مرور کارنامه ورزشی مرد محبوب آبی‌ها | آوای استقلال
2

مرور کارنامه ورزشی مرد محبوب آبی‌ها

  • کد خبر : 31118
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
مرور کارنامه ورزشی مرد محبوب آبی‌ها
«وریا غفوری» کاپیتان سابق استقلال با انتشار پستی در فضای مجازی در ۳۵ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش آوای استقلال، وریا غفوری پس از آنکه یک نیم‌فصل در تیمی به کار گرفته نشد، ‌با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد که در فینال جام‌ حذفی در ورزشگاه آزادی حاضر خواهد شد و پس از آن از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. وریا غفوری ۱۵ سال در سطح اول ایران بازی کرد و ۲۹ بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت. به بهانه خداحافظی غفوری کارنامه دوران بازیگری او مرور شده است.

۲ قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی در حذفی در تالار افتخارات وریا
وریا غفوری در تیم‌های پاس همدان، شهرداری تبریز، نفت تهران، سپاهان، استقلال و فولاد به میدان رفت. وریا در لیگ چهاردهم در قهرمانی دراماتیک سپاهان این تیم را همراهی کرد. این بازیکن از لیگ شانزدهم به استقلال پیوست و با این تیم در جام حذفی ۹۷-۱۳۹۶ به قهرمانی دست یافت. پایان کار غفوری در استقلال با قهرمانی همراه بود. این بازیکن در لیگ بیست‌ویکم به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد تا طلسم ۸ فصل قهرمان نشدن استقلال خاتمه یابد. کاپیتان تیم قهرمان در فصل بعد جایی در استقلال نداشت و برای ادامه فوتبال خود، فولاد خوزستان را انتخاب کرد که این حضور بیشتر از یک نیم‌فصل طول نکشید.

خداحافظی زننده آخرین گل پیروزی استقلال در دربی در روز دربی
با شکوه‌ترین دوران بازیگری وریا در استقلال سپری شد. این بازیکن در مجموع ۱۸۵ بار در تمام رقابت‌ها برای استقلال به میدان رفت. ۲۶ گل زد و ۲۵ گل پاس گل داد و ۲ پنالتی گرفت. مشهورترین گل این بازیکن در دربی برگشت لیگ هفدهم بود که استقلال با تک گل این بازیکن به پیروزی رسید و پس از آن استقلال رنگ برد در دربی را ندیده است. وریا علاوه بر این گل‌های حساس زیادی برای استقلال به ثمر رساند. این بازیکن دروازه تیم‌های قدرتمندی نظیر الهلال و الریان را باز کرد. غفوری پنالتی‌زن اول استقلال هم بود و ۱۱ بار در لیگ برتر برای این تیم پنالتی زد و تنها امید ابراهیمی آمار بیشتری از این بازیکن دارد. غفوری در روزهایی که آندره‌آ استراماچونی به دلیل عدم پرداخت مطالبات این تیم را تنها گذاشت، ۳ بازی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

حذف ناگهانی در آستانه جام جهانی
وریا غفوری اولین بازی خود در ترکیب تیم ملی را در بازی دوستانه برابر کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۴ انجام داد و پس از آن به تدریج به ترکیب اصلی راه یافت. این بازیکن در تمام دیدارهای تیم ملی در جام‌ملتهای آسیا ۲۰۱۵ به میدان رفت. گل اول ایران در بازی حساس با عراق با پاس گل زیبای غفوری توسط سردار آزمون وارد دروازه حریف شد. وریا در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ هم در کنار تیم ملی بود. در آستانه جام جهانی و با توجه به درخشش این بازیکن در رقابت‌های باشگاهی حتی پیش‌بینی می‌شد که وریا در ترکیب اصلی قرار گیرد ولی این بازیکن به صورت ناباورانه‌ای از فهرست نهایی تیم ملی خط خورد. غفوری پس از جام‌جهانی برای جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ دوباره به تیم ملی دعوت شد. این بازیکن آخرین بازی ملی خود را در زمان مربیگری مارک ویلموتس در مصاف با سوریه انجام داد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=31118

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.