عسگری: بعید است لیگ برتر آینده با VAR شروع شود | آوای استقلال
0

عسگری: بعید است لیگ برتر آینده با VAR شروع شود

  • کد خبر : 40283
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
عسگری: بعید است لیگ برتر آینده با VAR شروع شود
رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: آمورش داوران زمان بر است و با توجه به صحبت های خود مسئولان فدراسیون بعید می دانم لیگ برتر آینده با VAR شروع شود.

به گزارش آوای استقلال، حسین عسگری در مورد برگزاری بیست و سومین دوره لیگ برتر با کمک داور ویدئویی اظهار داشت: اگرچه فدراسیون فوتبال اعلام کرده لیگ برتر آینده با کمک داور ویدئویی است و حتی وزیر محترم ورزش نیز به ماجرا ورود کرده و از این مساله حمایت کرده است اما وقتی صحبت های برخی مدیران و مسئولان فدراسیون فوتبال را می خوانید، تصور دیگری پیدا می کنید.
وی افزود: جناب ممبینی دبیرکل محترم فدراسیون و آقای مرادی که اکنون مسئولیت داوران را برعهده دارد در مصاحبه هایشان به صورت قاطع از برگزاری لیگ آینده با VAR صحبت نمی کنند. از سویی دیگر بحث آموزش داوران و کمک داوران پروسه ای زمان بر محسوب می شود. سه ماه زمان نیاز است که بتوانیم داوران و کمک داوران خود را آموزش بدهیم و آنها بتوانند لایسنس( مدرک) VAR را بگیرند و در لیگ برتر قضاوت کنند.
رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کرد: برای ۸ مسابقه در لیگ برتر هفته ای حدود ۵۰ داور و کمک داور لازم داریم. به جز داوران و کمک داوران بین المللی سایر داوران ما نیاز به آموزش این سیستم دارند. بین هر کلاس فیفا فکر می کنم باید یکماه فاصله زمانی باشد یعنی حداقل سه ماه نیاز داریم تا نیروی انسانی لازم برای استفاده از VAR را داشته باشیم از سویی دیگر طبق روال لیگ برتر ما حدود دو ماه دیگر باید آغاز شود! حتی آقای مرادی مسئول دپارتمان داوری هم در مصاحبه اش به مساله آموزش داوران اشاره کرده بود.
عسگری تصریح کرد: فیفا می آید تعداد مسابقات و داوران مورد نیاز آموزش دیده را بررسی می کند و سپس اعلام می کند که مجاز به استفاده از VAR در مسابقات خود هستید. نمی تواینم که برای برخی مسابقات کمک داور ویدئویی داشته باشیم و برای برخی دیگر نداشته باشیم. تیم ها معترض می شوند از سویی دیگر یک داور در یک هفته مسابقاتی که نمی تواند در دو مسابقه قضاوت کند! این مشکلات و موانعی است که من سر راه اجرای مسابقات لیگ برتر با VAR می بینیم.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=40283

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.