صندلی ریاست به تاج رسید | آوای استقلال
3

صندلی ریاست به تاج رسید

  • کد خبر : 26972
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
صندلی ریاست به تاج رسید
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با یک ساعت تاخیر از ساعت 10 امروز آغاز شد.

به گزارش آوای استقلال، علی فلاحتی اعلام کرد حضور نماینده باشگاه پرسپولیس خوزستان در مجمع غیرقانونی است و باید مدیرعامل استقلال خوزستان در این مراسم شرکت می کرد.به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ آغاز شود با یک ساعت تاخیر از ساعت ۱۰ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیز‌الله محمدی، سه نامزدی هستند که در این مجمع برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون با هم رقابت‌ خواهند کرد.

*غیبت نمایندگان پرسپولیس، استقلال و کاپیتان تیم ملی

مراسم امروز با غیبت نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، کاپیتان تیم ملی و تعدادی دیگر از اعضای مجمع آغاز شد.

*توضیحات کامرانی‌فر در مورد خبر لغو مجمع

حسن کامرانی فر اولین سخنران مراسم بود که ضمن خیر مقدم گفتن به اعضای مجمع و اصحاب رسانه گفت: قبل از هر چیزی لازم می‌دانم درباره به یک موضوع کوتاه صحبت کنیم. در روند تایید نامزدها نامه‌هایی رسید که تا ساعت ۱۰:۳۰ شب گذشته بدون پاسخ کمیته بدوی انتخابات باقی ماند. سپس تصمیم به لغو مجمع گرفته شد.

هنوز هم معتقدم برخی بندها از سوی کمیته بدوی انتخابات لحاظ نشده اما هیات رئیسه تصمیم گرفت که جلسه برگزار شود. من هم به احترام جامعه فوتبال و مجمع آمدم. اگر در آینده مواردی پیش آمد حتما خودشان پاسخگو خواهند بود.

دبیرکل فدراسیون سپس دستور جلسه مجمع را خواند و اعلام کرد باید رأی گیری انجام شود. او سپس از محمد پولادگر و میرشاد ماجدی خواست طبق اساسنامه و صورتجلسه صحبت کنند.

پولادگر: برگزاری مجمع نماد ثبات، امنیت و مدیریت است

محمد پولادگر سپس شروع به سخنرانی کرد و گفت: ابتدا هفته دولت را به ملت و دولتمردان تبریک عرض می کنم. یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم که نماد دولت مردمی هستند. بنده به دستور وزیر ورزش اینجا هستم زیرا امروز جلسه هیأت دولت با مقام معظم رهبری بود، من آمدم.

معاون وزیر ورزش افزود: همه می‌دانیم برگزاری مجمع نماد ثبات، امنیت و مدیریت است. بدون شک انتخابات یعنی بالغ شدن یک مجموعه که خودش می تواند تصمیم بگیرد و نیازی به تصمیم دیگران نیست. قطعا عدم برگزاری هرگونه انتخابات به معنی این است که دیگران برای ما تصمیم گیری کنند. انتخابات کمیته ملی المپیک با همه فراز و نشیب هایش برگزار شد و انتخابات امروز فدراسیون فوتبال نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: از ماجدی بابت سرپرستی در این دوران بسیار تلاش می‌کند. از کامرانی‌فر هم که مسئولیت سنگینی را عهده دار بود تشکر می کنم. آرزو می‌کنم شما دلسوخته های ورزش بهترین انتخاب را داشته باشید.

* بازگشت ماجدی به جایگاه نامزدها

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال سپس سخنرانی کرد و اظهار داشت: نمی‌خواهم حق هیچ یک از کاندیدا ضایع بشود و بابت تشکر و خوشامدگویی فقط صحبت می‌کنم. اگر اجازه دهید با توجه به اینکه نامزد هستم به صندلی خودم بر می‌گردم تا رعایت اصول جوانمردی انجام شده باشد.

*رای گیری برای دستور جلسه/ حضور ۷۲ نفر در مجمع

کامرانی فر سپس دستور جلسه را به رای گذاشت که همه اعضا به آن رای مثبت دادند تا انتخابات بطور قطعی برگزار شود و سپس سه تن از اعضای مجمع به عنوان ناظر برای رای گیری حاضر شدند.

با اعلام کامرانی فر ۷۲ نفر از اعضای مجمع حضور داشتند.

*تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای درویش و حاج صفی

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس و احسان حاج صفی پس از حدود ۳۰ دقیقه از شروع مراسم وارد سالن شدند.

فلاحتی: موضوع احراز صلاحیت نامزدها تا روز آخر باز نبود/ ماجدی شبهه ایجاد نکرد

علی فلاحتی ، رئیس کمیته بدوی انتخابات در ابتدای سخنرانی خود با زبان عربی به نمایندگان AFC اظهار داشت: با تمام فراز و نشیب ها اکنون اینجا هستیم. از نهادهای نظارتی که نجیبانه کنار و همراه ما بودند تشکر می‌کنم. دنبال این بودند مجمع برگزار شود.

وی ادامه داد: در این مدت احساس می کردم وسط دشت وسیع مقدس شلمچه هستم و پس از چهار دهه آن خاطرات برای من زنده شد. از دبیرکل محترم به عنوان بازوی اجرایی انتخابات که منویات کمیته بدوی را به خوبی اجرا کرد و شب و روزش را گذاشت تشکر می کنم. همه ایرادهایی دارند اما همه شرافتمندانه و دلسوزانه حاضر شدند.

رئیس کمیته بدوی انتخابات فوتبال عنوان کرد: کامرانی فر نجیبانه عمل کرد اما خطاهای استراتژیک هم داشت اما به عنوان اولین کار ستادی به او تبریک می‌گویم. از ماجدی نیز تشکر می‌کنم که شبهه‌ای ایجاد نکرد. ما با توجه به مسائل مدل سازی کردیم. خط کش حقوقی را گذاشتیم و سپس تصمیم گیری کردیم. موضوع احراز صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال تا روز آخر باز نبود. از مراکز مختلف مشاوره گرفتیم ولی تصمیم‌گیرنده نهایی خودمان بودیم. در نهایت برایمان محرز شد امنیت و منافع ملی زیر سوال نرفته است.

* ادعای عجیب یک داور

در اواسط برگزاری مجمع یک فرد که ادعا می‌کرد داور فوتبال است با سر و صدای زیاد وارد مجمع شده و با انتقاد از عباس صوفی، نایب رئیس پیشنهادی اول میرشاد ماجدی مدعی شد فرزند او را برای فوتبال کشته اند! این فرد در ادامه توسط نیروهای حراستی به بیرون هدایت شد.

* آغاز رای گیری مجمع

رای گیری از اعضای مجمع برای انتخاب رئیس آغاز شد.

* حضور غیرقانونی نماینده باشگاه پرسپولیس خوزستان

علی فلاحتی اعلام کرد حضور نماینده باشگاه پرسپولیس خوزستان در مجمع غیرقانونی است و باید مدیرعامل استقلال خوزستان در این مراسم شرکت می‌کرد.

* انصراف کامرانی فر از ترک مجمع

در شرایطی که حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون پیش از شروع رای گیری قصد داشت سالن را ترک کند از این تصمیم صرف نظر کرد و در قسمت عقب سالن مستقر شد. غلامرضا شاه کرمی، عضو کمیته بدوی به ترتیب اسامی اعضای مجمع را برای انداختن آرای خود به صندوق قرائت کرد.

* حق تقدم برای کاپیتان تیم ملی

با توجه به اینکه احسان حاج صفی باید سریع تر خود را به پرواز می‌رساند، شاه کرمی نام او را زودتر خواند. حاج صفی پس از انداختن رای خود در صندوق دقایقی با محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی خوش و بش کرد.

* تاخیر یک ساعته آجورلو

مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال نیز با یک ساعت تاخیر وارد سالن و بلافاصله برای رای دادن دعوت شد. او پس از نوشتن نام کاندیدای مورد نظرش، ابتدا برگه رای را با دقت بررسی کرد و سپس اطراف خودش را با احتیاط نگاه کرد تا مطمئن شود عکسی از برگه رای او گرفته نشده است.

*شاه کرمی پیش از اینکه حاج صفی رای خود را به صندوق اندازد، با کنایه گفت لطفا برگه خود را خوب تا بزنید تا رای معلوم نشود.

*گلاره ناظمی، داور منتخب بانوان کشورمان به دلیل مصدومیت لنگ لنگان به سمت صندوق رای رفت.

*شمارش آرا

رای گیری با حضور ۸۱ عضو مجمع برگزار شد.

*۵ عضو غایب

هدایت یزدی(مدیرعامل نفت مسجد سلیمان) نماینده باشگاه فجر سپاسی، پژمان نوری(مدیرعامل ملوان) کاظم عابدینی(نماینده ویستاتوربین) و رسول جهانداری(نماینده باشگاه شهرداری بندرعباس) ۵ عضو غایب در مجمع هستند.

*تاج رئیس فدراسیون شد

پس از شماش آرا، مهدی تاج با کسب ۵۱ رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. ماجدی ۲۵ و عزیزالله محمدی هم ۴ رای را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=26972

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.