دولت سرخابی ها را آزاد کند! | آوای استقلال
1
شوخی نیست حذف می‌شویم!!

دولت سرخابی ها را آزاد کند!

  • کد خبر : 18475
  • ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
دولت سرخابی ها را آزاد کند!
حذف استقلال و پرسپولیس حرف تازه‌ای نیست. بحث امروز و دیروز هم نیست ‌چند سال از روزی که به ایران هشدار داده شد می گذرد اما ما همیشه عادت به جدی نگرفتن قوانین را داریم.

به گزارش آوای استقلال، همیشه با لابی میخواهیم قوانین را دور بزنیم. در ایران در هر اداره و سازمانی میتوانیم با یک آشنا و پارتی کار را راه بیندازیم حتی اگر تخلف باشد. اما وقتی حرف از قوانین بین المللی می شود دیگر با من بمیرم و تو بمیری کار پیش نمی‌رود! دیگر با نامه وزیر و سفیر مشکل حل نمی شود .
در ایمیل هشتصد صفحه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا ،موارد زیادی مطرح شده است که همان اولین مورد، استقلال و پیروزی را بلند می کند و به دیوار سخت می کوبد.
یک : این دو تیم نباید دولتی باشند( که هستند انکار هم فایده ای ندارد. وقتی باشگاه‌ها در نامه‌ای به کنفدراسیون اعلام کرده‌اند برای بازیکنان خارجی شان نمی توانند ضمانت بدهند چون دولتی هستند، یعنی تمام ، بالاتر از آن و غیرقابل انکار تر اینکه دولت نام دو باشگاه را در لایحه بودجه آورده و تیر خلاص را زده است!)
دو: مالکیت مشترک! فیفا به منظور جلوگیری از تبانی مالک مشترک را ممنوع کرده است زیرا معتقد است مالک مشترک میتواند در شرایطی از یکی به نفع دیگری استفاده کند درست مثل آنچه سالهای گذشته شاهدش بودیم حتما خاطرتان هست وزیر ورزش رئیس مجمع استقلال و پیروزی،اسپانسر استقلال را وادار به پرداخت هشت میلیارد به پیروزی کرد در حالی که استقلال مشکلات عدیده مالی داشت.سرخابی ها هنوز هم زیر نظر وزیر ورزش اداره میشوند و مالک مشترک دارند
سه: عدم تسویه حساب مالیاتی! سرخابی‌ها چیزی حدود سیصد میلیارد بدهی مالیاتی دارند. این مورد قابل حل است اگر رئیس‌جمهور دستور بخشیده شدن آن را بدهد اما کافی نیست زیرا دو ایراد بزرگ نخست، همچنان به قوت خود پابرجاست . راه دوم این است که به مبلغ مالیات اعتراض کنند تا آن را از حکم قطعی خارج و به “در حال بررسی” بکشانند!
چهار:عدم تسویه بدهی !
هر دو تیم استقلال و پیروزی انبوهی از پرونده‌های بدهکاران داخلی و خارجی را دارند همین شب گذشته حمیداوی مالک شهر خودرو در برنامه تلویزیونی اعلام کرد بر اساس حکم قطعی کمیته انضباطی پرسپولیس هشت میلیارد به آنها بدهکار است.
پنج: عدم حسابرسی سال های قبل !
بر اساس قوانین داخلی و بین المللی، باشگاه ها باید تراز مالی خود را به شرکت حسابرسی رسمی ارائه داده تا مورد بررسی و تایید قرار بگیرد. در دوران مدیریت احمد مددی به باشگاه استقلال اعلام شد مبلغی بابت بررسی تراز مالی پرداخت کنند اما او با افتخار گفت ما خودمان حسابرسی می‌کنیم! حال آنکه حسابرسی باشگاه‌ها تا به تایید مرجع رسمی نرسد فاقد اعتبار است. درست مانند ارائه مدارک به شرکت، دانشگاه ،اداره،…خارج از کشور حتی اگر شما استاد زبان انگلیسی هم باشید باید مدارکتان در دارالترجمه تطبیق و تایید شود. احمد مددی مدیرعامل باشگاه بزرگ استقلال با کلی ادعای دهن پر کن این را هم نمی دانست! حالا همین ندانم کاری و جهالت او یکی از ایرادات پرونده استقلال در کنفدراسیون آسیا است!
تازه دو هفته پیش سردار آجرلو اعلام کرده است میخواهند تراز مالی را به شرکت رسمی حسابرسی ارسال کند اما متاسفانه دیگر دیر شده است.
در ایمیل کنفدراسیون فوتبال آسیا موارد بسیار ذکر شده که گویا پانزده مورد برای استقلال مطرح است اما مهمترینش همان مواردی است که ذکر شد .
پیروزی البته وضعیت بدتری دارد اما آنها نیز بزرگترین موانعشان با استقلال مشترک است.
در این میان گلگهر شرایط بهتری دارد و می‌تواند مجوز را بگیرد‌ اما به علت عدم امضابرخی اسناد و مستند نبودن مدارک استقلال و پیروزی کنفدراسیون به مدارک گلگهر هم با دید منفی نگاه کرده است ولی به پیش بینی میشود با بررسی دقیق و ارائه مدارک تکمیلی کنفدراسیون متوجه اشتباه خود شود و مجوز گلگهر را صادر کند.

ماجرای حضور گل‌گهر در آسیا چیست؟

فولاد و سپاهان که سهمیه گرفتند. استقلال و پرسپولیس به احتمال بسیار زیاد ،محروم خواهند شد.مگر آنکه لابی ها نتیجه دهد(این را به خاطر بسپارید تا بعد ) تراکتور با اینکه مانع بزرگی به نام دولتی بودن را ندارد ،اما به علت بدهی کنار کشیده است.
از میان مس رفسنجان و گل گهر، مس اعلام انصراف کرد.
گلگهر پس از تایید مدارکش می‌تواند به عنوان دیگر نماینده ایران راهی مسابقات آسیایی شود زیرا در صورت حذف استقلال و پیروزی، کنفدراسیون آسیا از ایران می‌خواهد نماینده واجد شرایط دیگری را معرفی کند که آن هم تیمی نخواهد بود جز گلگهر.
اگر مسئولین دو باشگاه به جای دل خوش کردن به دیدار با عزیزی خادم به رفع نواقص می‌پرداختند حالا پرونده باشگاه های سرخابی شرایط بهتری داشت .هرچند باز بزرگترین مانع در همان دولتی بودن است که نه به دست رئیس فدراسیون و وزیر ورزش ،بلکه به دست شخص رئیس‌جمهور حل خواهد شد و سلام.
اگر در دولت روحانی وزیر بی کفایت ورزش ، به جای تلاش برای جبران عقب افتادگی پیروزی در آسیا،برای حل این مشکلات اساسی وقت میگذاشت حالا در این مخمصه گیر نمی افتادیم!

لینک کوتاه : http://avayesteghlal.ir/?p=18475

ثبت دیدگاه شما

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها