مردی برای تمام فصول استقلال | آوای استقلال
2
به بهانه روز تولد جواد زرینچه

مردی برای تمام فصول استقلال

  • کد خبر : 25741
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
مردی برای تمام فصول استقلال
مکتب استقلال آنقدر بازیکن بزرگ پرورش داده که در طول هفته همواره می توان تولد یکی از آنها را تبریک گفت اما در میان این بزرگان، چهره هایی هستند که همچون درختان تنومند بیشتر از سایرین قد می کشند و رخ می نمایانند.

به گزارش آوای استقلال، بازیکنانی که نه تنها در مکتب استقلال بلکه در تاریخ فوتبال ملی ما هم به چهره هایی ماندگار بدل شده اند و با وجود همه ناملایماتی که به طور مقطعی در حق آنها صورت گرفت، هنوز هم بزرگ، ارزشمند، قابل احترام و فراموش‌نشدنی تلقی می شوند.

مرد بی تکرار

امروز سالروز تولد یکی از بازیکنان بی‌تکرار تاریخ استقلال است. مردی که به جرأت می‌توان گفت برای پیدا کردن یک بازی ضعیف از او در استقلال یا تیم ملی باید وقت زیادی صرف کرد اما جهت قطار کردن نمایش های خوبش با پیراهن های این دو تیم، حتماً وقت کم می آوریم چون آنقدر بازی های به یاد ماندنی برای ما یادگاری گذاشته که نمی توانیم از میان آنها به راحتی دستچین کنیم .امروز سالگرد تولد جواد زرینچه است .جوانک لاغر اندامی که سال ۶۶ برای اولین بار در حضور بزرگان استقلال پیراهن آبی را بر تن کرد و خیلی زود به صاحب اصلی جناح راست آبی پوشان و البته تیم ملی بدل شد. مردی که با استقلال به عناوین زیادی رسید. از قهرمانی در لیگ آزادگان و جام حذفی گرفته تا نایب قهرمانی در جام باشگاههای آسیا .فوتبالیستی به یاد ماندنی که در تیم ملی هم کوله باری از افتخار برای خودش ثبت کرد. هنوز پاس فوق العاده او در جام جهانی فرانسه که با ضربه سر حمید استیلی به گل قرن بدل شد خاطر همه فوتبالدوستان را نوازش می‌کند و البته فراموش نکنیم زرینچه جزو معدود فوتبالیست‌های ماست که سابقه دو بار قهرمانی در بازی‌های آسیایی را هم یدک می کشد .فوتبالیستی که هرگاه در یک تورنمنت معتبر از جام جهانی تا بازیهای آسیایی و جام ملت ها عضو تیم ملی بود، هرگز نیمکت نشین نشد و به عنوان بازیکن فیکس برای ما به میدان رفت .حضور در تیم منتخب آسیا و بر بازو بستن بازوبند کاپیتانی این تیم هم از جمله افتخارات دیگری است که مرد پر افتخار استقلال آنها را یدک می کشد.

داستان جواد و استقلال

جواد زرینچه در استقلال هم تقریباً تمام سلسله مراتب را طی کرده است. از بازیگری و مربیگری گرفته تا سرپرستی و حضور در هیئت مدیره. البته گاهی اوقات در همین استقلال آقا جواد را سپر بلا کردند و اتفاقاتی رخ داد که در شان و منزلت این چهره بزرگ نبود. زرینچه پس از داستانی که برای استراماچونی رخ داد، ترجیح داد از استقلال جدا شود و دیگر سرپرست این تیم نباشد چون نمی‌خواست در جامعه این تصور به وجود بیاید که او چشم طمع به صندلی سرمربی دارد. آقا جواد تابستان پارسال هم وقتی دید شرایط برای سرپرستی مجدد در استقلال با توجه به تفکرات فرهاد مجیدی فراهم نیست بدون هیچ جنجالی و دقیقاً ۲ ساعت پس از اینکه حکم گرفته بود، استعفا داد تا به استقلال ضربه نخورد. او با این کار نشان داد پیراهن آبی را بیشتر از مقام و صندلی دوست دارد. مطمئن هستیم روزی از زرینچه و امثال زرینچه ها به بهترین شکل ممکن در استقلال استفاده خواهد شد.
تولدت مبارک مرد محبوب، محجوب و دوست داشتنی. مردی که به جرأت می‌توان گفت مرد تمام فصول استقلال بوده است از روزهای سختی و تلخی تا اوقات شادی و پایکوبی.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=25741

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.