شوک به استقلال؛ قرارداد شیخ دیاباته ۹ تیر به پایان می رسد | آوای استقلال
2
قرارداد ماهانه برای استقلال دردسرساز می شود؟

شوک به استقلال؛ قرارداد شیخ دیاباته ۹ تیر به پایان می رسد

  • کد خبر : 6595
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
شوک به استقلال؛ قرارداد شیخ دیاباته ۹ تیر به پایان می رسد
به نظر می رسد قرارداد مهاجم اهل مالی استقلال با این باشگاه بعد از بازی با گل گهر به اتمام خواهد رسید

به گزارش آوای استقلال،شیخ دیاباته تا ۹ تیرماه با استقلال قرارداد دارد و مطابق این قرارداد به نظر می رسد بعد از این تاریخ می تواند از استقلال جدا شود.

به گزارش طرفداری، در روزهایی که هواداران استقلال پیگیر خبرهای بازگشت شیخ دیاباته به ایران هستند، یک خبر می تواند نگرانی آنها را دو چندان کند.

ماجرا از این قرار است قرارداد دیاباته با استقلال در پایان ماه ژوئن تمام می شود و بنابراین او تا نهم تیرماه با این باشگاه قرارداد دارد و از آن به بعد می تواند با هر تیمی که خواست قرارداد امضا کند. دیاباته وقتی با استقلال قرارداد امضا کرد که در ایران خبری از کرونا نبود و قاعدتا باید لیگ تا تیرماه به پایان می رسید اما حالا شرایط به کلی تغییر کرده چرا که احتمالا لیگ برتر تا پایان مردادماه ادامه دارد و مهاجم اهل مالی استقلال می تواند در میانه راه تیم را رها کند.

اما در این بین فیفا برای اینکه کرونا شرایط خاصی را به فوتبال حاکم کرده و زمان پایان فصل فوتبالی بسیاری از کشورها را تغییر داده، قوانینی وضع کرده که قرارداد یک بازیکن با پایان فصل فوتبالی به پایان برسد نه طبق توافق قبلی اما به نظر نمی رسد این موضوع در مورد شیخ دیاباته صدق کند. چیزی که این وسط مربیان استقلال را نگران کرده این است که قرارداد دیاباته با استقلال ماه به ماه بوده و او به ازای هر ماه دستمزد خود را دریافت می کند و به همین دلیل احتمالا در پایان ماه ژوئن می تواند این تیم را ترک کند چرا که در قرارداد او دستمزدی برای ماه های بعد نوشته نشده است.

در روزهایی که استقلالی ها پیگیر بازگشت دیاباته هستند، این موضوع که قرارداد دیاباته در پایان بازی با گل گهر به پایان می رسد و او حداکثر دو بازی در اختیار استقلال خواهد بود، یک شوک جدید به هواداران استقلال است.

اگرچه در قرارداد اصلی شیخ دیاباته و استقلال در بند دوم و در بخش مدت قرارداد نوشته شده قرارداد از ۱ جولای ۲۰۱۹ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به مدت دو فصل فوتبالی اعتبار دارد و استقلال می تواند طبق همین بند دیاباته را تا پایان فصل فعلی که مرداد ماه به پایان می رسد، نگه دارد اما دردسر استقلال از جایی شروع می شود که در قرارداد سال دوم دیاباته دستمزد او به شکل ماهیانه پیش بینی شده که آخرین دریافتی او ۳۵ هزار دلار برای ماه ژوئن ۲۰۲۱ است که این ماه ۹ تیر به پایان می رسد.

برخی آپشن‌های قرارداد دیاباته با استقلال را یک بار دیگر مرور کنیم:

  • قرارداد از اول جولای ۲۰۲۰ تا ۳۰ جون ۲۰۲۱
  • حقوق ماهیانه ۳۵ هزار دلار (این رقم باید در تاریخ دهم هر ماه پرداخت شود)
  • در صورتی که حقوق ماهیانه این بازیکن بیش از ۶۰ روز به تعویق بیفتد، شامل ۱۰ هزار دلار جریمه می‌شود. این موضوع جدا از حق فسخ قرارداد این بازیکن است. در صورت عدم پرداخت مطالبات، این بازیکن می‌تواند از طریق فیفا اقدام و قراردادش را فسخ کند.
  • در صورت غیبت در هر تمرین ۵ هزار دلار و در صورت غیبت غیرموجه در بازی‌ها ۲۰ هزار دلار جریمه خواهد شد.

به نظر می رسد استقلال هرچه زودتر باید با شیخ دیاباته یک توافق جدید و تفاهم تازه داشته باشد و این بازیکن را تا پایان فصل فوتبالی حفظ کند اما مشکل اینجاست که استقلال بارها بند ۶۰ روز تعویق را رد کرده و تا به حال چند مرحله شیخ دیاباته می توانسته یک طرفه قراردادش را با استقلال فسخ کند. معلوم نیست در این مدت آیا متممی بابت جبران این تعویق ها به قرارداد اضافه شده یا نه اما هر چه هست کادر فنی استقلال اطمینان ندارد از ۹ تیر به بعد می تواند روی شیخ دیاباته حساب باز کند یا نه؟

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=6595

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.