شهریاری بلای آسمانی بزرگی که بر استقلال نازل شد! | آوای استقلال
0
نقدی بر عملکرد مدیریت بی تدبیر اما پرادعا؛

شهریاری بلای آسمانی بزرگی که بر استقلال نازل شد!

  • کد خبر : 43201
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
شهریاری بلای آسمانی بزرگی که بر استقلال نازل شد!
بررسی دقیق شرایط بحرانی استقلال و ریشه یابی و موشکافی تمام حاشیه هایی که از ابتدای فصل تا کنون باعث تشدید تنش و بحران در این تیم شده نشان می‌دهد که عوامل ناکامی استقلال فقط فنی نبوده و علاوه بر جواد نکونام افراد دیگری نیز در ناکامی های اخیر نقش پررنگی دارند اما شرایط به گونه ای رقم خورد که مقصران اصلی ماجرا پشت نکونام پنهان شدند تا عملکرد سیاه خودشان از چشم منتقدان پنهان بماند و با کنار گذاشتن سرمربی تمام تقصیرها را صرفا به گردن او بیاندازند و ذهن هواداران را فقط به سمت مسائل فنی منحرف کنند!

به گزارش آوای استقلال، هر چند در یک کار تیمی مثل فوتبال کل عوامل و ارکان یک باشگاه می‌توانند در حصول موفقیت و ناکامی یک تیم سهم غیر قابل انکار داشته باشند اما آنچه در استقلال به طور ملموسی به چشم می آید نقش پررنگ مدیریت باشگاه در یک ناکامی بزرگ است. مدیریتی که از ابتدای فصل به جای حل و فصل تنش و بحران، آتش بیار معرکه بوده و با رفتار آماتورگونه خود کار را به جایی رساند که آرامش از استقلال سلب شد و کادر فنی به صورت علنی علیه مدیریت مصاحبه می‌کرد و در فضای هواداری هم شاهد اعتراضات تندی علیه کل عوامل مدیریتی و فنی استقلال بودیم و تمام این تنش ها فقط در پنج هفته ابتدایی فصل رخ داد و در نهایت نیز منجر به کنار رفتن جواد نکونام شد.
اما آنهایی که از قدیم الایام احمد شهریاری را می‌شناسند و با روحیات او آشنایی کامل دارند می‌دانند که وی به طرز عجیب و غیر مسئولانه ای در امور فنی مداخله می‌کند که نمونه بارز آن جذب خودسرانه دو بازیکن ضعیف بوسنیایی بود که همین موضوع نیز به یکی از عوامل ایجاد تنش و حاشیه بین نکونام و مدیریت باشگاه تبدیل شد و جالب اینکه شهریاری در بازگشت کاروان استقلال از دوحه در برابر خبرنگارانی که از او درباره علل ناکامی استقلال سوالاتی پرسیدند در خصوص موضوع بحث برانگیز جذب دو بازیکن بوسنیایی بدون اینکه ذره ای خجالت بکشد گفت آن دو بازیکن را خودم جذب کردم!
اما شهریاری باید پاسخگو باشد که چرا در اموری که به وی مربوط نیست دخالت می‌کند و با افتخار می‌گوید آن دو بازیکن هم مثل خیلی دیگر از بازیکنانی که در طول تاریخ گرفتم با تشخیص خودم جذب شدند!
البته شهریاری در سال‌های دور نیز سابقه چنین رفتارهایی داشته و خودش نیز تلویحا تایید کرد که در گذشته هم بازیکنان زیادی مستقیما توسط خودش جذب شده اند. منظور شهریاری به دوره ای است که در تیم صبای قم مدیریت می‌کرد و آنچه ما از رفتارهای غیر مسئولانه او شنیده ایم فراتر از جذب بازیکن است و گفته می‌شود او در مواقعی در مسائل فنی همچون ترکیب تیم هم دخالت می‌کرد و حالا در تیم بزرگ استقلال هم اگر مجال چنین ماجراجویی هایی پیدا کند شاید حتی در ترکیب و تعویض بازیکنان و سیستم بازی تیم دخالت کند!
شهریاری که از زمان واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس پایش به باشگاه باز شد حالا در مدت کوتاهی تصمیم گیرنده اصلی باشگاه در تمام امور مرتبط و غیر مرتبط مدیریتی است و در این میان فرشید سمیعی هم که به عنوان مدیرعامل فعالیت می‌کند ظاهرا فقط نقش امضا کننده اسناد و احکام را دارد و هیچ اختیاری از خودش ندارد و البته برای سمیعی که تا پیش از ورود به عرصه مدیریتی باشگاه استقلال هیچ سابقه مدیریتی نداشته حالا حاضر است هر نوع رفتار تحمیلی و تحکم از مقام مافوق خود را به جان بخرد اما صندلی مدیرعاملی استقلال را از او نگیرند!
این شرایط در حال حاضر استقلال را با وضعیتی بُغرنج مواجه کرده که خلاص شدن از آن مستلزم برکناری کل اعضای هیات مدیره از جمله شخص شهریاری و همچنین سمیعی است و این وظیفه هلدینگ خلیج فارس است که هر چه زودتر این افراد را که حتی به وظایف و اختیارات مدیریتی خود نیز آشنا نیستند از کار برکنار کنند و مدیرانی جانشین آنها شوند که تجربه کار مدیریتی در سطح حرفه ای را داشته باشند و شاهد چنین رفتارهای آمارتورگونه ای در باشگاه بزرگ استقلال نباشیم.
احمد شهریاری هم باید بداند که اینجا صبای قم نیست که هر تصمیمی دلش خواست اتخاذ کند و در اموری که به خودش مربوط نیست دخالت کند.
هر چند اکنون هلدینگ خلیج فارس به صورت قانونی مالک باشگاه استقلال است اما مالک اصلی این باشگاه بزرگ و پرافتخار مردم هستند و هواداران استقلال چنین رفتارهای غیر مسئولانه ای را تحمل نمی‌کنند.
لذا منتظر اقدام فوری مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس و در راس آنها شخص دکتر علی عسکری هستیم که بدون اتلاف وقت تمام اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه را برکنار کرده و یک تیم مدیریتی حرفه ای و قوی برای اداره باشگاه منصوب کنند.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=43201

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها