی و هیچ کدام از استقلالی‌ها دوست نداشتند رخ بدهد ولی باید این حقیقت را پذیرفت که مصدومیت هم جزیی از ورزش است و هر لحظه می‌تواند برای بزرگ‌ترین ستارگان نیز رخ بدهد. استقلال طی ۳۰ سال گذشته از بابت آسیب‌دیدگی نابه هنگام چهره‌های سرشناس خود خاطرات بسیار تلخی دارد و گاهی اوقات این مسئله لطمات جبران‌ناپذیری نیز به این باشگاه وارد کرده است. به بهانه مصدومیت شیخ و نادری، بد نیست نگاهی به همین پرونده بیندازیم و داستان بزرگانی را مرور کنیم که سر بزنگاه در استقلال مصدوم شدند.

به قیمت از دست رفتن آسیا

استقلال در مرداد ماه سال ۷۰ با شایستگی برای دومین مرتبه عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد.تیمی که مملو از ستاره بود و اغلب کارشناسان از آن به عنوان بهترین تیم تاریخ استقلال یاد می‌کنند. در همان سال با توجه به تحولات رخ داده در منطقه خاورمیانه و ماجرای جنگ اول خلیج فارس، به فاصله پنج ماه پس از قهرمانی آبی‌پوشان در بنگلادش، دوره جدید جام باشگاه‌های آسیا برگزار شد و این بار مسابقات در قطر بود ولی تیم منصور پورحیدری  حد فاصل  این پنج ماه به‌معنای واقعی کلمه از بابت مصدومیت مهره‌های کلیدی لطمه خورد. مجید نامجومطلق، امیر قلعه‌نویی و شادروان رضا احدی در فاصله قهرمانی استقلال تا برگزاری دوره جدید جام باشگاه‌ها به شدت مصدوم شدند و هیچ کدام نتوانستند در قطر برای آبی‌پوشان وارد میدان شوند. استقلال بدون آنها رفت و نایب قهرمان آسیا شد در صورتی که اگر این سه بازیکن مصدوم، می‌توانستند وارد زمین شوند (به ویژه مجید نامجو مطلق) بدون شک احتمال اینکه استقلالی‌ها برای سومین بار قهرمان آسیا می شدند،فوق‌العاده زیاد بود.

افول یک ستاره

بهار سال ۸۵ تیم ملی فوتبال کشورمان در حال سپری کردن آخرین مراحل اردویی برای حضور در جام جهانی آلمان بود و مجتبی جباری یکی از بازیکنانی که برانکو ایوانکوویچ امید  ویژه‌ای به  درخشش او داشت ولی یک مصدومیت فوق‌العاده سنگین نه تنها جام جهانی را از  جباری گرفت بلکه باعث شد استقلال در بخش اعظمی از رقابت‌های فصل ۸۵ – ۸۶ این هافبک ارزشمند و بازیساز را  به طور کامل در اختیار نداشته باشد. قطعاً اگر مجتبی مصدوم نمی‌شد و به جام جهانی می‌رفت، زندگی ورزشی او به‌معنای واقعی کلمه می‌توانسته دستخوش تغییر شود. جباری پس از آن ماجرا باز هم مصدوم شد و همین مسئله نقش بسزایی در کاهش دوران فروغ این بازیکن فوق‌العاده خوش تکنیک ایفا کرد.

بدشانسی نامجومطلق

بدون شک یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان استقلال از بابت مصدومیت‌های سنگین و نابهنگام، هاشم بیک‌زاده است. فوتبالیست زحمتکش و شیرینی که کارلوس کی روش  اعتقاد بسیار زیادی به او داشت. هاشم بهار سال ۹۳ در جریان اردوی اروپایی تیم ملی قبل از جام جهانی برزیل و در حالیکه یکی از بازیکنان فیکس ایران محسوب می‌شد، به شدت آسیب دید و همین مسئله باعث شد تا جام جهانی ۲۰۱۴ را به طور کامل از دست بدهد. البته این پایان ماجرای مصدومیت بیک‌زاده نبود چون چند ماه بعد و به فاصله چند روز مانده تا آغاز جام ملت‌های آسیا در استرالیا، این استقلالی ملی‌پوش دوباره در اردو آسیب دید تا در کمال بدشانسی و ناباوری، جام ملت‌ها را نیز از دست بدهد و از این بابت صاحب رکوردی فوق‌العاده تلخ و دردناک شود.

ماجرای صادقی

داستان مصدومیت امیرحسین صادقی در تابستان سال ۹۳ هم جالب توجه است. مدافع ثابت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴، پس از بازگشت کاروان ایران از برزیل، دچار مصدومیت شده بود ولی باشگاه استقلال برای حفظ این بازیکن عجله داشت و به همین خاطر خیلی سریع قراردادش را تمدید کرد. دقیقاً چند روز پس از تمدید قرارداد بود که استقلالی‌ها فهمیدند صادقی مصدوم است و بخشی از نیم فصل اول فصل ۹۳ – ۹۴ را از دست خواهد داد. این مسئله باعث شد تا گروهی از اعضای کادر فنی استقلال از دست امیر حسین دلخور شوند و اتفاقاتی رخ داد که….

ضربه سخت و کاری به استقلال/ مصدومیت های بی موقع ستاره های آبی

دردسرهای چشمی

روزبه چشمی هم از جمله بازیکنانی بود که به واسطه مصدومیت در استقلال دردسرهای بسیار زیادی را متحمل شد. این بازیکن اسفندماه سال ۹۴ و هنگامی که استقلال بخت اول قهرمانی فصل ۹۴ – ۹۵ به حساب می‌آمد، این در بازی با پدیده به شدت مصدوم شده و چند ماه خانه‌نشین شد. از شانس بد، به محض اینکه چشمی در شرایط مسابقه قرار گرفت، پنجره نقل و انتقالات استقلال در پاییز سال ۹۵ بسته شد تا این بازیکن علاوه بر مصدومیت، چند ماهی را نیز به دلیل محرومیت از حضور در میادین محروم شود! آسیب‌دیدگی در یک مقطع حساس دیگر نیز گریبان روزبه را گرفت. چشمی که سبک بازی‌اش فوق‌العاده مورد توجه کارلوس کی روش بود، به جام جهانی روسیه رفت و مقابل مراکش هم وارد میدان شد ولی مصدومیت در آن مسابقه عملاً جام ۲٬۰۱۸ را برای او به پایان رساند!

اتفاق تلخ برای شجاعیان

بهار سال ۹۷ یکی از تلخ‌ترین اوقات زندگی داریوش شجاعیان محسوب می‌شود. بازیکنی که آن زمان روی اوج بود و جزو ملی‌پوشان استقلال به حساب می‌آمد .حتی این احتمال وجود داشت که شجاعیان در فهرست مسافران جام جهانی روسیه هم قرار بگیرد ولی آسیب‌دیدگی بسیار شدیدی که در جریان بازی با ذوب‌آهن گریبان او را گرفت، موجب شد شجاعیان نه تنها جام جهانی بلکه جام ملت‌های آسیا را  که زمستان سال ۹۷ به میزبانی امارات برگزار شد را هم از دست بدهد. شجاعیان پس از آن ماجرا چند بار دیگر نیز مصدوم شد و از روزهای اوج خود فاصله گرفت.

مصدومیت‌های تمام‌نشدنی

شیخ دیاباته تابستان سال ۹۸ به استقلال پیوست و انصافاً وقتی در اوج باشد، مهاجم فوق‌العاده ارزشمندی محسوب می‌شود.آقای گل فصل گذشته لیگ برتر خاطرات بسیار خوشی را برای هواداران استقلال رقم زده ولی در کنار آن باید این حقیقت را نیز پذیرفت که وقتی مصدوم می‌شود، وقت بسیار زیادی باید صرف بازگرداندن مجدد او به میادین کرد. شیخ طی ۱۸ ماه گذشته بارها مصدوم شده و گاهی اوقات استقلال برای بازگشت دوباره این بازیکن بالغ بر یک ماه وقت صرف کرده است. حالا دیاباته دوباره آسیب دیده و کادر فنی استقلال دغدغه آن را دارند که آیا باز هم باید مدتی طولانی انتظارش را بکشند یا نه؟

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=2735

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.