فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باشگاه‌ها را به جان هم انداخته اند | آوای استقلال
0
مروری بر حواشی یک قانون مُضحک

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باشگاه‌ها را به جان هم انداخته اند

  • کد خبر : 34169
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باشگاه‌ها را به جان هم انداخته اند
در سال‌های اخیر برخی قوانین و مقرراتی که در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مصوب و اجرایی شده به حدی بدون مطالعه و صرفا سلیقه ای بوده که عمر کوتاهی داشته و پس از مدتی توسط همان مرجع قانون گذار مُلغی شده است.

به گزارش آوای استقلال، به عنوان مثال مدتی مصوب کردند که ورود دروازه بان خارجی به لیگ ایران ممنوع است و مدتی هم کلا ورود خارجی ها را ممنوع کردند یا اینکه برای جذب خارجی ها بندها و تبصره هایی گذاشته اند که قطعا در فصول بعد دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.
سازمان لیگ در ابتدای فصل جاری نیز قانون سقف قرارداد را مصوب کرد و بر اساس آن باشگاهها ملزم شده اند که سقف قرارداد مورد نظر سازمان لیگ را رعایت کنند و در صورت تخطی از مقررات مشمول جرایمی از جمله کسر امتیاز خواهند شد.
هر چند این مقررات در فضای رقابتی و در لیگی که انتظار می‌رود تیم‌هایش با تیم‌های ممتاز آسیا رقابت کنند بسیار دست و پا گیر و مُضحک به نظر می‌رسد اما نقطه تاریک این قانون تقابل باشگاهها خارج از میدان فوتبال در برابر یکدیگر است و این تقابل مدل جدیدی از جنگ روانی و رسانه ای را در فضای فوتبال ایران ایجاد کرده که باشگاهها از آن به عنوان یک اهرم فشار علیه یکدیگر استفاده می‌کنند و هر کدام در تلاش هستند تا مرجع قانون گذار را تحت فشار قرار داده و مجاب کنند که از باشگاههای رقیب خود به علت عدم رعایت سقف قرارداد امتیازاتی کسر شود!
این تقابل اسفبار شرایطی را بوجود آورده که حاصل آن بیانیه نوسی های پی در پی و طرح اتهامات باشگاهها علیه یکدیگر است و در واقع عامل و منشاء اصلی این جنگ نامتعارف بین باشگاهها فقط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که با تصویب مقررات مسئله دار و شائبه برانگیزی که کاملا قابلیت دور زدن قانون در آن موج می‌زند باشگاهها را به جان هم انداخته و برخی تیم‌های بزرگ حتی فراموش کرده اند که برای جبران امتیازات عقب افتاده و ماندن در کورس قهرمانی باید در میدان بجنگند و امتیاز کسب کنند نه اینکه در راهروهای سازمان لیگ و کمیته انضباطی به دنبال کسر امتیاز از رقبا و ماندن در کورس قهرمانی باشند!
این در حالی است که در همسایگی کشور ما در کشورهایی چون عربستان و امارات و قطر مبالغ هنگفتی برای پیشرفت فوتبال و جذابیت بیشتر آن هزینه می‌شود. به خصوص در لیگ عربستان که با هزینه سرسام آور و جذب ستاره های سرشناس فوتبال دنیا به یک قطب مهم در فوتبال آسیا تبدیل شده و بازی های باشگاهی لیگ سعودی هر هفته صدها میلیون بیننده در تمام دنیا دارد و ما همچنان اندرخم یک کوچه ایم که کدام باشگاهمان از قوانین سقف قرارداد تخطی کرده تا با جرایم سختگیرانه نقره داغش کنیم!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=34169

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها