قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه‌ای مطلوب برای تیم ملی | آوای استقلال
0

قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه‌ای مطلوب برای تیم ملی

  • کد خبر : 40377
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه‌ای مطلوب برای تیم ملی
با حضور مهدی مهدوی‌کیا، اسطوره فوتبال ایران، مراسم قرعه‌کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 برگزار شد.

به گزارش آوای استقلال، مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا در فیفادی اخیر به پایان کار خود در مرحله دوم رسید و تیم‌های ملی ژاپن، ایران، کره‌جنوبی، استرالیا، قطر، عراق، عربستان سعودی، ازبکستان، اردن، امارات، عمان، بحرین، چین، فلسطین، قرقیزستان، کره‌شمالی، اندونزی و کویت موفق شدند جواز حضور در دور سوم انتخابی جام جهانی را به‌دست آورند. بعد از مشخص‌شدن ۱۸ تیم برتر قاره آسیا، همگان چشم‌انتظار برگزاری مراسم قرعه‌کشی دور سوم انتخابی جام جهانی بودند تا تیم‌ها به ۳ گروه ۶ تیمی تقسیم شوند.

مهدی مهدوی‌کیا، اسطوره فوتبال ایران از سوی فیفا برای حضور در مراسم قرعه‌کشی دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ دعوت‌شده بود و با حضور او، این مراسم صبح امروز (پنج‌شنبه) در کوالالامپور برگزار شد. طبق سیدبندی انجام شده براساس آخرین رنکینگ فیفا، تیم ملی ایران در سید اول رقابت‌ها در کنار تیم‌های ملی ژاپن و کره‌جنوبی قرار داشت و امیر قلعه‌نویی به همراه مهدی محمدنبی، نمایندگان تیم ملی ایران در مراسم قرعه‌کشی دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ بودند.

جدال با حریفان نام‌آشنا در انتظار تیمِ قلعه‌نویی
تیم ملی ایران که در آخرین رنکینگ فیفا در رتبه بیستم جهان قرار گرفت و بعد از تیم ملی ژاپن، دومین تیم برتر قاره آسیا محسوب می‌شود، در مراسم قرعه‌کشی امروز در حالی نامش از گوی خارج شد که شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با تیم‌های ملی قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی رقابت کنند؛ مسابقاتی که از پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا بیستم خردادماه ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت و مسیر نه‌چندان دشواری در مقابل شاگردان قلعه‌نویی به چشم می‌آید.

قهرمان آسیا، هم‌گروه با تیم ملی ایران
تیم ملی قطر که قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است، در رتبه سی‌وپنجم جهان حضور دارد و تیم ملی ازبکستان جایگاه ۶۲ رنکینگ فیفا را در اختیار دارد. رتبه ۶۹ جهان در اختیار تیم ملی امارات است. تیم ملی قرقیزستان در رتبه صدویکم رنکینگ فیفا نامش به چشم می‌خورد و تیم ملی کره‌شمالی هم صدودهمین تیم ملی برتر دنیا در آخرین رنکینگ فیفا بوده است. نکته جالب‌توجه اینکه در تورنمنت جام ملت‌های آسیا ایران با امارات هم‌گروه بود و در مسابقات دور دوم انتخابی جام جهانی هم شاگردان امیر قلعه‌نویی با ازبکستان هم‌گروه بودند! ضمن آنکه در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر هم ملی‌پوشان مغلوب تیم ملی قطر شدند!

کار سخت تیمِ برانکو برای صعود به جام جهانی
تیم ملی چین هم با هدایت برانکو ایوانکوویچ با تیم‌های ژاپن، استرالیا، عربستان، بحرین و اندونزی همگروه شده است و شاگردان برانکو ایوانکوویچ کار سختی برای رسیدن به جام جهانی دارند. گفتنی است که دو تیم برتر هر گروه مستقیماً راهی جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند شد و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه هم راهی دور چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ می‌شوند و همچنان برای حضور در این رقابت‌ها امید دارند؛ چرا که سهمیه آسیا در جام جهانی پیش‌رو، ۸٫۵ سهمیه است!

قرعه‌کشی دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶
گروه ۱: ایران – قطر – ازبکستان – امارات – قرقیزستان – کره‌شمالی

گروه ۲: کره‌جنوبی – عراق – اردن – عمان – فلسطین – کویت

گروه ۳: ژاپن – استرالیا – عربستان سعودی – بحرین – چین – اندونزی

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=40377

برچسب ها

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.