شاهکار عجیب در سیرک لیگ قهرمانان آسیا! | آوای استقلال
6
ضرورت واکنش فوری باشگاه استقلال به AFC

شاهکار عجیب در سیرک لیگ قهرمانان آسیا!

  • کد خبر : 2850
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۳:۲۹
شاهکار عجیب در سیرک لیگ قهرمانان آسیا!
هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در شرایطی برگزار خواهد شد که مسابقات در گروه استقلال به صورت همزمان نخواهد بود.

براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی AFC دیدارهای پایانی گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که در واقع حسن‌ختام مرحله گروهی در منطقه غرب به شمار می‌رود، چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه پیگیری می‌شود و برخلاف فصول گذشته، خبری از بازی‌های همزمان نیست! آن‌هم در شرایطی که گروه C سرنوشت نامعلومی دارد و سه تیم مدعی صعود هستند.

 

با تساوی امشب استقلال مقابل الاهلی و شکست الدحیل مقابل الشرطه، حالا سه تیم هشت امتیازی هستند؛ در حالی‌که تصور بسیاری از هواداران فوتبال بر این است که استقلال باید در جایگاه دوم براساس قوانین AFC (بازی رو در رو) جای گیرد و الدحیل صدرنشین گروه باشد، اما تبصره دستورالعمل برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا روی صدرنشینی آبی‌ها در پایان هفته پنجم صحه می‌گذارد.

 

چرا که اگر دو یا بیش از دو تیم جهت صعود به مرحله بعد هم امتیاز بودند؛

۱٫ ابتدا بازی رو در رو محاسبه می‌شود.
۲٫ سپس تفاضل گل مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
۳٫ پس از آن گل زده لحاظ می‌شود.

 

اما اگر دو یا بیشتر از دو باشگاه در تمام موارد اشاره شده بالا مساوی باشند؛

۱٫ بهترین تفاضل گل در بین همه گروه‌ها
۲٫ سپس بهترین گل زده در بین همه گروه‌ها
۳٫ سپس اگر دو باشگاهی که در آخرین بازی مرحله گروهی حائز شرایط برابر در تمام موارد ذکر شده بودند و در یک مسابقه مستقیم مقابل هم قرار داشتند، ضربات پنالتی تعیین کننده صعود خواهد بود.
۴٫ در غیر اینصورت محاسبه اخطار و اخراج کمتر لحاظ خواهد شد.
۵٫ اگر در این شرایط نیز برابر بودند، جایگاه فدراسیونشان در جدول رنکینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کننده تیم صعود کننده خواهد بود.

 

لذا از این حیث برگزاری همزمان دیدارهای هفته پایانی بسیار حائزاهمیت است؛ اما براساس برنامه‌ریزی AFC دیدار استقلال و الشرطه عراق جمعه از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه شماره دو ملک عبدالله برگزار می‌شود و تقابل الدحیل و الاهلی نیز از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد شنبه پیگیری می‌شود تا پرونده مسابقات گروهی نیز بسته شود.

 

حامد افضلی مدیر سابق روابط بین‌الملل باشگاه استقلال در توییتی اعتراضی به این شرایط، از مسئولان باشگاه استقلال خواسته تا اعتراض خود را در این‌باره به AFC ارائه نمایند؛ او در صفحه توییتری خود نوشته: «درسته که تکلیف صعود تا حدود زیادی دست خودمونه ولی یکی از شروط AFC برای اعطای میزبانی، امکان برگزاری همزمان دوبازی روز آخر بود. یدونه استادیوم به چه بزرگی هم که اون پشت افتاده. دلیلی نداره بخوایم قبل اونا بازی کنیم. باشگاه سریعا باید به AFC نامه بزنه و درخواست بازی همزمان رو بکنه.»

 

باید دید موضع باشگاه استقلال به عدم همزمانی دیدارهای هفته پایانی چه خواهد بود و چه سرنوشتی انتظار شاگردان فرهاد مجیدی را می‌کشد و در نهایت تکلیف گروه پیچیده و دشوار C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چگونه خواهد بود و کدام تیم یا تیم‌ها جواز حضور در مرحله حذفی را به دست خواهند آورد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=2850

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.