ساپینتو: استقلال و من خسته شده‌ایم | آوای استقلال
3
به تیمم افتخار می کنم

ساپینتو: استقلال و من خسته شده‌ایم

  • کد خبر : 30609
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
ساپینتو: استقلال و من خسته شده‌ایم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: همه کار می‌کنیم اما استقلال خسته شده است.

به گزارش آوای استقلال، ریکاردو ساپینتو پس از تساوی یک بر یک دیدار استقلال و نفت آبادان در نشست خبری، اظهار داشت: درمورد بازی باید بگویم در نیمه اول با کیفیتی که معمولا بازی می‌کنیم، بازی نکردیم ولی با این وجود ۳-۲ موقعیت گلزنی داشتیم. قبل از پنالتی که برای ما گرفتند، یک پنالتی دیگر برای استقلال نگرفتند. فکر می‌کنم ما تیمی هستیم که همه کار انجام می‌دهیم و زحمت می‌کشیم اما استقلال مقداری خسته شده است.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی گفت: در نیمه اول کیفیتی که همیشه داشتیم را ارائه نکردیم، اما با این وجود دو سه موقعیت گلزنی داشتیم و قبل از پنالتی که برایمان گرفتند، یک پنالتی دیگر (خطا روی قایدی) نیز داشتیم. من فکر می کنم ما تیمی هستیم که همه کارمان را انجام می‌دهیم و تمام زحماتمان را می کشیم، اما تیممان کمی خسته شده است.

 

* بازیکنان ماشین نیستند

ما در ماه‌های گذشته مشکلات زیادی داشتیم و تصمیم آخر و شدت عملی که باید داشته باشیم و تحرکی که باید داشته باشیم را نداشتیم. مثل دیدار با پارس جنوبی جم، ولی باید بپذیریم که بازیکنان ماشین نیستند.

* به تیمم افتخار می کنم

من هم از مشکلاتی که در ماه‌های گذشته داشتیم، خسته هستم. بعضی وقتها راحت نیست که با انرژی، تمرکز و فکر مثبت بمانیم تا تصمیمات خوب بگیریم. ولی به تیمم خیلی افتخار می کنم. آنها تلاش زیادی کردند و سختی کشیدند. مشکلاتی داریم که هنوز هم وجود دارد. این برای بازیکنان راحت نیست که با وجود مشکلات، چیزی که هستند را بازی کنند.

 

*نتیجه ناعادلانه بود، گل رقیب آفساید بود

به عقیده من در نیمه دوم بهتر شدیم و با حریفی بازی کردیم که می‌خواستند امتیاز بگیرند. بازی آنها طبیعی بود، چون نمی خواستند سقوط کنند. می دانستیم که منتظر ضدحمله بودند. ولی فکر کنم دوباره نتیجه ناعادلانه رقم خورد. در تصاویری که از گل صنعت نفت هست، مشخص است آفساید بود. سه توپ به تیر دروازه زدیم. این یک واقعیت است که بخاطر مسائلی که گفتم، بازی خیلی عالی و فوق‌العاده‌ای نداشتیم و واقعیت این است. ولی آنقدر تلاش کردیم که بازی را ببریم.

 

* الآن رویای قهرمانی خیلی خیلی سخت شد

خیلی حیف شد این بازی را مساوی کردیم، چون این رؤیا داریم که قهرمان شویم و الان خیلی خیلی سخت شد. ولی همه چیز اوکی است و به کارمان ادامه می دهیم و باید ببینیم در بازی بعدی چه اتفاقی می‌افتد.

 

* عواقب و تبعات ماه های قبل را می بینیم

بیشتر از نتیجه، عواقب و تبعات ماه‌های گذشته را می‌بینیم. بازیکنان ما جنگنده هستند و همه تلاش کردند و زحمت کشیدند، ولی بعضی وقت ها این راحت نیست که بخاطر مشکلات، شما تصمیم خوب بگیرید و ذهنیت عالی برای تصمیم‌گیری داشته باشید.

 

*یامگا بازیکن مهمی است ولی نمی خواهم بهانه بیاورم

غیبت یامگا؟ طبیعی است کوین بازیکن بسیار مهمی است. نمی‌خواهم از بهانه استفاده کنم، همه در تیم ما مهم هستند. بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم که کیفیت و روحیه خیلی بهتری دارند و در تصمیمات آخرشان سرحال هستند، ولی وقتی سه چهار بازیکن داریم که در سطح همیشگی خودشان نیستند و به همین خاطر کار سخت می‌شود.

 

*حریف اصلیمان، ذهن خودمان است

حریف اصلی ما در حال حاضر، ذهن خودمان هستیم و باید به تلاش کردن ادامه دهیم. قهرمانی سخت شده است، ولی هنوز شانس داریم، همینطور برای جام حذفی. در صحبتی که با مسئولان باشگاه داشتم خواسته‌ام که مشکلات هر چه زودتر برطرف شود، چون همه خسته هستند و بازیکنان مشکلات زیادی دارند. در این ماه می‌توان خیلی از مسائل را حل کرد، ولی یک روزه سخت است.

* از هواداران تشکر می کنم

هواداران استقلال؟ از هوادارانمان تشکر می کنم. با وجود اینکه نتیجه خوبی نداشتیم، ولی همیشه تیم را حمایت کردند. از آنها تشکر می کنم که همیشه حامی تیم بودند. خیلی حیف شد که نتوانستیم بازی را ببریم. آنها استحقاق دیدن پیروزی استقلال را داشتند.

*هر بازی چیزهایی علیه خودمان می بینیم

اشتباهات داوری؟ همانطور که گفتید، حقیقت همان حقیقت است. هر بازی چیزهایی داریم که علیه خودمان است. اگر روح سرحال نداشته باشید و ۳، ۴ گل نزنید، این اتفاقات می‌افتد و دوباره اینگونه شد. در آخر هیچ کس اینها را یادش نمی ماند. شاید حتی هوادارانمان نیز یادشان نماند. ما باید ۱۰ امتیاز بیشتر و امروز هم دو امتیاز بیشتر داشته باشیم. طبیعی است همه بردها یادشان می‌ماند نه اینکه چه کسی استحقاق بردن داشته است. امیدوارم در آینده بتوانیم تصمیمات جدی تری داشته باشیم. ما هیچی نمی‌خواهیم و فقط برای خودمان و بقیه عدالت می‌خواهم.

* استفاده از داور خارجی برای همه بهتر است

درخواست خسرو حیدری برای داور خارجی؟ اول به نیمه نهایی جام حذفی فکر می کنیم. بهتر است که الآن به بازی با نساجی مازندران در نیمه نهایی فکر کنیم. نساجی تیم خوبی دارد. اگر بتوانیم از ظرفیت خوب خارجی استفاده کنیم، برای همه بهتر است. باید این کار را بکنیم.

 

* سعی کردم به حسینی انگیزه بدهم

مواخذه سیدحسین در پایان بازی؟ نه، نه. همه چیز طبیعی بود و سعی کردم با کاپیتان تیمم صحبت کرده و انگیزه بدهم تا ناراحت نبوده و احساس بدی نداشته باشد. او انگلیسی را متوجه می شود اما بعضی وقتها برای اینکه بعضی کلمات را راحت تر متوجه شود، توضیح بیشتری می دهم

 

* در ادامه لیگ هم برای پیروزی می آییم

جدی نگرفتن ادامه لیگ و ذخیره انرژی برای جام حذفی؟ ما همیشه جدی هستیم. همیشه روی بازی تمرکز می کنیم. من و بازیکنانم وظیفه داریم که تیم را هدایت کنیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. ما باید هر بازی را ببریم. این رتبه‌بندی در جدول خیلی اهمیت ندارد و ذهنیت ماست که باید برای هر بازی برای پیروزی وارد زمین شویم.

 

*جلالی باید بیشتر تلاش کند و خودش را به من نشان دهد

خط خوردن ابوالفضل جلالی؟ به نظرم، این موضوع آپشنی است که باید انتخاب می‌کنم و نه فقط برای او، بلکه برای سایر بازیکنان نیز همینطور است. نمی‌توانم در هر بازی بیشتر از ۲۰ بازیکن در اختیار داشته باشم. من از او در تمرینات و رفتارش خیلی انتظار دارم و باید بیشتر خودش را نشان دهد تا وارد ترکیب اصلی شود. بازیکنی که بازی نمی کند باید سخت تلاش کند ۱۰۰ درصد وجودش را بگذارد و به مربی و تیم خودش را نشان دهد. اگر آن بازیکن خودش را نشان ندهد ولی سایر بازیکنان این کار را بکنند، حتی اگر قبلا ملی پوش بوده باشد. اینگونه نیست که بگوییم چون جلالی بیرون بود، بازی را نبردیم. در خیلی از بازی ها او نبود ولی ما پیروز شدیم. این سؤال نمی‌تواند درباره یک بازیکن باشد، مهم این است که همه در تیم در سطح خوبی باشند. همه بازیکنانی که خوب تلاش کنند، این شانس را دارند که خودشان را در بازی نشان دهند. جلالی باید در طول هفته بیشتر خودش را به من نشان دهد که می خواهد بازی کند. بله او پتانسیل و استعدادش را دارد، فقط باید در تیم بیشتر تلاش کند.

 

* ویسی باید اوراق هویتی اش را نشان دهد تا درباره من صحبت کند

ساپینتو در پاسخ به این سوال که عبدالله ویسی در پایان بازی مدعی شده که او در کنار خط به همه توهین می کند، پاسخ داد: من او را خیلی خوب نمی‌شناسم و سوابق فوتبالی‌اش را نمی‌دانم. او باید اوراق هویتی‌اش را نشان دهد تا درباره من صحبت کند. من اصلا شناختی از ایشان ندارم، شاید در ایران او را می شناسند. برای احترام درباره کسی مثل من که در جام جهانی بودم و در لیگ‌های اروپایی بازی کرده ام و در تیم های سطح بالا مربیگری کرده ام. باید ایشان به من احترام بگذارد همانطوری که من به ایشان و افراد دیگر احترام می‌گذارم، حتی در لیگ آماتور. من به همه احترام می گذارم.

 

* سرپرست آنها وارد محوطه فنی ما شد، من به سمت کسی نرفتم

موضوع دیگری که من در این بازی داشتم و تنها موضوعی بود که امروز با آن روبرو شدم، این بود که باید با یک نفر از تیم حریف صحبت می کردم. در اول بازی یک نفر از تیم حریف آمد و به او سلام کردیم. کاری که همیشه انجام می دهیم. سرپرست حریف به سمت ما آمد و دو بار به منطقه فنی ما آمد، من مشکل داشتم چون او وارد محوطه فنی ما شد. من اصلاً سمت آنها نرفتم و به کسی توهین نکردم. من به همه احترام می گذارم.

*ویسی نباید درمورد من صحبت کند

او دوباره آمد تا ما را تحریک کند و وقت بخرد، چون آن زمان بازی مساوی بود. این شخصی که درباره من صحبت کرده است، باید دهنش را ببندد و هرگز نباید اینطوری درباره من صحبت کند، هیچ وقت در زندگی اش! او نباید دیگر چیزی درباره من بگوید و دیگر دست هم ندهد، چون برای من تمام شده است. بخاطر اینکه آنطوری که من به آنها و نیمکتشان احترام گذاشتم، به من احترام نگذاشتند.

 

 

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=30609

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.