عملیات انتحاری راه حل آنی مجیدی علیه سرخ ها | آوای استقلال
1
زمانی برای جبران نتایج از دست رفته فصل بیستم

عملیات انتحاری راه حل آنی مجیدی علیه سرخ ها

  • کد خبر : 4137
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۲۸
عملیات انتحاری راه حل آنی مجیدی علیه سرخ ها
فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد در بازی جمعه، مربی پیروز باشد ابتدا باید از ایده‌های عجیب و غریب صرفنظر کند و اشتباهات دیدار قبلی را تصحیح کند.
جدول رده‌بندی لیگ با هیچ‌کس تعارف ندارد! هیچ شانس مجددی هم وجود ندارد. دربی روز جمعه، آخرین فرصت استقلال برای نزدیک شدن به صدر جدول و باقی ماندن در کورس قهرمانی است. مجیدی اگر می‌خواهد با استقلال در کورس باشد باید امتیاز بازی با پرسپولیس را جدی بگیرد. فقط پیروزی است که شانس دوباره به او و تیمش می‌دهد. فرهاد باید این بازی را بیش از همه بازی‌ها جدی بگیرد.
در دور برگشت فصل گذشته، وقتی استقلال با گل دقایق پایانی بشار رسن برد را با مساوی تعویض کرد، کمتر کسی به فرهاد مجیدی خرده گرفت. او در آن مقطع به تازگی هدایت تیمی بحران‌زده را به عهده گرفته بود و برای اولین بار بود که مربیگری در دربی تهران را تجربه می‌کرد اما امسال شرایط به کلی متفاوت است. فرهاد اگرچه امسال هم از ابتدا با استقلال همراه نبوده اما دیگر نمی‌توان برای او عبارت «مربی تازه‌وارد» را به کار برد.
مجیدی به اندازه کافی این مجموعه و نفرات فعلی را در اختیار داشته و حتی در صورت کسب نتیجه مساوی هم احتمالاً با نقدهای تند و تیزی مواجه خواهد شد. چرا که متوقف شدن در این نبرد سرنوشت‌ساز، پرسپولیس را در جدول در موقعیت به مراتب بهتری قرار می‌دهد و عملاً همین بخت اندک قهرمانی استقلال در لیگ بیستم را به صفر نزدیک می‌کند.
فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد در بازی جمعه، مربی پیروز باشد ابتدا باید از ایده‌های عجیب و غریب صرفنظر کند و اشتباهات دیدار قبلی را تصحیح کند. شاید لزومی نداشت تیمی که مدت‌هاست به بازی با ۴ مدافع عادت کرده و تمریناتش را نیز بر این اساس پایه‌ریزی کرده، در برابر ذوب‌آهن با ۳ مدافع به زمین بیاید تا برای اولین بار بعد از بازگشتش، به ابتدای فصل گذشته برگردد و آرایش پایه ۲-۵-۳ را آزمایش کند.
البته که غیبت مهره‌های کلیدی مثل وریا غفوری و فرشید اسماعیلی در این تغییر و تحولات، تأثیرگذار بود اما فارغ از نتیجه‌ای که به دست آمد، استقلال در نیمه اول تیمی سردرگم و کم اثر در حمله بود که به زحمت می‌توانست دروازه شهاب گردان را تهدید کند.
در این نیمه، از سبحان خاقانی جوان که مشخص نبود با چه منطقی به ترکیب اصلی راه یافته تا آرش رضاوند و میلیچ باتجربه، همگی در میانه میدان سرگردان بودند و به شکل آشکاری می‌شد فهمید که خودشان هم به درستی نمی‌دانند چه وظیفه‌ای به عهده‌شان گذاشته شده. در واقع ۵۰ دقیقه طول کشید تا فرهاد مجیدی اشتباه خود در چیدمان تیم را اصلاح کند و البته بدشانس هم بود که درست در لحظاتی که به گل زدن نزدیک می‌شد، با اشتباه باورنکردنی عارف غلامی دومین گل را دریافت کرد تا بازی را به طور کامل از دست بدهد.
در بازی جمعه، نیازی به شعبده بازی و آرایش‌های عجیب و غریب نیست. فرصتی هم برای آزمون و خطا نیست. فرهاد مجیدی باید رودربایستی با خودش را کنار بگذارد و به همان روش و تفکری برگردد که مؤثرترین نتایج را با آن گرفته.
همه می‌دانیم که فاکتور «خستگی» و البته بدنسازی نامناسب در پیش فصل، به کیفیت فنی استقلال لطمه زده اما در این بازی خاص، از منظر هواداران، هیچ‌کدام از این عذر و بهانه‌ها پذیرفته نیست.
شکست مقابل ذوب‌آهن، تبعات منفی زیادی داشت اما استقلال و فرهاد مجیدی، هر دو باید این بازی را پشت سر بگذارند. برد در دربی، بار دیگر آبی‌ها را به کورس قهرمانی باز می‌گرداند و این تنها چیزی است که هواداران از بازی روز جمعه می‌خواهند. هیچ‌کس دوست ندارد در فاصله ۹ بازی تا پایان فصل، امیدش ناامید شود!
آیا مجیدی به آنچه مد نظر هواداران استقلال است، می‌رسد؟ آیا او استقلال را بعد از باخت به ذوب‌آهن دوباره احیا خواهد کرد؟ سؤال‌های پاسخ داده نشده بسیاری وجود دارد که نتیجه دربی پاسخی روشن خواهد بود به این سؤالات. تا آن روز فرصت زیادی باقی نمانده است. جمعه شب همه چیز روشن خواهد شد.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4137

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.