فریبا: خط خوردن بازیکنان استقلال از تیم ملی جوانمردانه نبود | آوای استقلال
2
ساپینتو تیم قلعه‌نویی را نمی‌شناسد

فریبا: خط خوردن بازیکنان استقلال از تیم ملی جوانمردانه نبود

  • کد خبر : 27459
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
فریبا: خط خوردن بازیکنان استقلال از تیم ملی جوانمردانه نبود
پیشکسوت استقلال گفت: اگر از خط خوردن بازیکنان استقلال از فهرست تیم ملی انتقاد می‌کنتم نظر شخصی‌ام است، من بر این باور هستم کنار گذاشتن بازیکنان آبی‌پوش جوانمردانه نبود و آنها می‌توانستند به کی‌روش کمک کنند.

به گزارش آوای استقلال، «بهتاش فریبا» یکی از بازیکنانی است که سال‌ها پیش از این و در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بود، او که سابقه حضور در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان را در کارنامه‌اش دارد از جدایی اسکوچیچ انتقاد می‌کند! البته این انتقاد بدان معنا نیست که چرا این مربی کروات در قطر روی نیمکت تیم ملی نمی‌نشیند بلکه بر این باور است رفتاری که با مربی‌ای که ایران را به جام جهانی برد درست نبود!
بهتاش فریبا در گفتگوی اختصاصی با آوای استقلال حرف‌های جالبی را بر زبان آورد، حرف‌هایی که در قالب پرسش و پاسخ از حضور تان خواهد گذشت.
اول از استقلال شروع کنیم، تیمی که در اخرین بازی خود توانست با سه گل نساجی مازندران را شکست بدهد.
استقلال شرایط خوبی را در این مسابقه تجربه کرد، این تیم در با نساجی مازندران به تمامی حرف و حدیث‌ها پایان داد و نمایش عالی و بدون نقصی را در ورزشگاه آزادی به اجرا گذاشت، این بازی کلاس دیگری را در این فصل از استقلال به نمایش گذاشت.
نساجی در همان دقایق اول بازی از هم پاشید، این را قبول دارید.
نساجی تیم ضعیف یا دست و پا بسته‌ای نبود، آنها تاکتیکی و با برنامه هستند اما یک اتفاق باعث برد استقلال نشد بلکه دلایل فنی زیادی داشت.
مثلا چه دلایلی؟
بازیکنان استقلال به خوبی از پرس عالی خارج شدند،نفراتی از سوی ریکاردو ساپینتو در ترکیب استقلال قرار گرفته بودند که به راحتی می‌توانستند نفرات روبروی خود را دریبل کنند، دوندگی بازیکنان عالی بود و استقلال به راحتی ایجاد موقعیت می‌کردند.
ساپینتو تحت فشار قرار داشت و با این برد از زیر فشارها تا حدود زیادی خارج شد.
او از همان روز اول که کارش را در استقلال شروع کرد من گفتم نیاز به زمان دارد تا به شناخت برسد و این شناخت هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می‌شود، او در همین بازی آخر ترکیب خوبی را به زمین فرستاد، تعویض‌های خوبی انجام داد، او بر اساس نیاز تیم چینش را انجام می‌دهد، در همین بازی با نساجی مازندران آرش رضاوند را نگاه کنید، همه کار انجام داد، شوتزنی، حمل توپ، توپ گیری و پاس خوب همه و همه از سوی این بازیکن اجرا شد.
این استقلال توانایی تکرار قهرمانی را دارد.
لیگ امسال پیچیده و سخت است، چند تیم تا اینجای کار مدعی نشان داده‌اند، به طور حتم در ادامه لیگ جذابیت‌های زیادی شاهد خواهیم بود، استقلال تیمی است که می‌تواند با نفراتی که در اختیار دارد در این فصل باز هم جام قهرمانی را به دست آورد. استقلال ابزار لازم را برای تکرار قهرمانی در اختیار دارد.
استقلال بازی سختی را با گل‌گهر سیرجان پیش رو خواهد داشت.
گل‌گهر تا اینجای مسابقات لیگ با امیر قلعه‌نویی مثل یک مدعی جدی ظاهر شده است و عملکرد مطلوبی را به اجرا گذاشته است، این تیم نسبت به استقلال شناخت کامل دارد اما ساپینتو این شناخت را از حریف آینده‌ ندارد و وظیفه آنالیزورهاست که در این فاصله زمانی تا بازی نقاط ضعف و قدرت حریف را مو رد تحلیل فنی کامل قرار دهند.
درباره استقلالی‌های تیم ملی چه نظری داری.
من نظر شخصی‌ام را می‌گویم، ایرادی ندارد؟
نه، بفرمایید.
نظر شخصی من این است که بازیکنان استقلال ناجوانمردانه از تیم ملی خط خوردند.
ناجوانمردانه؟
گفتم که این نظر شخص من است، روش و تاکتیک کی روش را همه می‌شناسیم، تیم او دفاعی بازی می‌کند و در جلو احتیاج به بازیکنانی دارد که سرعتی و تکنیکی باشند، محبی و مهدی قایدی چنین خصوصیاتی را دارند،اینها می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند اما…
اما چی؟
اینکه کارلوس کی‌روش به بازیکنان لزیونر اهمیت زیادی می‌دهد، شما مطمئن باشید تیمی که او در جام جهانی به زمین می‌فرستد ۹۵ درصد از بازیکنانی تشکیل خواهد شد که در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند و شاید یک یا دو بازیکن از لیگ ایران فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را پیدا کنند.
مثل اینکه زیاد از کی‌روش دلخوشی ندارید.
اینطور نیست، اتفاقا بر این باور هستم او یک مربی بزرگ است، در زمان اسکوچیچ دو دستگی در تیم ملی ایجاد شد و همین سرمربی کروات را از تیم ملی جدا کرد، او توانایی جمع کردن حاشیه‌ها را نداشت، کی‌روش از لحاظ تجربه عالی است و چهارمین تجربه جام جهانی‌اش را پشت سر می‌گذارد ضمن اینکه شاه کلید ماجرا در دستان اوست.
چی؟
او تبحر خاصی در یکدست کردن تیم دارد و این را در گذشته نشان داده است، او ثابت کرده هر بازیکنی که نتواند خود را با شرایط وفق دهد باید کنار گذاشته شود، من مخالف حضور او در تیم ملی نیستم فقط با رفتن اسکوچیچ مخالف هستم.
چه اتفتاق باید می‌افتاد.
اسکوچیچ در شرایطی هدایت تیم ایران را بر عهده گرفت که هیچ مربی جرات قبول کردن آن را نداشت، او بهترین نتایج را گرفت و ما را راحت به جام جهانی برد،یک باخت و یک مساوی در کارنامه وی ثبت شد، باختی که نفرات اصلی او در زمنی حضور نداشتند و جوانمردانه بود که برای وی مراسم با شکوهی تدارک می‌دیدند،اینکه برای او در مجمع دست بزنند درست نبود ضمن اینکه بدترین اهانت را به اسکوچیچ کردند.
چه اهانتی؟
اینکه به وی پیشنهاد هدایت تیم امید اران را دادند، این اهانت بزرگی به وی بود، ما همیشه ثابت کردیم که خوش استقبال و بد بدرقه هستیم، اینکه مراسم گرفته و هدیه‌ای به او بدهند کار بزرگی بود؟
این جدایی قابل پیش بینی بود، به نظر شما او استعفا می‌داد بهتر نبود؟
هیچ مربی‌ای در این شرایط استعفا نمی‌داد و اگر او اینکار را انجام می‌داد ما می‌گفتیم ترسو بود! اسکوچیچ این امید را داشت میرشاد ماجدی در انتخابات رای بیاورد و اگر این اتفاق رخ می‌داد او در جام جهانی روی نیمکت می‌نشست، حرف من این است او را صدا می‌زدیم می‌گفتیم فوتبال ایران به این نتیجه رسیده است در جام جهانی به یک مربی با تجربه نیاز دارد و بعد به بهترین شکل ممکن از وی تقدیر می‌کردیم، همین…

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=27459

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.