رجبی: غیر فوتبالی ها استقلال را بستند | آوای استقلال
3
مشاوران خبره آجورلو چه کسانی بودند

رجبی: غیر فوتبالی ها استقلال را بستند

  • کد خبر : 27234
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
رجبی: غیر فوتبالی ها استقلال را بستند
«رضا رجبی» یکی از پیشکسوتان صاحب نام استقلال است، او سال‌های زیادی با پیراهن استقلال بازی کرد و افتخارات زیادی را با این تیم به ارمغان آورد.

به گزارش آوای استقلال، رجبی یکی از منتقدین جدی استقلال مدل ساپینتو است و اعتقاد دارد آینده تیمی که جوانی‌اش را در آن پشت سر گذاشت با سرمربی پر تغالی مثبت نیست! او در گفتگو با خبرنگار آوای استقلال حرف‌های تندی را بر زبان آورد.
پنج هفته از لیگ برتر پشت سر گذاشته شده است، عملکرد ریکاردو ساپینتو را به عنوان سرمربی استقلال چطور ارزیابی می‌کنید.
از روز اول که ریکاردو ساپینتو هدایت استقلال را بر عهده گرفت اعلام کردم تمرکز او روی مسائل حاشیه‌ است، هفته اول استقلال در ورزشگاه آزالدی به سپاهان باخت، این باخت به واسطه عدم شناخت او از نحوه بازی حریف بود، این یم اصل در فوتبال است، چه اصلی ؟ اصلی که باید بر اساس تاکتیک بازی حریف روش بازی خود را انتخاب کنید، شما وقتی با تیم بازی می کنید که ۱-۴-۱-۴ است نباید چهار دفاعه بازی کنید، فضا‌ها را در در اختیار حریف قرار می‌دهید و دیدید سپاهانتی که هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده بود از اشتباه سرمربی استقلال دفاع کرد و به دو گل دست یافت. تشخیص، تغییر و بهبود مهم‌ترین دراصل مربیگری است که ساپینتو با آن بیگانه است.
او یک مربی با تجربه در اروپاست، سال‌های زیادی در تیم‌های مختلف کار کرده است.
به گذشته او وقتی نگاهی می‌اندازید متوجه می‌شوید با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است، در دو سال اخیر با دو تیم نتایج بسیار ضعیفی را گرفته است، من نمی‌دانم چرا و چگونه از بین گزینهه‌ای بهتری که وجود داشت این مربی برگزیده شد، شما می‌دانید؟
این انتخاب باشگاه استقلال بود، به طور حتم برای این انتخاب استدال‌هایی داشتند؟
چه استدلالی؟ آجورلو در یکی از مصاحبه هایش گفته بود برای انتخاب این مربی پرتغالی و حتی بازیکنانی که قبل از آمدن او قرارداد بستیم با از پنج کارشناسان و خبرگان ورزشی ایران مشورت گرفتیم.
حتما این اتفاق افتاده است.
ای کاش مدیرعامل حترم باشگاه استقلال که برایش احترام زیادی قائل هستم فقط اسم سه نفر از این کارشناسان را بر زبان بیاورد تا ما قدیمی‌‌ها که جوانی‌مان را برای استقلال گذاشتیم آجورلو خود محور نیست و به تنهایی این اقدامات را انجام نداده است،درباره استقلال و بستن تیم او حرف و حدیثها و شایعات زیادی مطرح می‌شود، من دوست ندارم شایعاتی را که شنیده می‌شود باور کنم، من از آجورلو خواهش می‌کنم که فقط نام ۳ کارشناس را که در تیم بستن مشورت دادند اعلام کند، الان خیلی‌ها می‌گویند استقلال خویشاوندی بسته شده است و اگر آجورلو این افراد خبره را نام ببرد این شایعات از بین خواهد رفت.
چرا این طور فکر می‌کنید، چرا از تیم بستن اسقلال انتقاد می‌کنید.
برای اینکه این پرسش را بارها از وی مطرح کردیم اما هیچ گونه جوابی دریافت نکریم ضمن اینکه استقلال تحت هیچ شرایطی بالانس فنی ندارد، دریغ از یک دفاع چپ استاندارد و یک هافبک طراح ،هشت مهاجم گرفتیم، به نظر شما این مهاجمان را چه کسی باید تغذیه کند، تنها کاری که استقلال در خط هافبک انجام می‌هد پاس در عرض است که اگر من را با ۶۰ سال وسط زمین بگذارند این کار را انجام می‌دهم! این تیم توسط چه کارشناسی بسته شد. اینها ایرادات است، اینهاست که باور کردنش سخت است یک فوتبالی استقلال را بست، من می‌گویم اگر اگر فقط یک فوتبالی در بستن استقلال نقش داشت این همه ناهماهنگی وجود نداشت. می‌دانید حرف من چیست؟
چیست؟
باشگاه‌ها باید یک کمیته فنی داشته باشند، یک کمیته فنی که از پیشکسوت‌های فنی و شناخته شده تشکیل و با مشورت هم و بر اساس ضعف‌های تیم نفرات را انتخاب کنند، در همه جای دنیا یک کمیته فنی وجود دارد که در پایان گزارش خود را ارائه داده و می‌گویند تیم در فلان پست‌ها با ضعف روبرو بوده و باید بازیکن جذب بگیرد، بازیکنان در درجه‌های فنی A-B-C به باشگاه معرفی و عملکرد فنی او در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته و فوتبالیستی که بالاترین رای را داشته باشد قرارداد امضا می‌کند، اما استقلال اینطور نیست، من حاضرم با آنهایی که استقلال را بستند بحث فنی انجام دهم و با دلیل فوتبالی بگویم این تیم فوتبالی بسته نشده است. فوتبال خمره رنگ رزی نیست که هر روز تغییر داشته باشیم،الان چند سال است که محمد صلاح در لیورپول بازی می‌کند؟ در این همه سال او بازی کرده است اما در ایران به خاطر دلال‌ها بازیکنان قرارداد یک ساله امضا می‌کنند و سال بعد پول بیشتر می‌گیرند و می‌روند.
بد جور منتقد ساپینتو هستید.
برای انکه استقلال یک گل به مس کرمان زده است و ساپینتو چنان خوشحالی کرده است که انگار قهرمان آسیا شده است، این مربی پرتغالی که در اروپا مربیگری کرده است نباید از نحوه بازی تیمش رضایت داشته باشد! سال قهرمان ایران می‌شود، من علم غیب داشتم؟ نه فلسفه فوتبال او کاملا مشخص بود، تاکتیک داشت.
استراماچونی هم خوب شروع نکرد.
استراماچونی اعتقاد و اعتماد ویژه‌ای به سیستم ۳-۵-۲ داشت و پای آن ایستاد اما تیم ساپینتو این امیدواری‌ها را ندارد. تعویض‌های او تغییر مثبت در روند تیم ندارد. نه، تغییر یعنی اینکه از بازی با سپاهان که لیگ شروع شد جهش و صعود در استقلال مشاهده شده است؟ در بازی با ملوان مازیار زارع اشتباه بزرگ انجام داد، بازی با مس کرمان بدترین و بی تاکتیک‌ترین بازی استقلال بود که روی توانایی فردی به گل رسید، چرا در بازی با نفت مسجد سلیمان هیچ اتفاق خاصی رخ نداد، تغییر یعنی شما تیمی داشته باشید که روز به روز بهتر می‌شود اما استقلال در راستای تاکتیک گروهی موفق عمل نمی‌کند.
آینده استقلال را چطور می‌بینید.
ضمن احترام به هواداران استقلال که آنها را دوست دارم من با ساپینتو هیچ آینده‌ای در استقلال متصور نمی‌شوم و آرزو می‌کنم رضا رجبی اشتباه کرده باشد، استقلال با سپاهان فقط رقیب قدرتمندی داشت، دو بازی با تیم‌های لیگ ازادگانی که تازه صعود کرده بودند روبرو شد، بعد رودرروی نفت مسجد سلیمان قرار گرفت که یک سال لیگ برتر است و یک سال لیگ آزادگان، منتقد نیستم، من کارشناس فوتبال هستم که بر اساس آنالیز فنی حرف می‌زنم، من از صبح تا شب با فوتبال زندگی می‌کنم، وقتی همه عوال را کنار هم می‌گذارم به این نتیجه می‌رسیم.
مخالف مربی خارجی هستید.
مگر استراماچونی آمد مشکلی داشتم، وقتی تیم در رده‌های پایین قرار داشت حمایت کردم و گفتم هواداران باید به او میدان دهند، من می‌گویم یک مربی خارجی باید به ایران بیاید که سطح فنی‌مان را بالا برود نه اینکه فقط پول بگیرد، لطفا این طور نگویید که تصور کنند من مخالف سرمربی خارجی هستم، اصلا این طور نیست! استقلال خوب بازی نمی‌کند.
زمان مجیدی هم خوب بازی نمی‌کرد.
زمان فرهاد نیز خوب بازی نمی‌کرد اما تیم‌ها نمی‌توانستند مقابل استقلال موقعیت‌سازی کنند، دلیل آن نیز پین بود که دفاع زنجیره‌ای درست کرد که وقتی بازیکن توپ را از دست می‌داد رو به توپ دفاع می‌کردند، من شاید برای اولین بار یک حرفی را بخواهم بزنم.
چه حرفی؟
من مدل بازی کردن استقلال زمان مجیدی را نمی‌پسندیدم، شاید استقلال ۹۰ دقیقه دفاع می‌کرد و روی یک حادثه به گل می‌رسید اما بازی زیبا را که مهم است. در استقلال بازی دفاعی اهمیت ندارد، باید خوب بازی کنید.

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=27234

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.