لیست عجیب تیم ملی برای مینی‌کمپ | آوای استقلال
3

لیست عجیب تیم ملی برای مینی‌کمپ

  • کد خبر : 31134
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
لیست عجیب تیم ملی برای مینی‌کمپ
«امیر قلعه‌نویی» از 24 بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی ایران دعوت به عمل آورده است.

به گزارش آوای استقلال، فصل ۰۲-۱۴۰۱ شب گذشته با انجام مسابقه فینال جام حذفی به پایان رسید و حالا تیم‌های باشگاهی حدود ۲ ماه فرصت دارند تا خود را برای حضور در فصل جدید رقابت‌ها آماده کنند. در این فاصله قرار است طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فیفا، فیفادی ۱۰ روزه در تقویم گنجانده شده و طبق تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال قرار است تیم ملی ایران در فیفادی پیش‌رو در مسابقات کافا با حضور کشورهای قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان در کنار عمان شرکت کند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با تیم‌های قرقیزستان و افغانستان هم‌گروه شدند و برای برگزاری مسابقات خود در مرحله گروهی کافا ۲۰۲۳ باید عازم بیشکک شوند و در صورت موفقیت در مرحله گروهی، آن‌ها بلافاصله طبق هماهنگی انجام شده باید با پروازی چارتری به تاشکند سفر کنند تا در مرحله فینال رقابت‌های کافا ۲۰۲۳ شرکت نمایند. با توجه به فصل فوتبالی فشرده‌ای که شب گذشته به پایان رسید، امیر قلعه‌نویی قصد دارد تا در مسابقات کافا، تیم ملی را با چهره‌های متفاوت به میدان بفرستد.

ملی‌پوشان قرار است بیست‌ویکم خردادماه به بیشکک قرقیزستان اعزام شوند و پیش از این اعزام، امیر قلعه‌نویی در برنامه‌های خود برگزاری یک مینی‌کمپ را قرار داده است. دقایقی قبل سایت رسمی فدراسیون فوتبال از نام ۲۴ بازیکن برای حضور در مینی‌کمپ تیم ملی پرده برداشت که حضور بازیکنان کم نام‌ونشان لیگ برتری در فهرست امیر قلعه‌نویی در نوع خود جالب‌توجه است.

استراحت ویژه به سرخابی‌ها و چند ستاره
امیر قلعه‌نویی برای برپایی دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی، روز یکشنبه چهاردهم خرداد را موعد زمان اردو اعلام کرده و جالب آنکه در فهرست منتشره از سوی سرمربی تیم ملی، نام بازیکنان استقلال و پرسپولیس به چشم نمی‌خورد. در توضیحات فهرست منتشر آمده است: «بازیکنان مدنظر از استقلال و پرسپولیس به همراه مهدی طارمی، سعید عزت‌اللهی، صادق محرمی، سردار آزمون و مجید حسینی به دلیل دیر پایان یافتن بازی‌های باشگاهی بعد از پایان مینی کمپ به تیم ملی اضافه می‌شوند».

اللهیار صیادمنش هم دیگر ستاره سرشانس غایب فهرست تیم ملی است. درباره غیبت صیادمنش توضیح داده شده: «به‌دلیل مراسم ازدواج در خارج از ایران و با اجازه سرمربی در این اردو غایب است و در اردوی بعدی بر اساس نظر سرمربی تیم ملی به اردو اضافه می‌شود. شجاع خلیل‌زاده و احمد نوراللهی هم در اختیار کادر پزشکی تیم ملی قرار خواهند گرفت و در خصوص آن‌ها پیش از سفر به قرقیزستان تصمیم گیری می‌شود».

حضور غیرمنتظره «جان‌ملکی» در خط دفاع!
پیام نیازمند در کنار محمدرضا اخباری و حسین پورحمیدی دروازه‌بانانی بودند که انتظار دعوت از آن‌ها می‌رفت و احتمالاً به این فهرست نام علیرضا بیرانوند هم اضافه خواهد شد و حسین حسینی شانس کمی برای حضور در تیم ملی دارد. در دفاع میانی، قلعه‌نویی به سراغ دعوت از محمداحسان حسینی مدافع جوان تیم آلومینیوم اراک رفته که در نوع خود جالب‌توجه است و در کنار نام او، نام محمد دانشگر، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف آقاسی و البته امیرمهدی جان‌ملکی به چشم می‌خورد که دعوت از جان‌ملکی اتفاق غیرمنتظره فهرست تیم ملی محسوب می‌شود چون نساجی صاحب دومین خط دفاعی ضعیف در لیگ بیست‌ودوم بود!

قلعه‌نویی برای پست دفاع راست به سراغ رامین رضاییان و مهدی تیکدری‌نژاد رفته و در پست دفاع چپ هم احسان حاج‌صفی و محمد نادری به تیم ملی دعوت شده‌اند. البته که در فصل اخیر، محمداحسان حسینی سابقه بازی در پست دفاع چپ را هم دارد و امیر قلعه‌نویی نیم‌نگاهی به آزمودن او در این پست دارد. احتمال دعوت از دانیال اسماعیلی‌فر در پست دفاع راست و علی نعمتی و البته جعفر سلمانی در پست دفاع چپ هم وجود دارد؛ ضمن آنکه صادق محرمی هم بعد از پایان مینی‌کمپ به فهرست تیم اضافه می‌شود.

دعوت از هافبک‌های پیکان و ملوان!
علیرضا علیزاده هافبک دفاعی تیم گل‌گهر سیرجان نامش در بین مدعوین به تیم ملی دیده می‌شود و در کنار او، دعوت از غلامرضا ثابت‌ایمانی هافبک جوان تیم پیکان و مهران احمدی هافبک تیم ملوان بندرانزلی جالب‌توجه و عجیب است. امید نورافکن دیگر هافبک دعوت شده به اردوی تیم ملی است و امیر قلعه‌نویی همچنین تصمیم گرفته تا در پست وینگر به سراغ رضا شکاری و امیرحسین حسین‌زاده برود که انتظار می‌رود در این پست بازیکنانی مانند محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی ترابی، سعید صادقی و حتی سروش رفیعی به فهرست تیم ملی اضافه شوند!

عجیب‌ترین خط حمله تاریخ تیم ملی
امیر قلعه‌نویی برای تکمیل فهرست تیمش برای حضور در مینی‌کمپ و در غیاب ستاره‌هایی مانند سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله، به سراغ بازیکنان شاغل در لیگ برتر رفته و در اولین اقدام از مهدی ممی‌زاده پدیده جوان صنعت‌نفت برای حضور در تیم ملی دعوت به‌عمل آورده است. در کنار ممی‌زاده، نام محمدجواد محمدی، محمدمهدی قنبری و محمدرضا آزادی به چشم می‌خورد تا بیش از پیش مشخص شود که قلعه‌نویی به دنبال اعتماد به بازیکنان لیگ برتری در تیم ملی است.

رضا اسدی مهاجم باتجربه تراکتور تبریز در کنار شهاب زاهدی هم دیگر بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند تا فهرست ۲۴ نفره این تیم برای حضور در مینی‌کمپ که از روز یکشنبه چهاردهم خردادماه آغاز خواهد شد، تکمیل شود. به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی از میان ۲۴ بازیکن دعوت شده در کنار ۷ لژیونری که به آن‌ها استراحت داده و البته ستاره‌های استقلال و پرسپولیس که در مینی‌کمپ پیش‌رو حضور ندارند به دنبال انتخاب فهرستی ۲۳ نفره برای سفر به بیشکک و شرکت در مسابقات کافا ۲۰۲۳ است.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=31134

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.