رونمایی رسمی از تیم‌های حرفه‌ای فوتبال ایران؛ استقلال و پرسپولیس مجوز گرفتند | آوای استقلال
1

رونمایی رسمی از تیم‌های حرفه‌ای فوتبال ایران؛ استقلال و پرسپولیس مجوز گرفتند

  • کد خبر : 39088
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
رونمایی رسمی از تیم‌های حرفه‌ای فوتبال ایران؛ استقلال و پرسپولیس مجوز گرفتند
کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً اسامی تیم‌های دارای مجوز حرفه‌ای را منتشر کرد که نام تیم‌های استقلال و پرسپولیس در بین تیم‌هایی که مجوز دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد.

به گزارش آوای استقلال، تیم‌های ایرانی برای کسب سهمیه لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ در حال تلاش هستند که طبق نتایج به‌ثبت رسیده، استقلال و پرسپولیس موفق شده‌اند ضمن حضور در کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم، سهمیه حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را هم به‌دست آورند؛ با این وجود، دغدغه سرخابی‌ها موضوع دریافت مجوز حرفه‌ای بود تا بتوانند به جمع تیم‌های برتر قاره کهن بازگردند و در عالی‌ترین سطح رقابت باشگاهی در آسیا کار خود را دنبال کنند.

سرخابی‌های پایتخت برای دریافت مجوز حرفه‌ای، در طول ماه‌های اخیر اقدامات مهمی داشتند؛ از تسویه بدهی‌های مالیاتی و پرداخت بدهی‌های معوق داخلی و خارجی تا موضوع خصوصی‌سازی. بحث تفکیک مالکیت و خصوصی‌سازی، مهم‌ترین تهدید پیرامون عدم صدور مجوز استقلال و پرسپولیس بود که بعد از واگذاری انجام شده، امیدهای هواداران دو تیم پرطرفدار پایتخت به دریافت مجوز حرفه‌ای افزایش پیدا کرد و چشم‌انتظار اعلام فهرست تیم‌های دارای مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند.

سپاهان، کامل‌ترین باشگاه ایران!
هیات بدوی صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از بررسی اسناد و مدارک، نظر نهایی خود را اعلام کرد که طبق آرای منتشره از سوی این هیات، باشگاه سپاهان با توجه عملکرد مطلوب باشگاه در کلیه معیارهای (A) و (B)، باشگاه حائز شرایط دریافت مجوز حضور در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ تشخیص داد. طلایی‌پوشان در صورت رسیدن به مقام قهرمانی جام حذفی می‌توانند سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ نخبگان را به‌دست آورند و در صورت ناکامی در مسیر قهرمانی در جام حذفی، آن‌ها در صورت رسیدن به مقام سوم در لیگ برتر، راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ خواهند شد.

سرخابی‌ها هم مجوز گرفتند و هم جریمه شدند!
تیم‌های آلومینیوم اراک، استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان با توجه عملکرد مطلوب در کلیه معیارهای الزامی (A)، حائز شرایط دریافت مجوز در لیگ نخبگان آسیا با جریمه و ملی ایران (Pro) با جریمه تشخیص داده شدند. با توجه به عدم انجام برخی از معیارهای (B)، این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند.

استقلال و پرسپولیس موفق به کسب سهمیه لیگ نخبگان آسیا شده‌اند و با توجه به دریافت مجوز حرفه‌ای، حالا آن‌ها باید خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کنند. نکته مهم اینکه عدم تیمداری در فوتبال زنان باعث شده تا برخلاف سپاهان، سرخابی‌های پایتخت نتوانند بدون پرداخت جریمه، مجوز حرفه‌ای دریافت کنند! ضمن آنکه تیم‌های آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان هم این شانس را دارند تا با کسب مقام قهرمانی در جام حذفی، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان را از آن خود کنند و با توجه به دریافت مجوز حرفه‌ای، در این رقابت‌ها شرکت کنند.

تیم فقط مجوز ملی گرفتند
تیم‌های پیکان تهران، شمس‌آذر قزوین، نساجی مازندران و هوادار تهران با توجه به نقض مدارک بارگذاری شده در یک یا چند معیار الزامی (A)، موفق به دریافت مجوز برای حضور در لیگ نخبگان آسیا نشدند. با این وجود، آن‌ها با پرداخت جریمه، شایسته دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای در فوتبال ایران هستند و توانستند این مجوز را به‌دست آورند. با توجه به عدم رعایت برخی معیارهای (A) و (B) میزان جرایم آن‌ها باید از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران مشخص شود.

ناکامی بزرگ ۵ تیم برای دریافت مجوز!
تیم‌های استقلال خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت‌نفت آبادان، مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی با توجه به نقص مدارک بارگذاری در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا، نه‌تنها موفق به دریافت مجوز حضور در لیگ نخبگان آسیا نشدند، بلکه مجوز ملی را هم به‌دست نیاوردند و جرایمی برای آن‌ها به‌زودی از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تنظیم خواهد شد. جالب آنکه مس رفسنجان در جام حذفی شانس رسیدن به مقام قهرمانی دارد اما با این وجود آن‌ها حتی در صورت کسب این عنوان هم نمی‌توانند فصل آینده در رقابت‌های آسیایی حضور پیدا کنند!

خاتون برای حضور در تورنمنتی تاریخی آماده می‌شود
کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از بررسی اسناد و مدارک تیم‌های فعال در فوتبال زنان ایران، به تیم‌های سپاهان اصفهان و خاتون بم با توجه به عملکرد مطلوب‌شان در زمینه رعایت معیارهای سطح (A)، مجوز حضور در لیگ قهرمانان زنان آسیا را صادر کرد که با توجه به یک سهمیه فوتبال ایران و قهرمانی خاتون بم در فصل اخیر، آن‌ها می‌توانند در اولین دوره رسمی لیگ قهرمانان زنان حضور پیدا کنند. تیم‌های زنان پیکان تهران و شهرداری سیرجان هم هر چند به دلیل نقص مدارک موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای در فوتبال زنان نشدند اما مجوز ملی را دریافت کردند.

هیچ تیمی در فوتسال ایران حرفه‌ای نیست!
تیم‌های مس سونگون ورزقان، گیتی‌پسند اصفهان و آلومینیوم اراک مدارک خود را برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان فوتسال آسیا به (AFC) ارائه کرده بودند که بعد از بررسی انجام شده، مشخص شد که در یک یا چند معیار آن‌ها موفق به ارائه مدرک نشده‌اند و در همین راستا، هیچ‌کدام از تیم‌های فوتسال ایرانی نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند؛ آن‌هم در حالی‌که گیتی‌پسندی‌ها بعد از قهرمانی در لیگ برتر فوتسال به دنبال حضور در لیگ قهرمانان آسیا بودند! طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های معترض می‌توانند ظرف مدت ۵ روز نسبت به آرای صادره اعتراض نمایند تا اعتراض آن‌ها از سوی هیات استیناف مورد بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=39088

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها