قهرمانی، مهمتر از اعداد داخل جدول | آوای استقلال
8
نباختن استقلال را چماق نکنیم

قهرمانی، مهمتر از اعداد داخل جدول

  • کد خبر : 25709
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
قهرمانی، مهمتر از اعداد داخل جدول
شاید بهتر باشد از سرنوشت تیم‌ملی درس عبرت بگیریم‌.

به گزارش آوای استقلال، استقلال بدون حتی یک شکست عنوان قهرمانی فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر را به دست آورد و حالا می تواند همزمان با آغاز فصل آینده بر میزان این رکورد و تعداد هفته های بدون ناکامی خود بیفزاید. اتفاقی که قطعاً ارزشمند و قابل توجه است اما نباید اصل کار را تحت تاثیر قرار بدهد و ذهن استقلالی‌ها را از هدف اصلی که دنبال آن هستند دور کند.

درس عبرت از تیم ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت های ۲۰۱۹ امارات یکی از جدی ترین مدعیان قهرمانی محسوب می شد و تا مرحله نیمه نهایی آن مسابقات نیز نه تنها شکستی را متحمل نشده بود بلکه حتی یک گل خورده هم در کارنامه اش نمی‌دید. مسئله‌ای که بسیار ارزشمند بود اما متاسفانه شکل غلط مواجه شدن با آن به دردسر بزرگ و تلخی برای ما بدل شد.
وقتی در مسابقه نیمه نهایی ژاپنی ها موفق به گشودن دروازه ایران شدند، ملی پوشان کشورمان مسابقه را فراموش کردند و همه از بابت از دست دادن رکورد بدون گل خورده در شوک فرو رفتند. همان اتفاق موجب شد تا گل های دوم و سوم را هم بخوریم و وداع تلخی با جام ملتها داشته باشیم در حالی که اگر پس از به ثمر رسیده شدن گل اول حریف می توانستیم بچه ها را جمع و جور کنیم قطعاً شرایط به گونه دیگری برایمان رقم می خورد .در واقع ما به توهم حفظ رکورد خودمان باختیم نه شرایط تاکتیکی ژاپن. این دقیقا همان درس عبرتی است که استقلالی ها باید مدنظر قرار بدهند و فکر نکنند با اولین باخت در فصل آینده و از دست رفتن رکورد شکست ناپذیری همه چیز تمام میشود.

قهرمانی مهمتر از نباختن است

بدیهی است که همه دلمان می خواهد فصل آینده هم بدون شکست قهرمان شویم ولی باید این حقیقت را بپذیریم که در دنیای فوتبال،وقوع چنین اتفاقی بعید به نظر می رسد. حتی اگر خود فرهاد مجیدی هم در استقلال می ماند احتمال شکسته شدن این رکورد بسیار زیاد بود بنابراین اصلاً نباید تصور کنیم که استقلال باید همواره شکست ناپذیر باقی بماند. استقلال هم مثل هر تیم مدعی دیگر قطعاً روزهای بد هم پیش روی خود خواهد داشت اما این مسئله نباید سرنوشت تلخی برای آبی ها رقم بزند. هیچ ایرادی ندارد اگر ما فصل آینده با سه باخت قهرمان بشویم چون قهرمان شدن مهمتر از خالی ماندن برخی خانه های جدول رده بندی لیگ برتر است

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=25709

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.