لغو قانون ممنوعیت بازیکن و مربی خارجی در ابهام | آوای استقلال
1

لغو قانون ممنوعیت بازیکن و مربی خارجی در ابهام

  • کد خبر : 7700
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
لغو قانون ممنوعیت بازیکن و مربی خارجی در ابهام
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ می‌گوید لغو قانون ممنوعیت ورود بازیکن و مربی خارجی نیازمند تصویب در هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است.

به گزارش آوای استقلال،رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ می‌گوید لغو قانون ممنوعیت ورود بازیکن و مربی خارجی نیازمند تصویب در هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است.

فریبرز محودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره رفع قانون ممنوعیت ورود بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران اظهار کرد: همانطور که ممنوعیت ورود بازیکن و مربی خارجی با تصویب هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بوده، پس رفع ممنوعیت هم به همین شکل است اما مثل گذشته نخواهد بود. اگر مصوبه تایید شود این امر به صورت پلکانی و به شرط پاک شدن پرونده‌های باز تیم‌هاست. تا این لحظه اما ممنوعیت ورود بازیکن و مربی خارجی پابرجاست.

او درباره قوانین جدیدی که برای جابجایی مربیان بین تیم‌ها در طول فصل وضع خواهد شد، توضیح داد: فیفا طبق آیین‌نامه‌هایی که موجود است خیلی راجع به مربیان صحبت نکرده اما در یک ماه و نیم گذشته یک نامه سه صفحه‌ای به فدراسیون‌ها ارسال کرد که دقت بیشتر در قرارداد مربیان شود. به همین دلیل ما جلوی این موضوع که یک مربی در یک فصل، چند تیم داشته باشد را می‌گیریم.

مسئول رقابت‌های لیگ یک درباره مباحث مطرح شده راجع به تبانی در این رقابت‌ها گفت: بله ما گزارش‌هایی دریافت کردیم. این که برای اثبات تبانی سخت می‌گیریم یا آسان یک امر ۵۰-۵۰ است. دیشب اگر گل اول اسپانیا را دیده باشید، مشاهده کردید که دروازه‌بان چه اشتباهی کرد. آیا می‌شود به تبانی ربط داد؟ اثبات تبانی خیلی سخت است. گاهی اوقات فشار روانی روی بازیکن خصوصا در هفته‌های پایانی بالا می‌رود که منجر به اشتباه او می‌شود. پنج سال پیش در بازی پرسپولیس و راه‌آهن همه توقع داشتند که پرسپولیس ۵ گل بزند و قهرمان شود اما دو گل بیشتر نتوانست بزند و استقلال خوزستان قهرمان شد. این مسائل ناشی از فشار روانی است.

محمودزاده افزود: قضات و افراد حقوق‌دان با من و شما متفاوت فکر می‌کنند اما ما به عنوان مسئول برگزاری باید ناظر محسوس و نامحسوس بفرستیم. زمانی که ناظر ما گزارش می‌کند یا فیلم پخش می‌شود، مساله فرق می‌کند. در کل اینطور نیست که ما برخوردی نکنیم. برخوردهایی شده و حتی ما هم تماس‌هایی گرفتیم تا تیم‌ها تمام توانشان را برای بازی‌هایشان بگذارند.

مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ یک ادامه داد: من اطلاعاتی راجع به رده‌های پایه و لیگ‌های پایه ندارم. من به ضرس قاطع عدم ورود به بحث تبانی را رد می‌کنیم. یکی از ناظران بازی‌ها شخصا نوشته که در بازی‌ای از لیگ یک تبانی شده است. شخص جناب آقای بهاروند و رئیس فدراسیون فوتبال به این موضوع حساس هستند.

او در ادامه درباره پخش بازی‌های تیم‌های لیگ یک از شبکه‌های استانی بیان کرد: من از تلویزیون استان‌ها تقاضا دارم که مسابقات را پخش کنند. باید یک موضوع راجع به تلویزیون استان فارس بگویم. مطالبه مردم و مسئولان این استان پخش بازی‌های دو تیم پرطرفدار فارس است اما تلویزیون این استان ناگهان پخش بازی را در ساعت یک ربع به ۹ به بهانه پخش اخبار قطع می‌کند. آن‌ها می‌گویند ما باید اخبار را پخش کنیم و شما (سازمان لیگ) برنامه‌تان را تغییر دهید اما به این نکته توجه نمی‌کنند که ما مجبوریم با در نظر گرفتن شرایط کلی کشور ساعت بازی‌ها را تعیین کنیم. بعد مگر تاکنون دیده‌اید که شبکه سه بازی‌ها را به خاطر پخش اخبار قطع کند؟ من از پخش تلویزیونی استان فارس می‌خواهم که این موضوع حل شود.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=7700

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.