عارف غلامی، مدافعی با اشتباه‌های مرگبار | آوای استقلال
1
سرگیجه مجیدی برای انتخاب مدافعان دربی

عارف غلامی، مدافعی با اشتباه‌های مرگبار

  • کد خبر : 4038
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
عارف غلامی، مدافعی با اشتباه‌های مرگبار
غلامی درست در زمانی که استقلال برای به ثمر رساندن گل تساوی در تکاپو بود، با اشتباهی بزرگ کمر تیمش را شکست تا گل دوم ذوب‌آهن رقم خورده و استقلال عملاً برای بازگشت شانسی نداشته باشد.
عارف غلامی درست در نیم‌فصل اول (درست در همین ایام) به‌واسطه اشتباه‌های تأثیرگذارش برای زمان قابل توجهی حضور در ترکیب استقلال را از دست داد. پیش از دربی قبل بود که غلامی با عملکرد ضعیف خود مقابل تیم آلومینیوم اراک بشدت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت اما سرمربی وقت (محمود فکری) فرصت دیگری به  او داد و درهای حضور در ترکیب اصلی را به رویش باز کرد تا شاید مقابل پرسپولیس جبران مافات کند. نتیجه بازی دادن به غلامی در دربی اما خلق دو اشتباه مرگبار دیگر بود و این مدافع بعد از دربی نیم‌فصل اول به نیمکت تبعید شد. غلامی در آن میدان هم روی گل اول پرسپولیس مقصر بود و هم گل دوم!
به گزارش آوای استقلال، از آن به بعد فکری همواره از سر ناچاری از غلامی در ترکیب اصلی استفاده می‌کرد تا اینکه سرانجام فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد و این مدافع دوباره در تفکرات سرمربی جدید قرار گرفت. فرهاد  تصور می‌کرد مدافع جوان می‌تواند نیازهایش در خط دفاع را تأمین کند اما نتیجه اعتماد به غلامی از سوی مجیدی نیز چیزی جز ویرانی نبود و این مدافع بعد از یکی، دو بازی قابل دفاع و نسبتاً خوب دوباره تبدیل به همان مدافع پراشتباه شد تا مشخص شود هرگز نمی‌تواند روی یک روند باثبات حرکت کند و بسیار پرنوسان است.
شکست مقابل ذوب‌آهن را بسیاری به نمایش پراشتباه این مدافع مرتبط می‌دانند که تحلیل غلطی هم نیست. غلامی درست در زمانی که استقلال برای به ثمر رساندن گل تساوی در تکاپو بود، با اشتباهی بزرگ کمر تیمش را شکست تا گل دوم ذوب‌آهن رقم خورده و استقلال عملاً برای بازگشت شانسی نداشته باشد.
حالا در آستانه دربی این سؤال مطرح است که آیا سرمربی استقلال دوباره به این مدافع اعتماد می‌کند؟ غلامی که در دربی قبل نیز روی هر دو گل حریف مقصر بود و مقابل ذوب‌آهن نیز اشتباهی عجیب داشت و در شب بازی با ذوب‌آهن اسباب شکست تیمش را فراهم کرد، به‌طور قطع نباید شانس آنچنانی برای حضور در ترکیب داشته باشد، اما باید دید در نهایت مجیدی چه تصمیمی می‌گیرد چون استقلال در بخش دفاعی مدافعان آنچنان مستحکمی هم ندارد و به‌طور کلی اغلب بازیکنان این پست در کار دفاعی پراشتباه هستند.
مرادمند، یزدانی و دانشگر نیز در همه روزهایی که با پیراهن استقلال به میدان رفته‌اند هیچگاه نتوانسته‌اند قابل اعتماد باشند اما شاید بازی دادن‌های چرخشی میان این بازیکنان تا حدی بتواند نقص‌های بزرگ استقلال در بخش دفاعی را سرپوش بگذارد.
لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=4038

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.