قربانی: مقایسه سرمربی جدید استقلال با قبلی،اشتباه است/اسکوچیچ باید در تیم ملی تغییر سبک بدهد | آوای استقلال
3

قربانی: مقایسه سرمربی جدید استقلال با قبلی،اشتباه است/اسکوچیچ باید در تیم ملی تغییر سبک بدهد

  • کد خبر : 24195
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
قربانی: مقایسه سرمربی جدید استقلال با قبلی،اشتباه است/اسکوچیچ باید در تیم ملی تغییر سبک بدهد
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: نباید سرمربی جدیدی که به استقلال می‌آید با نفر قبلی مقایسه شود.

به گزارش آوای استقلال، پیروز قربانی در مورد بقای تیم رایکا در لیگ دسته اول پس از یک فصل سخت، اظهار داشت: فصل بسیار سختی بود و تجربیات خوبی به دست آوردم. خداراشکر برخلاف تصور همه که فکر می‌کردند رایکا سقوط می‌کند توانستیم به کمک بچه‌ها، همکارانم و مردم بابل تیم را نگه داریم و شرمنده خودمان نشویم.

وی در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای فصل جدید دارد، گفت: هنوز مشخص نیست اما مطمئنا جایی کار می‌کنم که شرایط برای صعود مهیا باشد. دوست ندارم تیمی داشته باشم که فقط برای نیفتادن بجنگد. این در شان و شخصیت خودم هم نیست. دوست دارم تیمم در رده‌های بالای جدول بجنگد. هرجا به عنوان سرمربی کار کردم اصلا چیزی به نام پیش فصل نداشتیم. پیش فصل ما در رایکا شاید ۷ تا ۱۰ روز بود. این مساله خیلی تاثیر گذار است. امیدوارم سال بعد با برنامه ریزی بهتر جایی کار کنم که تیم برای صعود بسته شود و امکانات مدنظر را داشته باشد.

روزی به استقلال می‌روم که لیاقتش را داشته باشم

کاپیتان اسبق استقلال در خصوص اینکه با توجه به شرایط فعلی این تیم، نام او نیز به خاطر ظرفیت‌هایش به عنوان یک گزینه ایرانی برای حضورروی نیمکت تیم حتی به عنوان کمک مربی بین اهالی فوتبال مطرح شد، گفت: بحث سرمربیگری استقلال هنوز برای خودم زود است. باید واقعیت را قبول کنیم. نیاز به تجربه بیشتری دارم. کار کردن برای استقلال افتخار است. همه زندگی‌ام را از این تیم دارم و مدیونش هستم ولی باید جایی به این تیم کمک کنم که کاری از دستم بربیاید.

وی افزود: برای اینکه به سطح سرمربیگری استقلال برسم باید بشتر کارکنم و از نظر فنی بالاتر بروم تا ان‌شاالله لیاقت این سمت خیلی خوب را داشته باشم. برای بحث کمک مربی هم، دوستان دیگری هستند و می‌توانند کمک کنند. امیدوارم یک مربی خیلی خوب به استقلال اضافه شود. به احتمال زیاد یک مربی خارجی روی نیمکت تیم می‌نشیند. او از یک فرهنگ دیگر و شاید با یک سبک فوتبالی دیگر به استقلال می‌آید. از هواداران خواهش می‌کنم به او زمان بدهند تا تفکراتش را پیاده کند.

مدافع اسبق استقلال تصریح کرد: طبیعتا باشگاه هم شرایط را برایش مهیا می‌کند. صرف اینکه بگوییم تیم سال قبل قهرمان شده و هرکسی بیاید هم می‌تواند آن را قهرمان کند، فقط فشار مضاعف روی دوش سرمربی جدید می‌گذارد. این مساله شاید اثر منفی روی عملکردش داشته باشد. امیدوارم زمان لازم در اختیارش گذاشته شود تا بتواند افکارش را پیاده کند و اتفاقات خوبی برای استقلال رقم بخورد.

فضای مجازی نباید روی مدیران تاثیر بگذارد

قربانی در مورد اینکه اگر یک سرمربی خارجی خیلی خوب و با رزومه به استقلال بیاید و از او هم برای حضور به عنوان کمک مربی دعوت شود آیا به این موضوع فکر می‌کند، گفت: کار کردن در استقلال درهر پست، سمت و رده‌ای افتخار است اما ترجیح می‌دهم برنامه‌ای که برای خودم دارم را دنبال کنم.

وی در خصوص اینکه بعد از یک قهرمانی شیرین برای هواداران، سرمربی استقلال جدا شد و شرایط خاصی برای باشگاه به خصوص پس از اعلام انصراف جواد نکونام روی فشارهای فضای مجازی به وجود آمد، اظهار داشت: نباید فضای مجازی روی تصمیم گیری مدیران ما تاثیر گذار باشد اما متاسفانه الان چنین چیزی وجود دارد. یک مدیر باید بر اساس تخصص و برنامه ریزی باید تصمیمش را بگیرد، کاری به مسائل دیگر نداشته باشد، پای تصمیمش بایستد و شرایط را به گونه‌ای مهیا کند که تصمیمش به بهترین سرانجام برسد.

قربانی گفت: شاید خود من هم در این شرایط تحت تاثیر آن فضا قرار بگیرم که درست نیست. این مساله باعث لطمه خوردن فوتبال و خیلی از زمینه‌های دیگر جامعه ما می‌شود. آدم‌هایی در این فضا هستند که در مورد کاری که نظر می‌دهند هیچ تخصصی ندارند. فقط نظر می‌دهند و متاسفانه ما هم برای اینکه تبعاتش گریبانگیر ما نشود سعی می‌کنیم با موج فضای مجازی حرکت کنیم که در دراز مدت به جامعه ما خیلی لطمه وارد می‌کند.

خیلی از مربیان ایرانی دوست ندارند با این شرایط به استقلال بروند

کارشناس فوتبال تصریح کرد: ضمن اینکه مربیان ایرانی هم شرایط استقلال را می‌بینند. این تیم با رکوردهای خوب قهرمان شده و طبیعتا فشار روی آن‌ها زیاد است. با وجود اینکه کارکردن در استقلال افتخار است خیلی از مربیان ایرانی ترجیح می‌دهند با این شرایط نروند. چون می‌دانند چه فشاری انتظار آن‌ها را می‌کشد. دست باشگاه هم از گزینه‌های داخلی که شایستگی سرمربیگری استقلال را داشته باشند، کوتاه می‌شود. گزینه‌های محدوی هم هستند و طبیعتا باشگاه به سراغ گزینه خارجی می‌رود که گفتم باید شرایط را برایش فراهم کنند. الان هم باشگاه در شرایط سختی قرار گرفته است و امیدوارم تصمیم معقولی بگیرند.

وی در مورد اینکه با این شرایط هر مربی بیاید با نفر قبلی مقایسه می‌شود و تحت فشار قرار می‌گیرد، عنوان کرد: این کار اشتباه است. الان یک فصل جدید پیش رو داریم. اینکه همه انتظار داشته باشند استقلال باید دوباره قهرمان شود، انتظار بیهوده‌ای است. باید اجازه بدهیم مربی که می‌آید تفکراتش را پیاده کند تا به امیدخدا استقلال در لیگ بعدی هم مدعی قهرمانی باشد. ضمن اینکه رقیبان هم خوب یارگیری می‌کنند. امیدوارم استقلال این فصل مهم را از دست ندهد. از دید من استقلال در نقل و انتقالات فصل گذشته توانست قهرمان شود. با بازیکنانی که گرفت به خصوص خارجی‌هایی که عملکردشان هم واضح بود، نسبت به پرسپولیس تیم بهتری بست.

بازی الجزایر به جام جهانی بی ربط بود اما کدام تیم حاضر است با ما بازی کند؟

قربانی در مورد بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل الجزایر که مورد انتقاد بسیاری از اهالی فوتبال قرار گرفت و کارشناسان آن را دور از سه بازی انگلیسی در جام جهانی دانستند، گفت: بازی تدارکاتی برای این است که ضعف‌ها را بشناسید. این را قبول دارم که بازی با الجزایر ربطی به سه بازی با انگلیس، آمریکا و ولز ندارد ولی کدام تیم در دنیا حاضر است با تیم ما بازی کند؟ هیچ تیمی حاضر نیست با ما بازی کند چون شرایط حاکم بر دنیا و سیاستی که وجود دارد، روی فوتبال تاثیر گذاشته است. چرا کانادا یا تیم‌های دیگر بازی خودش با ما را لغو کردند؟

وی افزود: بحث دیگر اینکه وقتی می‌خواهید با تیم‌های درجه یک بازی کنید باید پول خرج کنید. آن‌ها عاشق چشم و ابروی ما نیستند. می‌گویند انقدر دلار یا یورو بدهید بیایید بازی کنید. فدراسیون ما هم می‌دانیم که از نظر مالی در تنگنا قرار دارد. به دلیل تحریم‌ها و بلوکه شدن پول‌هایش که بازهم به شرایط سیاسی دنیا بر می‌گردد. همه دنیا می‌گویند فوتبال از سیاست جداست اما متاسفانه اصلا اینطور نیست. سیاست در فوتبال کاملا تنیده شده و باعث می‌شود هیچ تیم درجه یکی در دنیا حاضر به بازی با ایران نشود.

اسکوچیچ و فدراسیون گناهی ندارند

مدافع اسبق تیم ملی تصریح کرد: مربی چه گناهی دارد وقتی تیمی حاضر به بازی نمی‌شود؟ طبیعتا او هم آنالیز می‌کند که با چه تیم‌هایی می‌توانیم سبک حریفان جام جهانی را شبیه سازی کنیم ولی آیا شرایطی فراهم است که به عنوان مثال با ایرلند جنوبی یا اسکاتلند بازی کنیم؟ آیا فدراسیون می‌تواند این بازی‌ها را فراهم کند؟ فدراسیون هم گناهی ندارد و در این بین دچار مشکل شده است. حالا ما انتظار داریم با غیرت ایرانی به مرحله بعد برویم ولی این حرف‌ها برای صدسال پیش است. باید کار و تلاش کنیم. خدا به همه آفریده‌هایش به یک اندازه توانایی و قدرت داده، هرکه تلاش بیشتری کند نتیجه می‌گیرد.

وی افزود: نباید فقط روی غیرت ایرانی و دعای خیر مردم حساب کنیم. ما هیچکاری نمی‌کنیم می‌گوییم دعای خیر مردم بدرقه راهتان! می‌رویم، سه بازی می‌بازیم و به خانه بر می‌گردیم! تا چهارسال بعد دودوتاچهارتا می‌کنیم، میزگرد می‌گذاریم که چرا فلان شد و تقصیر که بود؟

قربانی گفت: تقصیر همین است که هیچ تلاشی نمی‌کنید. تلاش یعنی تدارک قوی و بازی تدارکاتی خوب، تیم ملی ۱۰ بازی تدارکاتی با تیم‌های تاپ دنیا انجام بدهد مطمئن باشید با این نسل طلایی حرف‌های زیادی برای گفتن در جام جهانی دارد ولی اینکه بگردیم ببینیم کدام تیم بیکار است و با آن بازی کنیم هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. این فقط ادا در آوردن است که بگوییم کاری انجام دادیم.

سبک کی‌روش برای جام جهانی بهتر نتیجه می‌دهد

کارشناس فوتبال در مورد انتقادات فنی که از تیم ملی می‌شود، عنوان کرد: اگر اسکوچیچ می‌خواهد در جام جهانی با ایران تیجه بگیرد نیاز به تغییر سبک دارد. روشی که تیم ملی مقابل کره جنوبی، لبنان، امارات و تیم‌های دیگر بازی کرد را به هیچ عنوان نمی‌توان مقابل انگلیس و آمریکا و ولز به کار گرفت. سیستم اسکوچیچ یک سیستم هجومی است برخلاف کی‌روش که دفاعی بازی می‌کرد. یعنی سبکشان با هم فرق می‌کرد. سبک کی‌روش در جام جهانی بهتر نتیجه می‌دهد تا اسکوچیچ ولی در آسیا سبک اسکوچیچ برای بازیکنان ما بهتر است. شما در جام جهانی با تیم‌هایی بازی می‌کنید که بازیکنان تاپ‌لول و مربیان خوب دارند. چنان پرس می‌کنند که فرصت بازیسازی از عقب را پیدا نمی‌کنید.

وی تصریح کرد: اسکوچیچ باید در تفکرات فنی خودش بازنگری کند. تغییر سبک داشته باشد و بر اساس این تغییر سبک، نفراتش را انتخاب کند. شاید خیلی از بازیکنان فعلی با سبک کار در جام جهانی هماهنگ نباشند. این مسائل در بازی تدارکاتی مشخص می‌شوند. حالا شما تیم ملی را به او بدهید و بروند ۷ ماه تمرین کنند. هیچ اتفاقی نمی‌افتد. یک بازی با ۲ ماه تمرین برابری می‌کند.

حضور نورافکن در مرکز دفاع یعنی همه از من انتقاد کنند

قربانی در مورد اینکه تیم ملی مقابل الجزایر از شکل و سیاق گذشته خودش هم فاصله داشت و دچار سردرگمی بود، گفت: اینجا یک ایراد هم به اسکوچیچ وارد است. شما وقتی روی نیمکت دفاع وسط داری و مدافع چپ را در مرکز دفاع می‌گذارید طبیعتا به همه ایران می‌گویید بیایید از من انتقاد کنید! امید نورافکن بازیکن بسیار خوبی است ولی در پست دفاع چپ، در پست دفاع وسط طبیعی است که عملکردش دچار افت می‌شود. در لیگ هافبک دفاعی هم بازی کرده اما پست اصلی‌اش دفاع چپ است. وقتی در این پست قرار گرفت، دیدید گل ایران روی نفوذ عالی نورافکن زده شد.

کارشناس فوتبال گفت: بنابراین اسکوچیچ باید تصمیمات بهتری بگیرد و افرادی که کنارش هستند به او کمک کنند. برخی بازیکنان برای پست‌های خاصی هستند. در کل اتفاق خوبی نبود. اسکوچیچ باید الان ترکیبش را بشناسد. اینکه بازیکنان خوب لیگ را دعوت کرده، دستش درد نکند. همه را در تمرین و بازی تدارکاتی دیده، الان باید ۲۵-۲۴ نفرش را برای جام جهانی انتخاب و روی همان‌ها کار کند تا این نفرات با هم هماهنگ شوند تا ان‌شاالله در جام جهانی بتوانند بازی‌های خوبی ارائه بدهند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=24195

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.