ستاره دوم به وسعت قاره کهن | آوای استقلال
2
گزارش نوستالژی آوای استقلال از سالگرد دومین قهرمانی آسیا

ستاره دوم به وسعت قاره کهن

  • کد خبر : 9946
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۳:۰۳
ستاره دوم به وسعت قاره کهن
نکته جالب اینکه با ورود استقلال به فرودگاه مهرآباد یک گروه تشریفات نظامی در فرودگاه مستقر شده تا با نواختن مارش نظامی و اهتزاز پرچم ایران این چنین برخی از اعضای هیات دولت که به استقبال از استقلالی ها آمده بودند ورود این تیم را خیر مقدم بگویند.

به گزارش آوای استقلال،هفتم مرداد ماه مصادف با سالگرد دومین قهرمانی استقلال در آسیا قهرمانی که باعث شده است تا هواداران این تیم در این سال‌ها همیشه سر خود را بالا گرفته و با افتخار خود را استقلالی بدانند.

با این قهرمانی استقلال دو ستاره شد و حالا حالاها باید رقبا بدوند تا به این افتخارات و قهرمانی ها برسند، هرچند با این شرایط و وضعیت فوتبال ایران تکرار این افتخارات برای خود استقلال نیز شبیه یک رویا بوده چه برسد به سایر رقبا که نشان داده‌اند هیچگاه در میادین بزرگ بین‌المللی نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

استقلالی ‌ها مرداد ماه سال ۱۳۷۰ در حالی عنوان قهرمانی را در کشور بنگلادش به دست آوردند که این رقابت‌ها به خاطر شرایط آن روزها کمتر مورد پوشش رسانه‌ای قرار گرفته و حتی مسابقات این تیم به صورت مستقیم نیز پخش نمی شد. اما اینکه چطور اولین بار خبر قهرمانی استقلال به ایران رسید نیز در نوع خود قابل توجه و جالب است.

دراین خصوص و طبق شنیده های خبرنگار آوای استقلال بعد از قهرمانی آبی‌پوشان در بنگلادش با شکست حریف چینی علی آقامحمدی رئیس هیئت مدیره وقت استقلال که به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت این خبر را به اطلاع هیئت دولت رسانده و آنها نیز در واکنش به این افتخار آفرینی به آقامحمدی اعلام می‌کنند که برای استقبال از استقلال به فرودگاه خواهند آمد‌.

نکته جالب اینکه برای اولین بار خبر قهرمانی استقلال در آسیا در کیهان ورزشی به چاپ رسید و در ادامه نیز کاظم اولیایی مدیرعامل وقت استقلال که کاروان این تیم در بنگلادش را همراهی می‌کرد برای آنکه آبی پوشان با شکل و شمایل یک دست و آبرومندانه به ایران برگردند قسمتی از دلارهایی که قرار بود به بازیکنان پاداش داده شود را در این کشور خرج خرید لباس یکدست کرده تا به این ترتیب قهرمان آسیا یک شکل و آبرومند به تهران باز گردد البته پاداش استقلالی‌ها نیز محفوظ باقی ماند.

نکته جالب اینکه با ورود استقلال به فرودگاه مهرآباد یک گروه تشریفات نظامی در فرودگاه مستقر شده تا با نواختن مارش نظامی و اهتزاز پرچم ایران این چنین برخی از اعضای هیات دولت که به استقبال از استقلالی ها آمده بودند ورود این تیم را خیر مقدم بگویند.

حدود دو ماه بعد نیز تیم ملی فوتبال ایران که شاکله این تیم را استقلالی ها تشکیل می دادند در بازی های آسیایی پکن با سرمربیگری علی پروین قهرمان آسیا شد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=9946

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها