فرشید اسماعیلی؛متولد فروردین ۱۴۰۰ | آوای استقلال
1

فرشید اسماعیلی؛متولد فروردین ۱۴۰۰

  • کد خبر : 1467
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
فرشید اسماعیلی؛متولد فروردین ۱۴۰۰
تغییر متعدد سیستم بازی ادامه‌دار بود و آن‌ها توانستند دو بار دیگر به گل برسند تا با برتری قاطع و صدرنشینی به مصاف حریف متمول و پرقدرت قطری خود یعنی الدحیل بروند.

بامداد امروز (یکشنبه) به وقت ایران، آبی‌پوشان پایتخت با هدایت فرهاد مجیدی در مصاف با حریف عراقی خود، خیلی زود توانستند به موفق برسند و بازی خود را به حریف دیکته کنند، اولین ثمره این اتفاق حرکت خشن هافبک راست الشرطه روی فرشید اسماعیلی بود که در دقیقه ۱۱ اتفاق افتاد و باعث شد تا این تیم ۱۰ نفره شود.

۱۰ نفره شدن فرصت را برای بازی مالکانه و خلق موقعیت بیشتر شاگردان مجیدی ایجاد کرد و آن‌ها در دقایق پایانی نیمه اول گل برتری را با ضربه پای مخالف محمد نادری به ثمر رساندند؛ با شروع نیمه دوم، حملات استقلال با چند تغییر فرهاد مجیدی در ترکیب و البته تغییر متعدد سیستم بازی ادامه‌دار بود و آن‌ها توانستند دو بار دیگر به گل برسند تا با برتری قاطع و صدرنشینی به مصاف حریف متمول و پرقدرت قطری خود یعنی الدحیل بروند.

در ادامه ۱۰ نکته مهم از مصاف بامداد امروز استقلال و الشرطه در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا و پیروزی شاگردان فرهاد مجیدی را با هم مرور می‌کنیم:

۱٫ مجیدی همچنان بدون شکست

تقابل با الشرطه پنجمین تجربه هدایت فرهاد مجیدی در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت استقلال بود؛ او در لیگ برتر توانست یک پیروزی و یک تساوی مقابل فولاد و پیکان به دست آورد، در جام حذفی پیکان را شکست دهد و در لیگ قهرمانان آسیا هم فعلا با دو پیروزی پیشتاز است تا در پنج مسابقه بدون‌شکست از مصاف با رقبا خارج شود. ادامه این روند مقابل الدحیل می‌تواند ارزش کار مجیدی را دوچندان کند.

 

 

۲٫ طلسم‌شکنی به سبک شیخ دیاباته

مهاجم مالیایی استقلال پس از آن‌که در مصاف با تراکتور بریس کرد، در گلزنی در جریان بازی ناکام مانده بود و این طلسم شب گذشته با حرکت انفرادی تماشایی مهاجم بلندقامت استقلال شکست تا دیاباته دوباره در جریان بازی بعد از ۹۰ روز گلزنی کند؛ او روی پاس فرشید اسماعیلی و بدن گذاشت تا مدافع عراقی را از جریان بازی خارج کند و سپس با ضربه‌ای دقیق توپ را به گوشه دروازه الشرطه فرستاد.

 

 

۳٫ هشت گل محصول چهار بازیکن

ادامه روند گلزنی ستارگان استقلال باعث شد تا آن‌ها به بیشترین تعداد گل در میان تیم‌های ایرانی تا پایان هفته دوم در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شوند؛ پنج گل مقابل الاهلی و سه گل مقابل الشرطه و فوتبال تهاجمی مجیدی. ۸ گلی که به نام چهار بازیکن در تاریخچه مسابقات یادداشت شده و حالا استقلال چهار مدعی عنوان آقای گلی دارد. از محمد نادری که بازهم برای تیمش درخشید تا دومین گل خود در دومین تجربه آسیایی با استقلال را رقم بزند تا فرشید اسماعیلی که به روزهای اوج بازگشته و زوج دیاباته-قایدی که نمایش فوق‌العاده‌ای در دو بازی آسیایی داشته‌اند.

 

 

۴٫ فرشید؛ من آو د مچ واقعی 

فرشید اسماعیلی که در بازی نخست مقابل الاهلی توانست با گلسازی برای قایدی، هفتمین پاس گل آسیایی‌اش را به ثمر رساند و به رکورد مجتبی جباری رسید، شب گذشته از رکورد جباری عبور کرد و حالا با هشت پاس گل دومین پاسور برتر استقلال در آسیاست؛ اسماعیلی که با حضور مجیدی روی نیمکت عملکرد متفاوت از خود نشان داده و با دو گل و دو پاس گل فعلا موثرترین بازیکن آبی‌ها در آسیاست، سه پاس گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد خسرو حیدری در جدول برترین پاسورهای تاریخ استقلال در آسیا برسد. رکوردشکنی که با توجه به آمادگی اسماعیلی دور از دسترس نیست.او با نقش آفرینی روی ده نفره شدن حریف نقش بسیار مهمی در این برد پرگل داشت.

 

 

۵٫ رشید و حالا اولین کلین‌شیت برای آبی‌ها در آسیا

هر چند حضور حسین حسینی در کنفرانس خبری پیش از بازی احتمالات درباره حضور در مقابل الشرطه را ایجاد کرده بود، اما مجیدی به ترکیب دروازه خود برای مصاف با حریف عراقی دست نزد و بازهم به مظاهری اعتماد کرد که در مقابل الاهلی چند سیو نجات‌بخش داشت و حالا سنگربان مورد علاقه فرهاد مجیدی باید برای رسیدن به اولین کلین‌شیت خود تلاش می‌کرد؛ اتفاقی که در پس یک شب آرام برای مظاهری رخ داد و او با یک سیو توانست این دستاورد مهم را برای اولین‌بار با پیراهن استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد.

 

 

۶٫ تیکی‌تاکای آبی‌ها و رکورد جدید

براساس آمار سایت یازده، بازیکنان استقلال با ۷۳۱ پاس و ثبت دقت پاس ۸۹ درصدی توانستند کاملا فوتبال خود را به حریف دیکته کنند و به نوعی در دقایق پایانی یک دوئل تمرینی برای مصاف با الدحیل داشته باشند؛ تا جایی که حتی دیاباته به میانه‌های زمین آمد و با روپایی‌های خود مقابل دیدگان بازیکنان الشرطه، به نوعی برای آن‌ها کری‌خوانی داشت. تعداد پاس شاگردان مجیدی بیشترین میزان پاس یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل بوده و هر سه گل این تیم نیز روی کار تیمی به دست آمد که محصول پاسکاری متوالی آبی‌پوشان بود تا این آمار مهم هم در شب پیروزی شاگردان فرهاد مجیدی مقابل حریف عراقی به ثبت برسد.

 

 

۷٫ ستاره‌ای به نام آرش رضاوند

هافبک خلاق و بازیساز استقلال که در حضور ۴۵ دقیقه‌اش مقابل الاهلی به خوبی ریتم بازی آبی‌ها را تغییر داد و توانست موتور محرک تیم مجیدی باشد، در جدال دیشب مقابل الشرطه هم عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد و با گلسازی و البته بدشانسی در به ثمر رساندن اولین گل آسیایی‌اش، شب خوبی را مقابل حریف عراقی گذراند. رضاوند که در طول فصل دچار افت شده بود، حالا بهترین نمایش‌های خود را در آسیا برای استقلال به نمایش گذاشته و مهیای تقابل با همبازی سابق خود در الدحیل است.

 

 

۸٫ از ریگی تا قایدی، شب کاپیتانی

تعویض دوم استقلال در شرایطی رقم خورد که تابلوی تعویض نشان از تغییر در جناح راست استقلال و خروج کاپیتان اول آبی‌ها می‌داد؛ وریا جای خود را به موسوی داد تا حدوداً ۳۰ دقیقه‌ای را برای مصاف با الدحیل استراحت کند و موسوی نفوذ روی دروازه الشرطه انجام دهد و با خاقانی زوج‌سازی کند، خروج همزمان اسماعیلی با وریا غفوری باعث شد تا برای اولین‌بار نوبت کاپیتانی در غیاب حسین حسینی، به کاپیتان چهارم آبی‌ها یعنی مهدی قایدی برسد. هر چند این فرصت برای قایدی هم کوتاه بود و او جای خود را به رمضانی داد تا کاپیتانی استقلال به مسعود ریگی برسد و در یک شب سه بازیکن فرصت کاپیتانی در جمع شاگردان مجیدی را به دست آورند.

 

 

۹٫ محمد نادری پیراهن ملی را می‌خواهد

وینگ‌بک چپ آبی‌ها نشان داد که زیرنظر فرهاد مجیدی توانسته حسابی فوتبال خود را تغییر دهد و به شکوفایی در استقلال برسد، یاغی شماره ۲ که حالا به چهره‌ای محبوب میان هواداران آبی بدل شده است چرا که توانست شب گذشته با پای غیرتخصصی خود و روی یک کار تیمی زیبا دروازه الشرطه را برای اولین‌بار باز کند؛ گلزنی که او مقابل الاهلی هم انجام داده بود و در مجموع به سومین گل خود با پیراهن استقلال برسد. جالب آن‌که در تجربه همکاری مجیدی و نادری، یاغی استقلال توانسته در چهار مسابقه تاثیر مستقیمی در گلزنی تیمش داشته باشد و در تنها مصافی که او در ترکیب تیمش نبود، تیم مجیدی مقابل پیکان به توفیق گلزنی دست نیافت تا این‌چنین تاثیر محمد نادری در ترکیب استقلال نمایان باشد.

 

 

۱۰٫ سر به سر قایدی نگذار 

ستاره تکنیکی آبی‌پوشان در دقایق اولیه بازی با تکل خشن دفاع وسط الشرطه سرنگون شد اما در حالی‌که نیروی شدیدی را تحمل کرده بود، بدون آن‌که خم به ابرو بیاورد با تکاندن تکه‌های چمن از روی سر و صورت خود به بازی ادامه داد و بلافاصله با یک پاس استثنایی  زهر خود را به حریف عراقی ریخت.
یادتان باشد مهدی قایدی را عصبانی نکنید اگرچه به او نمی‌آید که چنین بازیکن انتقام‌جویی باشد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=1467

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.